eeken Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Nl100 på prima, båda har ca 110 i stacken. Jag har 55. > eeken123 posted small blind ($0.50) > Oxidize posted big blind ($1) > utte10 posted to play ($1) > Game # 786,748,092 starting. > Dealing Hole Cards > utte10 checked > andreas19 folded > Stimu folded > grrratt folded > eeken123 called for $0.50 > Oxidize checked > Dealing the Flop(3c6h5h) > eeken123 bet for $3 > Oxidize raised for $6 > utte10 folded > eeken123 raised for $21 > Oxidize, you have 10 seconds to respond > Oxidize called for $18 > Dealing the turn(Jd) > eeken123 bet for $35 > Oxidize raised for $70 Ere blixtfold som gäller här eller orkar man dra på kåken? Va ska han ha som jag slår liksom? Vad tycker ni om flopspelet? Citera
aglo Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Bra postflop-spel. Turn: all in alla dar i veckan! Han kan ha hur många händer som helst som du slår; tvåpar, par+stegdrag, par+färgdrag, övepar. Har han dig slagen är det bara att sucka och gå vidare. Citera
Tiggr Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Stegdrag eller färgdrag känns ju verkligen inte troligt att han sitter med iallafall. Bra preflop skulle jag inte kalla det heller att completa bb med 55 3 spelare varav en pre-postat. all in dock. Citera
Santa_Bege Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Som vanligt min disclaimer: jag suger på CG! Att syna med 55 på lilla är för mig helt okej. Gillar inte små pp. Bettningen sedan säger egentligen inte någonting eftersom ingen av er visade styrka preflop, mer än att Fi de facto ville se en flopp och betalade frivilligt för det. Risken är JJ men verkar underligt att limpa in på det väl? Jag tror nog du har den vinnande handen. Om inte så shit happens. Jag hade inte foldat en triss när ingen har visat styrka preflop. Tror mer på att Fi sitter med AJ. Citera
aglo Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Stegdrag eller färgdrag känns ju verkligen inte troligt att han sitter med iallafall.Bra preflop skulle jag inte kalla det heller att completa bb med 55 3 spelare varav en pre-postat. all in dock. Jag tror inte heller att han sitter på ett färg- eller stegdrag, jag säger bara att han kan sitta på en massa händer. Ah3h och 3h4h är ett par av dem, men 36 är nog mer troligt. Du menar på fullt allvar att han ska lägga 55 på sb? Eller ska han höja ur position? Jag förespråkar limp. Citera
cOP Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Höj preflop där. Ligger ju nästan döda pengar i potten eftersom en kille postat och checkat. Väääldigt väldigt jobbigt på turn. Den enda hand han möjligen kan ha som du slår är 333. Du ligger nog under här många fler gånger än du leder. Å andra sidan drar du egentligen bara dött mot 666, om han inte super-klonkat JJJ. Vet faktiskt inte vad jag skulle göra här, jag skulle nog syna och gråta antar jag. Skulle man möjligen möjligen kunna checka turn och hoppas på att få sen en river för ett lite billigare pris än $70? Citera
eeken Postad 9 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2006 Som vanligt min disclaimer: jag suger på CG! Skit i och svara då... Citera
Kenny_Roger Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Som vanligt min disclaimer: jag suger på CG! Att syna med 55 på lilla är för mig helt okej. Gillar inte små pp. Bettningen sedan säger egentligen inte någonting eftersom ingen av er visade styrka preflop, mer än att Fi de facto ville se en flopp och betalade frivilligt för det. Risken är JJ men verkar underligt att limpa in på det väl? Jag tror nog du har den vinnande handen. Om inte så shit happens. Jag hade inte foldat en triss när ingen har visat styrka preflop. Tror mer på att Fi sitter med AJ. Ööööh...Efter att ha summerat actionen i hela handen tror du på allvar att AJ är hans troligaste hand? Och vad spelar det för roll att ingen har visat styrka pre-flop? Det är väl snarare en anledning att folda då händer som 24 och 47 blir mycket troligare då. Jag tycker att betmönstret säger jättemycket och det pekar på att HERO borde vara slagen här. Problemet är dock att vi får bra odds att träffa kåk (såvida inte FI har 66. Jag tror dock på en stege). Så frågan är egentligen om vi inte "måste" gå all in. Vi kan ju inte gärna syna turn och check/folda rivern. Och syn check/syn är bara dumt då sämre händer checkar bakom och de bättre blir avbetalda. Citera
Santa_Bege Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Som vanligt min disclaimer: jag suger på CG! Att syna med 55 på lilla är för mig helt okej. Gillar inte små pp. Bettningen sedan säger egentligen inte någonting eftersom ingen av er visade styrka preflop, mer än att Fi de facto ville se en flopp och betalade frivilligt för det. Risken är JJ men verkar underligt att limpa in på det väl? Jag tror nog du har den vinnande handen. Om inte så shit happens. Jag hade inte foldat en triss när ingen har visat styrka preflop. Tror mer på att Fi sitter med AJ. Ööööh...Efter att ha summerat actionen i hela handen tror du på allvar att AJ är hans troligaste hand? Och vad spelar det för roll att ingen har visat styrka pre-flop? Det är väl snarare en anledning att folda då händer som 24 och 47 blir mycket troligare då. Jag tycker att betmönstret säger jättemycket och det pekar på att HERO borde vara slagen här. Problemet är dock att vi får bra odds att träffa kåk (såvida inte FI har 66. Jag tror dock på en stege). Så frågan är egentligen om vi inte "måste" gå all in. Vi kan ju inte gärna syna turn och check/folda rivern. Och syn check/syn är bara dumt då sämre händer checkar bakom och de bättre blir avbetalda. Anledningen till