Sylwester Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Multitablar så inga direkta reads (jag vet, hur intressant kan det bli då liksom? ). Min fråga lyder: Är detta ett lönsamt läge att köra en stop and go, eller ger jag honom bara en gratis flopp om han nu är ute och stjäl med any two? #Game No : 4283884169 ***** Hand History for Game 4283884169 ***** NL Texas Hold'em $6 Buy-in Trny:23630916 Level:6 Blinds(300/600) - Tuesday, May 16, 11:02:16 ET 2006 Table Table 95622 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 3 Seat 6: SaM77333 ( $8790 ) Seat 7: jjkin7 ( $6840 ) Seat 10: Hero ( $4370 ) Trny:23630916 Level:6 Blinds(300/600) ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 9s As ] SaM77333 raises [1200]. jjkin7 folds. Hero calls [600]. ** Dealing Flop ** [ 6h, 7d, 7c ] Hero all-In [3170] Citera
Mikey Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 FISK Givande! Jag som trodde bara det fanns hajar på $6 turneringar Är väl inget jätte dåligt ställe för en Stop and Go, men jag är väl inte sådär as het på SnGs heller. Kan ju smälla in PF också, men det finns ju händer han lägger med här som han inte hade lagt innan floppen. Men som sagt, jag spelar inte SnGs och kan inte så mycket kunskap om hur man bör spela, särskilt inte Stop and Go. Lyssna på de duktiga inom området med andra ord Ha det! Citera
Sylwester Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 FISK Givande! Jag som trodde bara det fanns hajar på $6 turneringar Nä, det var väl inte sådär väldigt konstruktivt, men är ändå böjd att hålla med. Direkt efter handen kände jag att jag troligen gjort ett ganska dåligt spel men jag är osäker på hur pass dåligt. Är spelet tveksamt/värdelöst? edit: tack för din ytterligare input Mikey. Citera
FreeAgentFrog Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 FISK Givande! Jag som trodde bara det fanns hajar på $6 turneringar Nä, det var väl inte sådär väldigt konstruktivt, men är ändå böjd att hålla med. Direkt efter handen kände jag att jag troligen gjort ett ganska dåligt spel men jag är osäker på hur pass dåligt. Är spelet tveksamt/värdelöst? edit: tack för din ytterligare input Mikey. FISK Citera
Thmsy Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Hm. Jag skulle aldrig ställa utan read. Det är en bra flop för bluff men sitter han med pockets 8:or -> så kan du lätt få en syn. Håll i degen nått varv, eller tryck tebax lite redan preflop om du ska spela esset. 6dollars galningar kan ju lätt hitta syn med AK högt där. Citera
chlu Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 I mina ögon vill du få syn på en all-in, helst av en sämre hand. Största chansen för det borde vara preflop. Men jag är nybörjare så... /chlu Citera
spyse Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Jag fördrar stop & go med ett lågt-medel pp som jag kan ställa ur pos på låg flopp mot fi som jag tror har två överkort som inte skulle släppa på flopp. Citera
Mikey Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Jag fördrar stop & go med ett lågt-medel pp som jag kan ställa ur pos på låg flopp mot fi som jag tror har två överkort som inte skulle släppa på flopp. Nu vill jag egentligen inte gå in i djupet här då, som sagt, SnGs inte är min starka sida och jag har rätt lite erfarenhet med att spela dem. Men jag känner lite grann så här (jag vill ännu en gång poängtera att jag inte är särskilt bekant med Stop and Go) att syftet med en stop and go är att bara syna en PF raise där ett omslag ger en nästintill garanterad syn av på grund av potodds (vilket oftast gör att man hamnar i ett coinflip, med ett lågt pp). Sen trycker du vilken flop som än kommer. Men inte på grund av att din fi synar med överkort, utan för att han kan lägga överkorten. SÅ istället för att ta ett coinflip före floppen ger du dig själv ett större övertag genom fe på floppen. Men det är rätt så fria spekulationer, och jag har för mycket att göra nu för att kolla igenom definitionen av Stop and Go mer. När jag skrev det där så upptäckte jag väl att låga pps kanske ändå är bäst att göra Stop and gos med Men aja, jag vet inte. Ska som sagt inte ta mina ord på för stort allvar i den här frågan! Ha det Citera
Recommended Posts