Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu finns prospektet över samgåendet mellan 24h och Daydream att hämta här

Jag noterar att Martin de Knijff är en riktigt stor ägare i bolaget. I övrigt tycker jag att man negligerar riskerna för att bli utslagna på grund av den tilltagande konkurrensen i branchen. Finns det någon som är van att läsa prospekt som kan lämna synpunkter?

Postad

Avsnitttet "riskfaktorer"

Konkurrens; fjutiga 10 rader om konkurrenterna, men trots en av det mest betydande faktorerna läs svenska spel osv

Beroende av större partners i B2B Poker Network, eller om bristen därav kanske man borde skriva något om också...

Ett samgående skapar en stark aktör i en sektor

under konsolidering Nä, starkare kanske, men inte nämnvärt mycket "starkare" än vad 24h redan är/var...

Tabellen för Marknadsandelar från GBGC ser inte korrekt ut, sidan 61.

Marknadsföring, sidan 64. såg sorgligt ut...

"Sportsbettingen marknadsförs genom att de odds som erbjuds spelarna som regel är generösare än konkurrenternas." Wow mindre marginaler och ingen exponering... bra deal d där...

"Nya vertikaler" sidan 68. Enligt min bedömning ligger man efter här då flera konkurrenter redan erbjuder produkter av det slag som räknas upp här (bingo, vadslagningsbörs, lotto, skill games).

Sidan 69, ta en titt på modellen för aktiva kunder för 24h network per region, då inser man hur sårbara 24hnetwork är.

Sidan 72: Poknet Systems S.A.(costa rica), va bra 24h, det är parten man sluter avtal med och spelar hos, ie inte skattefritt. Grattis ...

(men flyttas under maj 2006, så inte skattefritt än, efter maj då kanske eller när det blir av)

äh bara lite korta saker som ja fastna för när ja bläddra lite granna...