Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag var på pokerseminariet på filmhuset i helgen och insåg att det verkar finnas en törst efter att diskutera poker med andra människor. Många sitter nog som jag alldeles för mkt online. Jag snackade med en kille på seminariet om detta och han tände på idén. Jag sa till honom att jag lägger ut en stänkare på pokerforum och kollar om det finns intresse. Det skulle kunna vara följande upplägg:

Man träffas en gång i månaden, antingen hemma hos någon i gruppen eller ute på något ställe.

Man vet innan vad som ska diskuteras inför varje tillfälle, ex money management.

Idén är att det ska vara mycket seriöst. Vi vill alla utvecklas. Vi tror alla på att poker är ett spel om information, och ju mer info vi har om spelet desto bättre. Dessutom tror vi på att alla har något viktigt och bidra med. Sedan tror jag att diskussionsgruppen är självreglerande kvalitetsmässigt. De som aldrig läst en pokerbok tror heller inte på en diskussionsgrupp, så stor chans finns att de/ni som väljer att komma är initierade, vilket gynnar alla.

Man hör ofta från proffs att det som hjälpt dem mest i karriären är diskussioner med andra spelare. Kan vi skapa en bra grupp kan vi stötta, pusha, tipsa och sammarbeta (då tänker jag på lag och ej fusk).

Jag skulle kunna hålla i första mötet.

Själv har jag spelat i två år, har ett vinnande spel på nätet och är bra på spelartyper/psykologi och moneymanagement. Huvudspel: online Nolimit holdem cashgame. Dålig på matematikdelen, turneringar, livespel samt andra pokerformer.

Besvara denna tråd om intresse finns så postar jag om någon vecka var första mötet blir (Stockholm) och vilket ämne vi tar upp första gången. Det blir antagligen ute på något ställe då jag har lite struligt boendemässigt för tillfället. För att göra det enkelt kommer det heller inte bli ngn förfrågan om när det skulle passa de flesta, utan jag/den som håller i mötet bestämmer en plats och en tid och de som kan komma kommer. Annars finns risk för att det blir för krångligt och att allt rinner ut i sanden. Vid nästa möte får någon annan välja tid, plats o ämne. Och om lokalen tillåter (om man är hemma hos ngn) kan man ju alltid avsluta med lite cashgame eller sitngos. Hoppas intresse finns!

* Flytt till Poker OT - QoS *