Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan, eftersom jag inte funnit någon tråd om vilken musik pf.nuarna smäller i högtalarna när de tömmer fiskarnas sista besparingar så tänkte jag därför starta denna tråd! Finns det redan en så ber jag om ursäkt och springer och gömmer mig på pf.se tills jag fått mod att komma tillbaka :D

Här tänkte jag att pf medlemmarna kunde dela med sig av vilken musik som passar när:

fisken ruineras,

under en dålig session

under monster tilten osv ni sätter gränserna..

kanske får vi andra lite ideer och får på så sätt ihop en fin playlist till vårat fortsatta poker lirande!

Mycket nöje! PrisonX

* Flytt till Poker OT - QoS *

Postad

Har märkt att det är väldigt lätt att gå på tilt om man har en kort playlist med bara några få låtar som går runt runt hela tiden.

Har kört Immortal Technique ett bra tag nu och tröttnar aldrig..

Postad

Fragglarna - Dansa och Häng Med

Bumbibjörnarna (på ryska)

Joddla med Siv (många sköna låtar som t.ex. Tony Tuggar Tuggummi, Svärmor tog Täcket, Djävla Tandtroll, Knudor på min Snolle, Kaj ä Gaj, Tjugo Pågar i Bastun, Hon e gjord av Silikon samt Ruva Hyllan ner i Myllan). Måste bara höras!

Annars går det bra med Rammstein, Haggard, Lacrimosa, Nightwish, Leaves Eyes och annat smått och gott. Och ibland hittar man guldkorn som ABC med Anna Book eller Canneloni Maccaroni med Lasse Holm.

Postad

mycket Motörhead blir det och Sodom och Obituary och givetvis Morbid Angel + en massa andra, det var svårt att hitta nåt specifikt så mitt svar får bli: hela MP3-mappen helt enkelt :)

Postad

själv så blir det lite olika,

soundtracket till lockstock and Two Smoking Barrels

pulpfiction soundtracket

rounders soundtracket

om det inte är något soundtrack så blir det ofta

hiphop (non phixion, organism 12 mm)

annars så funkar lite jazz med miles davis jävligt bra

Postad

Spelar nästan alltid framför TV:n. Helst tittar jag på en film som jag bara är halvintresserad av.

Jag har faktiskt aldrig, inte en endaste gång under alla år satt på en skiva för att lyssna på musik när jag spelar. Tanken har inte ens slagit mig, men det är något som jag skulle kunna tänka mig att testa.

Postad
Spelar nästan alltid framför TV:n. Helst tittar jag på en film som jag bara är halvintresserad av.

Jag har faktiskt aldrig, inte en endaste gång under alla år satt på en skiva för att lyssna på musik när jag spelar. Tanken har inte ens slagit mig, men det är något som jag skulle kunna tänka mig att testa.

skiva? :-o

Postad

Peter Gabriel, Washing of the water är väl egentligen på tok för seg för själva spelet...

Kanske bättre att gråta ut till efter en jobbig bad beat

River, river, carry me on

Living river, carry me on

...

River, river, carry me high

...

Bring me something to take this pain away