Gå till innehåll

NLT - SnG, aggro bigstack, syna all in på bubblan?


Recommended Posts

SnG $20+2. 4 spelare kvar, Blinds 100/200 - sista handen innan de går upp till 200/400. UTG och knappen är båda habila TAG-spelare. Spelade själv aggresivt i början, men har tvingats ta det lugnt ett tag nu. BB är loose aggro (bully med stack) och höjer gärna limpare rejält. Han synar eller höjer i stort sett alla bet utom all in. Han fick sin stora stack genom att jaga och träffa draghänder. Jag har sett min small blind försvinna till stora höjningar några gånger nu. Börjar tröttna...

 

SB (Luca) 4100

BB 10055

UTG 2905

Button 2940

 

SB (Luca) 100

BB 200

 

Luca is dealt : Q :spade: A :spade:

 

UTG: fold

Buttton: fold

Luca: raise 400

BB : call 300

 

Flop Q :heart: K :heart: 3 :club:

Träff på andraparet. En check kommer sannolikt att innebära ett bet där jag tvingas ställa in om jag vill följa med.

 

SB: Luca: bet 1000

BB: all in 9555

 

F'n också. All in. Har han träffat kungen? Sitter han med K3 eller KQ så borde han väl försökt mjölka mig med en lagom stor raise? (Med AK hade han reraisat preflop.) Kx? Känns som om han sitter med en draghand igen och semibluffar all in. Förr eller senare måste jag stå upp mot honom. Är detta handen att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av din beskrivning att döma hade jag limp-raisat pre-flop och check-raisat floppen all in.

Har du väl bettat 1000 på floppen mot en sån här motståndare måste du i princip syna en all in. Han verkar ju bluff-happy och t o m mot Kx har du ok odds.

 

Blir väl lite annorlunda om du är på bubblan men det nämner du inte. Vad som är rätt då vet jag inte, men antagligen har du spelat fel tidigare i handen om du planerar att folda nu.

 

PS: Om du ska höja pre-flop så höj mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av din beskrivning att döma hade jag limp-raisat pre-flop och check-raisat floppen all in...

 

...PS: Om du ska höja pre-flop så höj mer.

Min preflophöjning var vek, det håller jag med om. Hade en bra hand för en gångs skull så jag ville ha lite betalt. Men för vekt var det nog i alla fall.

 

Limp-raise/check-raise? Tja kanske det. Hatar att bara syna all in med risk att åka ut på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart syn du har ju fått precis vad du ville - ta chansen och dubbla upp dig.

 

Fi gör väl en standard Stop-n-go och har inget gissar jag.

 

PS Nej preflopphöjningen var inte vek. 2.5Bb bör skrämma bort de flesta händer BB har.

Jodå, jag tog chansen att dubbla upp. Synar - BB visar 3 :heart: A :heart: (11 outs oräknat ett parat ess som jag ju slår). Han missar flushen men med turn/river 10 :diamond: 3 :spade: så får han trissen och jag åker ut på bubblan. Känns ändå inte som jag gjorde fel som synade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...