Gå till innehåll

Odds Turn+River


jozoa

Recommended Posts

Upptäckte nyss en läcka i mitt pokertänkande, nämligen att beräkna oddsen för att ett drag ska gå in om man är säker på att se både turn och river.

 

Om jag ska räkna på en gata så tänker jag enligt följande:

 

Jag har 14 outs (flushdrag + hålstege)

47 kort kvar i leken, 47-14 = 33 -----> 33/14 = ca 2.36 i odds eller 14/33 = ca 42% att lyckas.

 

Detta är som sagt på en gata, men hur räknar jag när jag vet att jag kommer att få se både turn + river, vid ex all-in?

 

Om vi fortsätter med exemplet ovan och kommer fram till att vi har 2.36 i odds att lyckas med vårt drag på turn.

 

Då blir det 46-14= 32 32/14 = 2.28 i odds att lyckas med det på river.

 

Hjälp tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det räcker att veta antalet rimliga outs och känna till ungefärliga chansen att träffa för att veta om höjning eller syn är aktuellt.

I praktiken spelar ju inte tiondelar och hundradelar särskilts stor roll. Är det många som håller på och räknar så här noga på odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

U

 

Om jag ska räkna på en gata så tänker jag enligt följande:

 

Jag har 14 outs (flushdrag + hålstege)

47 kort kvar i leken, 47-14 = 33 -----> 33/14 = ca 2.36 i odds eller 14/33 = ca 42% att lyckas.

 

Inte riktigt.

 

 

Med 14 outs har du 14/47 dvs29 % på turn och 14/46 dvs 30 % på river eller totalt 51 % att sätta ditt drag på turn eller river.

 

MEN med flushdrag och hålstege har du 9 outs för färgen och 3 till outs för stegen dvs 12 outs. (Ett kort som ger dig stegen ger dig även färgen så det får du inte räkna 2 ggr)

 

12 outs är då 25 % på turn och 26 % på river eller 42 % totalt.

 

Här finns en lista över hur stor procentchansen är givet antal outs:

 

http://www.rgpfaq.com/odds-holdem.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

U

 

Om jag ska räkna på en gata så tänker jag enligt följande:

 

Jag har 14 outs (flushdrag + hålstege)

47 kort kvar i leken, 47-14 = 33 -----> 33/14 = ca 2.36 i odds eller 14/33 = ca 42% att lyckas.

 

Inte riktigt.

 

 

Med 14 outs har du 14/47 dvs29 % på turn och 14/46 dvs 30 % på river eller totalt 51 % att sätta ditt drag på turn eller river.

 

MEN med flushdrag och hålstege har du 9 outs för färgen och 3 till outs för stegen dvs 12 outs. (Ett kort som ger dig stegen ger dig även färgen så det får du inte räkna 2 ggr)

 

12 outs är då 25 % på turn och 26 % på river eller 42 % totalt.

 

Här finns en lista över hur stor procentchansen är givet antal outs:

 

http://www.rgpfaq.com/odds-holdem.html

 

Stämmer. Exemplet ovan jag använder kommer från ett hand som jag satt och grubblade på och då var det flushdrag + hålstege + ett överkort som gav 3 outs till. Det glömde jag skriva ner, ber om ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...