Gå till innehåll

NLT - Perfekt spelad hand


mowmow

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska kanske förtydliga att rubriken är ironisk och att jag var i månadens största tilt :( Spelade mot ett gäng shortstacks som hade dragit ut mig ett oräkneligt antal gånger osv osv osv så jag ville straffa dom med en liten raise, sen när jag får re-raisen och floppa flurredraget var jag ju tvungen att ställa.

Så bedöm mig inte efter den här hand-historyn, jag har några andra händer i handanalysdelen som ni kan såga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Haller med dig till 100%. Men jag har en foljdfraga; nar du laste HH:n, fick du da intrycket av att han hade en read pa FI? Kandes det som att det var ett genomtankt beslut?

 

Tycker inte man behöver jätteread för att höja (raise $16), synen är mer eller mindre auto. Post-flop har jag redan sagt att jag tycker han gör ett fatalt misstag.

Kan erkänna att ganska få av mina egna beslut först in i en hand preflop är speciellt genomtänkta. Tror inte man vinner så mycket på att gå igenom möjliga scenarion när man är UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haller med om att synen ar auto men raisen UTG ar ta mig tusan helt vack! Han har de facto inte den readen pa sin motstandare!

 

Som sagt, tycker inte man behöver readen för att raise först in preflop. Sitter du vid ett bord och läser in dig på motståndet 1-2h innan du gör minsta lilla move?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haller med om att synen ar auto men raisen UTG ar ta mig tusan helt vack! Han har de facto inte den readen pa sin motstandare!

 

Som sagt, tycker inte man behöver readen för att raise först in preflop. Sitter du vid ett bord och läser in dig på motståndet 1-2h innan du gör minsta lilla move?

 

Men alltså det finns ju absolut ingen anledning till att spela 84 UTG. Varför skulle du vilja göra det? För att variera dig? Tror du att man behöver spela 84 UTG för att vara vinnande på ens 5/10? Eller att det krävs mot de man inte spelar ohyggligt många händer med dag in och dag ut? Även om du är såpass duktig på att spela ur position och är mycket duktigare än ditt motstånd så tvivlar jag på att det spelet kommer vara +EV för många. Om vi säger att du går +-0 på spelet så är det enda du har gjort ökat din varians.

 

Det är jäkligt överskattat att hålla på o spela skitkort ur position för att "variera sig". Jag tror inte de flesta förstår vilka nivåer man måste spela för att den sortens variation är nödvändig.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haller med om att synen ar auto men raisen UTG ar ta mig tusan helt vack! Han har de facto inte den readen pa sin motstandare!

 

Som sagt, tycker inte man behöver readen för att raise först in preflop. Sitter du vid ett bord och läser in dig på motståndet 1-2h innan du gör minsta lilla move?

 

Men alltså det finns ju absolut ingen anledning till att spela 84 UTG. Varför skulle du vilja göra det? För att variera dig? Tror du att man behöver spela 84 UTG för att vara vinnande på ens 5/10? Eller att det krävs mot de man inte spelar ohyggligt många händer med dag in och dag ut? Även om du är såpass duktig på att spela ur position och är mycket duktigare än ditt motstånd så tvivlar jag på att det spelet kommer vara +EV för många. Om vi säger att du går +-0 på spelet så är det enda du har gjort ökat din varians.

 

Det är jäkligt överskattat att hålla på o spela skitkort ur position för att "variera sig". Jag tror inte de flesta förstår vilka nivåer man måste spela för att den sortens variation är nödvändig.

 

Ha det! :)

 

Spelet handlar ju inte om att en specifik hand SKA vara +EV. Det handlar om att maximera sin vinst över tid.

 

Det är just pre-flop det är viktigt att variera sig, eftersom många hyggligt kompetenta spelare kan efter ett tag inse vilken typ av händer en spelare spelar. Skillnaden mellan en bra och en hygglig spelare är förmågan att läsa spelet post-flop.

 

Visst går det springa in i bord där det är menlöst att variera sig på NL1000, men ofta så är det ganska "viktigt".

 

Tycker många hänger upp sig på faktumet att han spelade en hand som 84 UTG. Men om folk till slut börjar syna med KJ så har man inte så katastrofalt dåliga odds att plocka hem handen. Och om raise/CB ofta ger potten så kan det ju knappast vara dåligt spelat?

Vi har för lite info för att bedömma den här specifika handen, men att säga att det aldrig är rätt att raise 84 UTG på ett SH-bord är fel.

 

EDIT: Ha de själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aterigen. Han har inte den readen han behover for att kunna spela 8-4 UTG!!!

