Gå till innehåll

NLT - Floppar 2par men förlorar


Recommended Posts

Tack för svaren på alla andra frågor!

 

Men här kommer en till:

Tycker ni synen är skit? Jag sätter honom på AQ,QQ,KK eller dyl.. jag hoppas floppa bra,. Vilket jag gör men hur hade ni gjort sedan? Check raisat redan på flop? Jag tänkte vänta med det till turn.. Trodde aldrig att jag skulle förlora på det sätt jag gör. Är även denna hand feg spelat eller fel spelad?

 

 

 

** Game ID 785401713 starting - 2006-05-08 18:39:23

** Gallipoli [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sdjk sitting in seat 1 with $46.55

- 30lamu sitting in seat 2 with $51.30

- UrCashPlease sitting in seat 3 with $49.80

- zeta82 sitting in seat 4 with $29.50

- ABCutco sitting in seat 5 with $45.85 [Dealer]

- badoman32 sitting in seat 6 with $33.10

 

badoman32 posted the small blind - $0.25

sdjk posted the big blind - $0.50

zeta82 posted to play - $0.50

** Dealing card to UrCashPlease: 8 of Spades, 6 of Spades

30lamu called - $0.50

UrCashPlease called - $0.50

zeta82 bet - $2.00

ABCutco folded

badoman32 folded

sdjk folded

30lamu folded

UrCashPlease called - $2.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 6 of Clubs, 8 of Diamonds

UrCashPlease checked

zeta82 bet - $3.00

UrCashPlease called - $3.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

UrCashPlease checked

zeta82 bet - $4.00

UrCashPlease went all-in - $44.80

zeta82 went all-in - $21.00

zeta82 shows: Ace of Clubs, Jack of Clubs

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

zeta82 wins $58.25 from the main pot

 

End of game 785401713

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synen känns väl lite sådär. Han sitter med drygt halv stack och frågan är ju om du får implicta odds för att syna preflop. Efter det tycker inte jag att det är nåt fel på spelet, förutom all in på turn. Det skriker ju styrka. Varför inte betta ut på flopp, syna raise, och sedan betta ut på turn igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt att syna på preflopp, på flopp betar fi, du är säker på att han träffat esset, men varför höjjer du inte? Vad sätter du han på för kicker? Om du hade höjt där hade han kanske lagt sig. Knekt är ju ganska svag kicker, men inte mot dej som visar svaghet 2 ggr i rad. Om du nu ska spela skitkort före floppen, lär dej då att spela dom bra postflopp, annars förlorar du pengar, som nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt att syna på preflopp, på flopp betar fi, du är säker på att han träffat esset, men varför höjjer du inte? Vad sätter du han på för kicker? Om du hade höjt där hade han kanske lagt sig. Knekt är ju ganska svag kicker, men inte mot dej som visar svaghet 2 ggr i rad. Om du nu ska spela skitkort före floppen, lär dej då att spela dom bra postflopp, annars förlorar du pengar, som nu.

 

VILL du att han lägger sig med AJ på floppen?

 

Jag håller med om att det nog inte är värt att limpa pre-flop och att du kan spela aggressivare post-flop. Men om det här var det enda sättet att få med honom med Ax var det ju ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla andra har redan kommenterat synen preflop så jag struntar i den. Hur som helst så sitter han bara med drygt ett halft inköp vilket ofta brukar betyda lite tomtighet. floppen är riktigt bra för dig och det troligaste är väl att han sitter med ett vettigt A så jag tycker du ska betta rakt in i honom, förhoppningsvis så slår han om och då kan du antingen ställa in eller bara syna och checkraisa all in på turn, ditt spel på turn nu blir ju ett hyffsat överbet och han kan nog släppa ett A om han inte är jättefiskig.

 

Hur som helst vill jag se ett bet/trebett all in på floppen alt en bet/syn på floppen och en checkraise all in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...