Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 4248126175 *****

$400 NL Texas Hold'em - Friday, May 12, 04:06:12 ET 2006

Table Table 95881 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Rawbzilla ( $312.20 )

Seat 3: sixtyguy ( $862.83 )

Seat 4: Crazy_Froggy ( $530.20 )

Seat 5: IAMATOOLSHED ( $735.30 )

Seat 6: ClownOfAges ( $888 )

Seat 2: HERO ( $344 )

grindarn posts small blind [$2].

sixtyguy posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 4h 9h ]

Crazy_Froggy folds.

IAMATOOLSHED folds.

ClownOfAges folds.

Rawbzilla raises [$15].

HERO raises [$24]. Nej, det är inte tilt. Sitter och surfar på PF samtidigt och precis när jag ska skicka iväg ett inlägg dyker fönstret upp och muspekaren hamnar precis över raise-knappen.

sixtyguy folds.

Rawbzilla calls [$11].

** Dealing Flop ** [ Qd, 9c, 9d ] (Alltid +EV att surfa på PF)

HERO bets [$40].

Rawbzilla calls [$40].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

HERO bets [$100].

Rawbzilla calls [$100].

** Dealing River ** [ 5s ]

HERO [???]

Så till frågan: Hur ska jag få ut mest värde på river? Risken finns att han drog färgen på turn (t.ex. med AdJd). Sannolikheten är nog större att han sitter på en hand som AQ, men synen på flop och turn gör mig lite småorolig.

Det finns dock inte en chans att jag lägger mig. SÅ, hur få ut mest värde här? Det ligger ~330 i potten och han har ~150 kvar. Trycka eller betta svagt, säg 50, för att ge honom chansen att försöka bluffa bort mig? Har tyvärr ingen bra read på honom.

Postad
Finns ju viss risk att han har en 9:a med bättre kicker också. Checksyn tycker jag är bäst när du inte har bättre kicker själv.

Ingen mening med att vara rädd för att han sitter med en 9a, så vek är jag inte. Har han det så betalar jag av. Det hade varit en annan sak om 9an var ett högre kort som ett A.

Postad
släng in ett till bet på 100 tycker jag

Betta 100 för att lämna kvar 50? Vad är syftet med det? Skriker ju valuebet och jag tänker inte försöka använda nån omvänd psykologi mot den här killen.

Med bara ett halvpotbet kvar att leka med så känns det givet att ställa in. Folk kan syna med så mycket skräp att man blir mörkrädd.

Ja, det är självklart standardmovet och det var nog det jag borde ha gjort när jag ser tillbaka på det i efterhand. Utan read på fi som en bluffmakare är det bara dumt att inte trycka.

---------------------------

HERO bets [$50]. Ville ge honom en chans att representera färgen samtidigt som jag iaf ville ha lite value ifall han inte vill bluffa.

Rawbzilla calls [$50].

HERO shows [ 4h, 9h ] three of a kind, nines.

Rawbzilla doesn't show [ Qc, Jd ] two pairs, queens and nines.

HERO wins $433 from the main pot with three of a kind, nines.

Postad

Va fiskit han spelade, ffa synen på turn. Tycker nog att du borde ha degat in på river eftersom han synade på turn så kan det tala för att han tror på att en Q ska hålla

Edit: Ja han hade visst färgdrag också :oops: men det ser överlag passivt ut för honom. Ja menar tänker han ändå syna ett riverbet brukar det ju vara bäst att ställa in på turn för att försäkra sig om att få betalt om draget går in. Någon gång foldar ju fi en bättre hand ex AQ här.

Postad
Finns ju viss risk att han har en 9:a med bättre kicker också. Checksyn tycker jag är bäst när du inte har bättre kicker själv.

Vad hoppas du uppnå på det sättet?

Ställ in tycker jag. Visserligen ett hemskt turnkort men med 330 i potten och bara 150 kvar kan du nog inte komma undan även om han har dig slagen.

Postad

Äh, det är ju en smaksak men jag räknar väl med någon sorts bluffvärde. OM vi är slagna kommer vi aldrig att kunna bluffa bort fi på river, men vi kommer ibland genom att checka få fi att bluffa med en sämre hand.

Mao leder vi får vi inte syn på all-in och vi får check (eller bluff) om vi checkar.

Postad

Checkar du checkar han bakom med i stort sett allt du slår och ställer när han har dig slagen. Därför finns bara ett spel imo. Med mindre än halv pottbet kvar går det inte att bluffa här. Vilken hand skulle kunna gör det?

Postad

Förstår inte riktigt hur du ser att han ska kunna bluffa dig om du bettar 50 och han har 150 kvar han skulle alltså betta 100 på 433 med vilken hand synar du inte där annars?

jag säger push!

Postad

Äh, det är ju en smaksak men jag räknar väl med någon sorts bluffvärde. OM vi är slagna kommer vi aldrig att kunna bluffa bort fi på river, men vi kommer ibland genom att checka få fi att bluffa med en sämre hand.

Mao leder vi får vi inte syn på all-in och vi får check (eller bluff) om vi checkar.

Grejen är den att nästan alla händer (drag) han kan ha satt på turn. Det som händer om vi checkar är att han checkar bakom med händer som slår och ställer med bättre. Vi kommer alltså inte "billigare" undan om vi är slagna utan förlorar bara värde när vi leder.