 

Hur kan nagon forsvara hans spel har nar han sjalv sager att han ar tiltad? Herregud... Men visst, fortsatt spela 8-4 eller motsvarande pa det sattet. LAG ar inget vinnande spel om man inte vet vad man sysslar med (och det gor uppenbarligen inte den har grabben).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aterigen. Han har inte den readen han behover for att kunna spela 8-4 UTG!!!

 

Hur kan nagon forsvara hans spel har nar han sjalv sager att han ar tiltad? Herregud... Men visst, fortsatt spela 8-4 eller motsvarande pa det sattet. LAG ar inget vinnande spel om man inte vet vad man sysslar med (och det gor uppenbarligen inte den har grabben).

 

Vi har för lite info för att bedömma den här specifika handen, men att säga att det aldrig är rätt att raise 84 UTG på ett SH-bord är fel.

 

Har fått intrycket att du och jag tycker ganska lika här. Det jag reagerar på är att det är så många som verkar tycka att man måste vara mentalsjuk för att höja med 84 UTG. Samtidigt verkar ingen reagera på en 2,5 ggr pott all-in på flop mot en check. Stinker fisk i hela tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig utveckling denna tråden tog. :)

 

Om mowmow är den personen med signaturen Lejonkungen jag spelat en del mot så är han en duktig (och jag förmodar) vinnande spelare.

 

Fast 84s är på gränsen till för löst för mig även när jag försöker tilta mitt bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig utveckling denna tråden tog. :)

 

Om mowmow är den personen med signaturen Lejonkungen jag spelat en del mot så är han en duktig (och jag förmodar) vinnande spelare.

 

Fast 84s är på gränsen till för löst för mig även när jag försöker tilta mitt bord :)

Var ju veckans tilt liksom :( . Vad nickar du där btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig utveckling denna tråden tog. :)

 

Om mowmow är den personen med signaturen Lejonkungen jag spelat en del mot så är han en duktig (och jag förmodar) vinnande spelare.

 

Fast 84s är på gränsen till för löst för mig även när jag försöker tilta mitt bord :)

Djennez du är fett ute och cyklar Lejonkungen äger sönder NL200 på det stället och har säkert plussat 9k som han säger senaste månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej 8-)

 

Vi har inte lirat varje dag mot varandra i månader så det är inte ens 100% att du skulle känna igen mitt nick. Några timmar kanske.

 

Minns mest dig för jag alltid håller koll på svenskarna vid borden och du satt på två av mina. För ganska så längesedan tror jag.

 

Inga mer gissningar innan jag får en panikattack. Och nog med OT, lasagne sen grind nu. May the flop be with you :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krax, jag har inte med citat nu då det blir så jäkla långa svar då :P

 

Alltså, säg att jag höjer premium händer, då och då låga pps, ibland SCs UTG. Det är nog för att variera sig på NL1000 från UTG. Det är inte ur tidig position jag tjänar mina pengar. Pengarna kommer från då jag är i position, och då har inte fi en aning om vad jag sitter på.

 

För att man ska gå så out of line som att höja any two UTG så måste man nog spela med samma spelare dag in och dag ut.

 

Jag menade inte att det är EV- eller EV+ i den här specifika handen förresten. Det jag menar är att på den här nivån så, även ifall du på något vis lyckas uppnå ett EV+-0, s kommer det enda du ha åstadkommit i slutändan vara en ökad varians. Det behov av ytterligare variation som går utöver att slänga in höjningar med SCs och låga pps från UTG existerar nog oftast bara som tro om att det är nödvändigt och är väldigt ofta in befogat på de här nivåerna.

 

Visst kan du spela 84 och hoppas på att gå så nära +-0 på spelet som möjligt. Men överskatta inte den vilseledande aspekten av spelet. Jag skulle aldrig komma på tanken att variera mitt spel så mycket på t ex ett vanligt Party NL400 bord. Jag har svårt att se generella fall då det är användbart. Även ifall jag har flax och nån skulle snappa upp att jag höjer skräp UTG ibland så skulle nog inte mit EV förändras särskilt mycket ändå. Den ökade variansen däremot, är kvar.

 

Natt natt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla mupp =) LOL vad har du för nick???? i wanna play you!

 

Av det jag har sett er skriva tidigare att döma kan jag säga att han skulle äga sönder dig. Och han är inte direkt den enda.

 

Imponerande för övrigt att så många personer lyckas totalmissa ironin i rubriken.

 

PS. Med din image hade jag checkat bakom på flop. De kommer ofta försöka "trappa" dig och lär betala av bra när du sätter din färg. Även om det inte är lika kul måste man inte semi-bluffa sina drag varje gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...