att jag svara med mina teorier är att jag vill lära mig CG bättre. Mina erfarneheter är från SNG/MTT. För mig är bettingmönstret svagt preflop och med en sådan flopp så är en aggro spelare villig att gambla sin stack för att köpa potten. Särskilt om han träffar J på turn. 24 och 47 är troligare säger du. Kanske det, men det visar åter igen att det är bättre att höja för att driva ut dessa limpare (inte för att jag gör det själv med små par, men i teorin gör jag det ). Detta gjordes inte denna gången varav mitt svar blir allin när trissen är träffad. Fi kan ha 66 men jag fick en känsla av att Fi sitter med en hand han inte gärna vill slänga och tror att lilla mörken bluffar eller har träffat mindre par än vad han har. Som sagt, jag är inte någon klippa på CG men jag är allvarlig i mina funderingar. När jag väl får chansen att utvecklas så tar jag den. Så du får "Ööööha"-a mig hur mycket du vill. Nyckelordet i mina inlägg gällande CG är "tror" med ett stort mått av osäkerhet innan. Citera
Santa_Bege Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Insåg precis att jag läst fel gällande spelarna position. Jag läste att Fi var limparen, men han är ju BB. Battle of the blinds. Har jag gått på pumpen massor av gånger. 27 och 47 är helt plötsligt vädligt troliga händer. Eller ren skär bluff. Frågan är ändå om inte en höjning preflop hade varit bra? Nej, jag ger upp, jag vet inte. Jag hade gått allin och varit beredd att köpa mig en ny mus och att byta site.. Citera
Kenny_Roger Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Okej, kollade igenom mitt inlägg igen och ser att det nog kan uppfattas som nedlåtande. Ber om ursäkt för det. Dock måste jag säga att det märks att du inte spelar så mycket CG. Det betyder inte att du är sämre än jag på poker, utan bara att turnering/CG skiljer sig en hel del. Med så här djupa stackar kan man inte syna en re-re-raise på en farlig bräda med två överkort (inte för att man brukar kunna det i turneringar heller) och inte heller gå broke i en limp-pott med ett par (klart att undantag finns, men det är absolut en grundregel). Ö h t skulle jag tro att stora bluffar ovanligare i såna här potter i CG. Folk är inte i lika stort behov att plocka upp småpotter och att "vara beredd att gambla upp sin stack för att köpa potten" är helt enkelt idiotiskt i ett sånt här läge. Citera
dr noob Postad 9 Maj , 2006 Rapport Postad 9 Maj , 2006 Sitter ni inte båda med 5000+bb så kan du väl inte ens fundera på att lägga dig. Maken till tight spel får man leta efter. NL100(0,5/1) Inte direkt så att genomsnittlige jon inte skulle gå in med överpar, ett par, tvåpar, drag, dam hög eller vad som helst. Har han nu stege är det väl bara att trycka in resten och dra ut! Citera
Santa_Bege Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Okej, kollade igenom mitt inlägg igen och ser att det nog kan uppfattas som nedlåtande. Ber om ursäkt för det. Dock måste jag säga att det märks att du inte spelar så mycket CG. Det betyder inte att du är sämre än jag på poker, utan bara att turnering/CG skiljer sig en hel del. Med så här djupa stackar kan man inte syna en re-re-raise på en farlig bräda med två överkort (inte för att man brukar kunna det i turneringar heller) och inte heller gå broke i en limp-pott med ett par (klart att undantag finns, men det är absolut en grundregel). Ö h t skulle jag tro att stora bluffar ovanligare i såna här potter i CG. Folk är inte i lika stort behov att plocka upp småpotter och att "vara beredd att gambla upp sin stack för att köpa potten" är helt enkelt idiotiskt i ett sånt här läge. Okej, jag skall också be om ursäkt för att jag slängde ut taggarna lite väl snabbt. Beror nog mest på min irritation av att inte få grepp om CG. Gällande hur detta scenario skulle vara i ett SNG/MTT saknas massor av information för att kunna avgöra huruvida man vill sätta hela stacken på spel eller lägga sig. I de flesta fall hade jag ändock gått allin med trissen. Gå broke? Det är det som är den stora svårigheten för mig att få till tänket i CG. Det liksom saknas den där edgen att man åker ut om man förlorar. En allin i SNG/MTT är för mig mycket mer vass än vad den är i CG. Här riskerar spelarna "bara" sitt inköp. Har du tänkt på att eftersom du anser det vara idiotiskt att gambla sin stack så förutsätter du att det inte görs och därav viker du dig. En anledning så god som någon för en gambler att gå allin. Potten är väl dessutom inte någon småpott längre? Jag har då sett spelare som går allin med fullt inköp första handen med skräp med ett litet besviket utrop i chatten när de blir synade "Hur kan du syna allin med AQ!!!!". Jag hade nog synat preflopp. Bettat på flop. När han raisar hade jag gått allin. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men jag hade spelat så. Citera
Santa_Bege Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Eeken, jag är nyfiken på hur det gick... Citera
Verdi Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Han synade och blev slagen av stegen förstås. 74x? Man måste dock syna. Man har ju nästan odds att dra till kåken. Sen så kan ju fi ha typ J6 också. Han har absolut inte JJ eller AJ dock. Möjligtvis 66 eller 33. Citera
aglo Postad 10 Maj , 2006 Rapport Postad 10 Maj , 2006 Han synade och blev slagen av stegen förstås. 74x? Man måste dock syna. Man har ju nästan odds att dra till kåken. Sen så kan ju fi ha typ J6 också. Han har absolut inte JJ eller AJ dock. Möjligtvis 66 eller 33. Antingen så lade han sig eller så var han slagen, annars tror jag inte att han skulle posta handen. För mig finns det dock bara ett alternativ: tryck! Citera
Recommended Posts