Gå till innehåll

NLT - Floppat färgdrag


Recommended Posts

Jag är lite fundersam om jag spelade denna handen rätt?

Mina reads på motstndarna var att Vizzini hade relativt nyligen kommit in på bordet, han hade varit med i många potter och spelat hyfsat aggresivt, continue-betat på flop flera gånger och gjort rena bluff-försök ett par gånger.

Ackedofil var shortstack och hade varit rätt så lös-passiv.

Resten av bordet hade varit väldigt tight-passiva.

 

Nu till handen:

 

Game # 322264265 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2006-05-06 01:20:39 GMT+01:00

 

Players:

Ackedofil (EUR 59,70 in seat 2)

TopZav (EUR 100,00 in seat 3)

brempan (EUR 112,80 in seat 4)

Vizzini (EUR 106,10 in seat 5)

Smid (EUR 184,95 in seat 6)

Ms__Finchy (EUR 153,50 in seat 7)

mwfm (EUR 249,65 in seat 8)

 

Dealer: mwfm

Small Blind: Ackedofil (0,50)

Big Blind: TopZav (1,00)

 

Smid was dealt: 6h - 9h

 

brempan Fold

Vizzini Raise (3,00)

Smid Call (3,00)

Brukar syna med denna typen av händer ibland då man kan vinna en hyfsad pot om man träffar eller kör en bluff mot en fi som brukar continue-betta och man kan få bra betalt om man träffar hårt samtidigt som fi träffar eller har högt poketpar

Ms__Finchy Fold

mwfm Fold

Ackedofil Call (2,50)

Han brukade syna höjningar preflop rätt ofta, betyder inte något speciellt.

TopZav Fold

 

Flop 8c - 8h - Ah

Inte så tokig flopp, hittar ett färgdrag, inte så troligt att någon floppade kåk med A8, möjligen att nån har AA men sannolikheten för det är rätt så liten.

Ackedofil Check

Vizzini Bet (8,50)

Hans bet här behöver inte betyda nåt, eftersom han ofta kör iväg en CB

Smid Call (8,50)

Synar för att jag tror det är stor sannolikhet att Ackedofil också synar, han har synat liknande höjningar med tveksamma händer förr.

Ackedofil Raise (17,00)

Detta var lite förvånande, jag sätter honom på en 8:a efter den höjningen, tror att han hade bara synat med AA eller A8

Vizzini Call (8,50)

Vizzini synar, han kan ha lite vad som helst, han har synat höjningar på hans CB förr utan att ha stark hand.

Smid Call (8,50)

Jag synar eftersom jag tror jag kan vinna med en färg och jag får direkta potodds att se turn.

 

Turn 8c - 8h - Ah - Qs

Turn blir en miss, dock checkas det framför mig, jag checkar också för jag vill inte riskera en CR av en slöspelade 8:a eller en slöspelande fi med pocketdamer.

Ackedofil Check

Vizzini Check

Smid Check

 

River 8c - 8h - Ah - Qs - 2h

Där satt min färg! Vad göra nu?

 

Ackedofil Check

Vizzini Check

Smid Bet (24,00)

Det checkas fram till mig, nu är jag ganska säker på att jag har bästa handen. Jag bettar ca. halva potten och hoppas att någon av dom har en 8:a

Ackedofil Call (24,00)

syn.

Vizzini Fold

Tänkte jag rätt? Skulle jag ha varit mer rädd för kåken på rivern och bara checka ner den? Skulle jag bettat mer på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar fel.

Du synar med en riktigt marginell hand, när det sedan kommer par på floppen (dessutom i A), fortsätter du jaga en låg färg.

Förutom den uppenbara kåkchansen med tanke på bettet preflop (och när Q kommer på river dessutom) så gör ju det att man dessutom får rätt dåligt pröjs när man väl sätter färgen, eller får betala en del till en kåk om mna inte kan släppa sin färg.

Sen har du iofs riktig röta som sätter färgen, men det är nästan att man hoppas att det dassiga spelet inte lönar sig, och du torskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar rätt efter floppen. Men innan, tänk på position för bövelen, du sitter i MP och har inte en aning om vad som ska hända härnäst. Nu har du lite tur eftersom både CO och Knappen släpper men det tål att tänkas på i vart fall. För att göra 9 :heart: 6 :heart: lönsam (om det nu går) behöver du nästan helt säkert göra lite syner med hålstegar och annat med en plan att snappa potten på turn givet din read och för det behöver du återigen position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop synar du med en kass hand och rätt dålig position med 4 pers kvar att agera. Dåligt!

 

På flopp synar du först ett bet när du kan dra dött mot AA, och sen synar du ett till bet när du även kan dra dött mot A8 eller 88. Du kan även vara uppe mot ett högre färgdrag. Och om ingen har kåk redan så finns det troligtvis något hjärter som ger dom kåk, och det är omöjligt för dig att veta vilket. Dåligt!

 

På turn checkar du, bra!

 

På river, efter att båda fi checkat 2 gånger är det helt rätt att värdebeta färgen, bra!

 

Sammantaget spelar du rätt kasst och hade grym tur som vann potten. (antagligen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vann den här potten blir jag imponerad av två saker:

 

Din märkliga spelstil.

Anglofils märkliga spelstil.

 

Du säger att du spelar den typen av händer ibland, för du kan vinna en del om du träffar. Nu träffar du inte, möter rejält motstånd, och spelar på ett lågt färgdrag? Jag förstår inte riktigt ditt resonemang, såvida du inte var ute efter att representera esset - vilket skulle klassas som rätt stupit i denna situation. Har du inte en hand som kan klå ens en bluff, bör du inte heller spela den. Spelar ingen roll hur bra dina reads är. Om du hade mött ett likadant, om inte starkare, betmönster på turn, vad hade du gjort då? Fortsatt hoppas på färgdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar handen optimalt. Men testa att slänga in en reraise preflop nån gång då och då med liknande händer.

 

Ni ovanstående postare, spelar ni bara premiumhänder?

Sedan att folda på flop går inte, men däremot på turn om det hade blivit kraftig betting. Men nu blev det inte det, och att checka där är väl rätt. Sedan på river gör du ett bra värdebet. Bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar en svag hand passivt, ur position, på en farlig bräda i en multivägspott. Välj ett bättre läge att spela dina marginella händer, t.ex. sc på knappen.

 

Som nämnt tidigare sätter du dig i en svår situation när du synar pre. Undvik det. Släng handen och vänta på ett bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, det var värst vad olika folk såg på den handen ;)

Jag tycker nog efter att ha tagit in alla era åsikter att jag nog spelade handen helt rätt post-flop, men kanske inte tänkte tillräckligt på min position preflop. Till mitt försvar så var bordet, förutom mina 2 motståndare i denna handen, extremt tighta.

 

Handen slutade som följer:

 

Smid shows: 6h - 9h (a flush, ace high)

Ackedofil didn't show: As - Kh (two pairs, aces and eights)

 

Smid wins: EUR 106,00 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna preflop med den handen tycker jag är riktigt dåligt. Precis som någon annan föreslog kan du väl vänta till dina suited råkar vara även connected. "Any suited" är knappast vinnande händer i längden.

Gissar att din bankrulle åker bergochdalbana. Ackedofil verkar ju i och för sig vara riktigt usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...