Colderose Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Jag har låtit alla pengar stå kvar på olika sajters pokerkonton, men nu tänkte jag ta ut en del pengar inför sommarens bröllopsresa, kanske 20-25.000 kr, och undrar vilket som är det absolut bästa och kostnadseffektiva sättet? En del säger Neteller och en del säger check och en tredje säger någonting annat. Jag har oftast, men inte alltid, satt in med VISA (ibland även Eurocard). Så om ni har några bra förslag så tar jag gärna emot dessa. Citera
listig Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 På Party tar de ingen avgift om man vill ta ut till sitt VISA-kort (lite sämre valutakurs än man kan förvänta sig dock). Jag har själv satt in det jag haft på NETeller till Party ($ till $, avgiftsfritt) för att sedan casha ut det därifrån till mitt VISA-kort. Om detta är billigare än att casha ut direkt via NETeller vet jag inte då jag inte undersökt saken, men det kan vara värt att kolla upp. Citera
nauska Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Casha ut till Neteller och registrera ditt bankkonto hos dom, så kostar det sen bara $1 för att ta ut pengarna den vägen. Jag har för mig att du ska få din banks växlingskurs då, eftersom växlingen görs hos dom. Citera
APC Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Casha ut till Neteller och registrera ditt bankkonto hos dom, så kostar det sen bara $1 för att ta ut pengarna den vägen. Jag har för mig att du ska få din banks växlingskurs då, eftersom växlingen görs hos dom.Man får bankens köpkurs + att jag tror vissa banker tar ut avgifter vid utlandstransaktioner. Citera
nauska Postad 4 Maj , 2006 Rapport Postad 4 Maj , 2006 Casha ut till Neteller och registrera ditt bankkonto hos dom, så kostar det sen bara $1 för att ta ut pengarna den vägen. Jag har för mig att du ska få din banks växlingskurs då, eftersom växlingen görs hos dom.Man får bankens köpkurs + att jag tror vissa banker tar ut avgifter vid utlandstransaktioner. Så kan det nog vara. När jag tog ut till mitt bankkonto på FSB blev det dock inga avgifter, eller väldigt små sådana, då jag fick växlingskursen till i princip det som visades på Forex hemsida. Citera
Colderose Postad 4 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2006 Jag har ingen Neteller ännu och pengarna står mer eller mindre jämt fördelade på Party, Paradise och Pokerstars. Så ni rekommenderar att jag fixar Neteller och för över från Paradise och Pokerstars till Neteller och därifrån till Party och sedan till VISA? Citera
Recommended Posts