Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det har hande min forsta hand pa pacificpoker idag.

Jag postar 0.50$ i cutoff och far upp J :club: J :heart:

4 st callers fore mej.

jag hojer till 1$

Sex st ser floppen som visar foljande:

7 :diamond: T :diamond: 4 :diamond: (6$)

Det checkas fram till mej som ar sista man. Jag gor ett tvivelaktigt Bet for att fa ut folk som sitter pa sina fargdrag men inte vagar fortsatta.

Far med mej 4 st och Turn visar:

7 :diamond: T :diamond: 4 :diamond: ( J :diamond: ) (8$).

Att nagon har fargen nu ar sjalvklar. Killen som ar forst ut bettar 1$. Det foldas fram till mej, jag callar, varfor fragar nu vissa?

jag har 10 outs 777TTT444J och det blir 3.6:1 i Odds for att kunna sla fargen.

River:

7 :diamond: T :diamond: 4 :diamond: ( J :diamond: ) ( J :spade: )

Fyrtalet har kommit och jag tycker sjalv det kanns som en javla tur men ar glad saklart.

Han bettar 0.27 $ och jag callar. ( hans pengar tar slut)

:x

Hur tycker ni att jag spelat handen? Ar min tankegang ratt? Sjalv tycker jag att turn bettet var lite dumt for de enda som skulle calla var ju saklart fargdragen. Varfor jag inte rakna odds dar vet jag inte..

Thehaxx won 10.29$ with four of a kind Jacks

* RP - QoS *

Postad

Ganska kassa implicita odds du har där när hans pengar är slut :)

Annars tycker jag det är ganska bra spelat, flop-betet är kanske som sagt lite halvdant, $2 är lite lite (och en check kanske är bättre).

Postad
Annars tycker jag det är ganska bra spelat, flop-betet är kanske som sagt lite halvdant, $2 är lite lite (och en check kanske är bättre).

Det är fixed limit.

Helt rätt spelat, beta floppen där du förmodligen leder och kan kanske få bort knappen, syna turnen där du vet att du ligger efter men har 10 nästan helt säkra outs, tråkigt att han inte hade några dollar till då de ofta cappar på rivern där med A-hög flush.

Postad
Ett tips är att vänta tills du blir bb med att posta 0.5...blindsen blir nog så kostsamma ändå. Fast denna hand gick det ju bra...

Att posta BB i CO som vår hjälte gjorde är _bättre_ än att posta i BB-position givet att du sitter på ett 10-mannabord. Då får du spela 7 rundor för 1 BB jämfört med att spela 10 rundor för 1.5BB (=6.67 rundor för 1 BB).