Gå till innehåll

NLT - SH, KQo får problem mot shortstack


Recommended Posts

Kalla mig vek, men jag skulle slängt pre. Mot en shortstack har du knappast odds för tvåpar/stege på floppen, och träffar du sitter du ur pos och med den skitsituation du är i nu: har du honom vinner du en relativt liten pott, har han dig (vilket är troligt) dubblar han upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla mig vek, men jag skulle slängt pre.

Samma här.

 

Jag checkraisade all in och han visade AA som stod.

Uppenbart, annars hade du inte postat handen här. (;

Men jag förstår ditt resonemang, även om jag inte håller med om att du skulle spelat som du gjorde. Många övervärderar KQ.

Ett tips är att läsa ett strategiinlägg gällande AK, där KQ tas upp på några ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check på floppen för info sedan beror resten på read.

 

Japp, med en någorlunda bra read är ens action solklar efter att ha checkat den här floppen 8-)

 

Edit: Snarare är det så att 72 är bättre att syna en reraise med än KQ för när du träffar ett par så är chansen att du har bäst hand större än om du träffar K med KQ. Såvida det inte kommer A,K,Q på flopen. Mot de flesta motståndare.

 

Bra exempel!

 

För övrigt är miniraisar vanliga med AT,AJ,AQ tycker jag. Tror att de försöker få information och "momentum", medan de i själva verket bygger en större pott med en marginell hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...