Gå till innehåll

NLT - SnG, testar virtuell HH


Recommended Posts

Nu fungerade det. :D

 

Inget HH-format jag föredrar för handanalysdelen dock, men i resultatdelen kan det fungera bra. Det klart bästa HH-formatet anser jag vara när någon av de HH-konverterare som finns används. Sämsta är när det bara är klippt rakt ur chatten. När man analyserar så vill man ju inte behöva lägga all energi på att räkna pottstorlek eller försöka förstå om de höjer MED 8 eller TILL 8 exempelvis. Den energin är ju bättre att lägga på analysen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv hatar jag traditionella HH:s, även konverterade, jag tycker de är svårlästa, och då har jag ändå lätt för att ta till mig skriven text. Enda nackdelen med denna är att det inte går att köra den stegvis som det går att göra i PO-replayern.

 

Najs, men borde du inte ha betat floppen? =)

 

Varför det? Han har ju AA... ;)

 

 

Mer seriöst så, nej, mot den typiska motståndaren på denna nivån så betyder inte en check svaghet, det är standard att slowspela en stark hand, även om det bara är ett topp-par. Om jag varit HU mot räjsaren så hade jag gjort det, men inte mot tre presumtiva synmuppar. Fast jag tar gärna emot synpunkter på det resonemanget, även om jag egentligen inte postade HH:n av någon sådan anledning.

 

EDIT: Stor nackdel dock är ju att man måste visa hela handen (tror jag), vilket är dumt när man vill utelämna t.ex. showdown för att det inte ska påverka analysen.

 

EDIT2: Provade att kapa HH:n för att se vad som hände. Jag kapade den efter att vi är all-in på turn, men när jag spelar upp den så stannar alltihopa när jag har checkat floppen, sedan händer inget mer. Ska prova att pilla lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som är ruttet med handkonverterare är att de inte tar alla format, tex Partys SnG går inte i den konverterare som jag länkade mig fram till från handanalys-forumet i alla fall... :(

 

Tycket det är perfekt att se det "live", men det är som sagt synd att man inte kan välja hur långt handen ska visas, något att tipsa de som håller i det där kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att få upp en quiz-ruta där det står "What would you do?" där allting pausas. Men sedan kan man klicka continue och se resten av handen. Tror iofs att de flesta som svarar seriöst gör det innan de ser resten, men det hade ju varit ännu bättre om man inte fick se resultatet alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv hatar jag traditionella HH:s, även konverterade, jag tycker de är svårlästa, och då har jag ändå lätt för att ta till mig skriven text. Enda nackdelen med denna är att det inte går att köra den stegvis som det går att göra i PO-replayern.

 

Najs, men borde du inte ha betat floppen? =)

 

Varför det? Han har ju AA... ;)

 

 

Mer seriöst så, nej, mot den typiska motståndaren på denna nivån så betyder inte en check svaghet, det är standard att slowspela en stark hand, även om det bara är ett topp-par. Om jag varit HU mot räjsaren så hade jag gjort det, men inte mot tre presumtiva synmuppar. Fast jag tar gärna emot synpunkter på det resonemanget, även om jag egentligen inte postade HH:n av någon sådan anledning.

Fast man kan ju inte se en check som ett tecken på styrka heller.

Jag tror att det mest sannolika scenariot är att du har bästa handen just nu, men att det säkert finns en massa knektar, kungar och ess bland fi:s hålkort.

 

Om du betar och får syn så är du antagligen slagen eller upp emot ett lägre pp (eftersom det inte finns några drag). Är du upp emot ett lägre pp så kommer du antagligen kunna checka ner hela vägen. Får du en bet i ansiktet så kan du lägga med gott samvete.

 

Men postflop-spel är å andra sidan inte min starka sida... skulle vara intressant att höra vad proffsen säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade ett mail till dem och frågade om det gick att kapa HH:n på något sätt. De svarade att det enda sättet var att stoppa händelseförloppet med en quiz-funktion, men då går det att klicka på continue för att komma vidare, vilket är lite dumt. Däremot så kommer de att göra om verktyget inom snart, från att vara en replayer till att bli "det bästa handanalysverktyget på nätet" eller något. Så man får väl vänta och se vad det blir för något spännande.

 

Särskilt användbart tycker jag att en virtuell HH är om man vill komma igenom flera HH:s smidigt, t.ex. om man har ett ITM-spel eller HU-spel eller bubbelspel eller en hel turre som man vill få feedback. Orka läsa igenom en hel drös med text-HH:s liksom.

 

 

Angående handen så är jag uppe mot tre motståndare som alla är presumtiva slow-spelare/synmuppar och det ligger ett överkort på brädan. Mot en motståndare hade jag definitivt betat, mot två blir det ett gränsfall och mer readberoende, här tycker jag det är meningslöst att beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...