Gå till innehåll

BigKing-_- wazzup?!


-_-

Recommended Posts

Vill gärna sätta upp nåt mål men har lite svårt för de då jag inte vet hur mkt jag kommer spela och på vilka nivåer. Som de känns nu kommer jag lira 2/4 om de fortsätter rulla. Kommer ju även spela på mitt stejkade konto en hel del..

 

Har därför som mål att spela stabil poker igen. Inga sjuka tiltmoves utan jag ska äta sönder mina motståndare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara jag som tycker det vore intressant att veta:

 

* Vart du spelar med ditt stejkade konto samt vad du nickar där

* Vart du spelar annars

 

samt få lite intressanta HH's. Känns väll som att den största anledningen till att man har en dagbok är att utveckla sitt spel, kan bli lite svårt att få feedback utan HH's.

 

Men men, lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker det vore intressant att veta:

 

* Vart du spelar med ditt stejkade konto samt vad du nickar där

* Vart du spelar annars

 

samt få lite intressanta HH's. Känns väll som att den största anledningen till att man har en dagbok är att utveckla sitt spel, kan bli lite svårt att få feedback utan HH's.

 

Men men, lycka till.

 

Jo jag förstår det. Men just nu har jag börjat spela på två "okända" konton och helt plötsligt vinner jag igen.. För den insatte går de väl att ta reda på var jag lirar men vill hålla de lite hemligt ett tag.. Skrockfull som jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså samma bord som dig på $19k på prima, får man passa sig då ;)

 

det är nog bäst för dig.. har dock den turren i miniwiev bakom ina andra 6 bord så har en förmåga att glömma boret de där lilla bordet ibland.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ditt nick på b2b möjligtvis vaskajagha?

 

Jo det är hans nick, men det har han även skrivit i hans Db längre bak..

 

på partpoker, vadskajagha

 

 

det finns en vaskajagha på b2b. Är inte det du?

 

inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaså samma bord som dig på $19k på prima, får man passa sig då ;)

 

det är nog bäst för dig.. har dock den turren i miniwiev bakom ina andra 6 bord så har en förmåga att glömma boret de där lilla bordet ibland.. :)

 

jaha, det där gick ju åt helvete. du får lov att vinna den själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en skön dag.. Pluss €2,5k började dagen poå 1/2 o 2/4. Avslutade nu på 3/6. Har även lirat en hel del omaha senaste dgarna där jag plussat rätt bra..

 

Hittade dock en liten tilt där jag höjde 100 pre-flopp med KK. En kille med 300 i stacken synar flopp QTx han har J9 och klonkar rivern.

 

Menmen riktigt skönt lir iaf.. Sova nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna sätta upp nåt mål men har lite svårt för de då jag inte vet hur mkt jag kommer spela och på vilka nivåer. Som de känns nu kommer jag lira 2/4 om de fortsätter rulla. Kommer ju även spela på mitt stejkade konto en hel del..

 

Har därför som mål att spela stabil poker igen. Inga sjuka tiltmoves utan jag ska äta sönder mina motståndare..

 

Sätt målet för månaden i antal spelade timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna sätta upp nåt mål men har lite svårt för de då jag inte vet hur mkt jag kommer spela och på vilka nivåer. Som de känns nu kommer jag lira 2/4 om de fortsätter rulla. Kommer ju även spela på mitt stejkade konto en hel del..

 

Har därför som mål att spela stabil poker igen. Inga sjuka tiltmoves utan jag ska äta sönder mina motståndare..

 

Sätt målet för månaden i antal spelade timmar.

 

Jag tror att det är mycket bättre att sätta ett resultatbaserat mål (gör det själv). Kanske fungerar olika från person till person men för mig är det nöten!

Mitt tips är; sätt ett högt mål som du knappt tror på själv så börjar hjärnan jobba fram ett sätt att nå det och du börjar tro på det själv till slut. (Har läst om målsättning en del, så det är inte egna halvtaskiga teorier jag kommit på själv)

 

Kul att det går bra igen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är mycket bättre att sätta ett resultatbaserat mål (gör det själv). Kanske fungerar olika från person till person men för mig är det nöten!

Mitt tips är; sätt ett högt mål som du knappt tror på själv så börjar hjärnan jobba fram ett sätt att nå det och du börjar tro på det själv till slut. (Har läst om målsättning en del, så det är inte egna halvtaskiga teorier jag kommit på själv)

 

Kul att det går bra igen! :D

 

Problemet är att du inte tar hänsyn till variansen vilket i sin tur kan påverka dig negativt. Om du sätter ett mål i antal spelade timmar så vet du vad du i genomsnitt kommer att tjäna. Om du sedan vet din varians/standardavvikelse så kan du också sätta vilket intervall du troligen kommer att ligga i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna sätta upp nåt mål men har lite svårt för de då jag inte vet hur mkt jag kommer spela och på vilka nivåer. Som de känns nu kommer jag lira 2/4 om de fortsätter rulla. Kommer ju även spela på mitt stejkade konto en hel del..

 

Har därför som mål att spela stabil poker igen. Inga sjuka tiltmoves utan jag ska äta sönder mina motståndare..

 

Sätt målet för månaden i antal spelade timmar.

 

Jag tror att det är mycket bättre att sätta ett resultatbaserat mål (gör det själv). Kanske fungerar olika från person till person men för mig är det nöten!

Mitt tips är; sätt ett högt mål som du knappt tror på själv så börjar hjärnan jobba fram ett sätt att nå det och du börjar tro på det själv till slut. (Har läst om målsättning en del, så det är inte egna halvtaskiga teorier jag kommit på själv)

 

Kul att det går bra igen! :D

 

Du kan sätta upp hur många orimliga mål som helst, men de fyller då ingen reell funktion eftersom de inte går att uppnå. Att sätta upp resultatbaserade mål i poker faller av den enkla anledningen att det inte är något du kan styra över själv i speciellt stor utsträckning. Därför är just målet "antal spelade timmar" ett väldigt enkelt och lättuppnåeligt mål eftersom du själv till 100% styr över detta. Att sen sätta upp som delmål att spela sitt "A-game" under denna tid kan man självklart ha som delmål, men även denna aspekt är svårdefinierad och svårmätbar då de flesta tenderar att likställa sitt bästa spel med de dagar då de plussar mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen funkar det ju för mrdawwe. Om ni läser hans dagbok ser ni att hans resultat är otroliga. Jag tror också på det som dawwe snackar om, sätt upp mål som är på gränsen till det omöjliga, är man tillräckligt motiverad att man ska nå dit så går det.

 

Allting behöver inte överanalyseras och vara överkomplicerat. Att sätta upp ett mål behöver inte funderas och räknas på i 2 dagar lixxom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen funkar det ju för mrdawwe. Om ni läser hans dagbok ser ni att hans resultat är otroliga. Jag tror också på det som dawwe snackar om, sätt upp mål som är på gränsen till det omöjliga, är man tillräckligt motiverad att man ska nå dit så går det.

 

Allting behöver inte överanalyseras och vara överkomplicerat. Att sätta upp ett mål behöver inte funderas och räknas på i 2 dagar lixxom.

 

Jaha, hur många år tillbaks i tiden sträcker sig den dagboken lixxom...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kan sätta resultatsbaserade mål så är det väl bra men personligen blir jag ganska knäckt om jag sätter ett högt - men realistiskt mål- om jag kommer in i en period med negativ varians, då börjar man liksom gripa efter halmstrån och vill komma till målet så fort som möjligt, man börjar spela dåligt och hektiskt och näst intill på tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltid undrat vad du menar med "vägen tillbaka".. då får man uppfattningen att du haft rulle där o gulat allt.. men sen läser man sånt här

 

 

"Vi kan ta som exempel då jag nu senaste veckan satte in 5000 dollar på prima. Satte mig direkt ner med allting på ett 25-50 bord alltså 5000 buy-in. Denna gången fick jag en bra start och 25/50 äventyret slutade 35 000 dollar plus innan jag förlorade de jag lämnade kvar på kontot"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen funkar det ju för mrdawwe. Om ni läser hans dagbok ser ni att hans resultat är otroliga. Jag tror också på det som dawwe snackar om, sätt upp mål som är på gränsen till det omöjliga, är man tillräckligt motiverad att man ska nå dit så går det.

 

Allting behöver inte överanalyseras och vara överkomplicerat. Att sätta upp ett mål behöver inte funderas och räknas på i 2 dagar lixxom.

 

När det går bra så går det bra! Resultatmål är för folk som "runs hot"; om du tror att du kan påverka dina resultat bara genom att vara supermotiverad att uppnå dina för högt uppställda mål så är du ute och cyklar ... Om du menar att en hög motivation ser till att du sitter dina timmar vid pokerbordet även de dar/veckor/månader du är sjukt kall i ett försök att bli vän med variansen håller jag med dig.

 

Att ha mål som endast är möjliga att uppnå under extremt gynnsamma förhållanden gör nog mer skada än vad det gör nytta. Tycker det Macroman skrev verkade alltigenom vettigt ...(åsyftar inte inlägget om att spela när det är roligt mm utan inläggen innan det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...