lappen Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Jag har köpt begagnade poker chip men dom är lite skitiga. Kan man tvätta dom i en diskmaskin utan att skada dom.Vill inte gärna stå och handstvätta alla 400 styckern Citera
Papa Kubo Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Standardsvaret: Ät upp dem. Bättre än att käka hålkorten i alla fall. Citera
Johan Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Dessvärre blir du nog tvungen att handtvätta dem, det är i alla fall rådet som brukas ge. Tvätta försiktigt med tandborste eller liknande och låt dem sedan torka separerade från varandra. Citera
lappen Postad 24 November , 2004 Författare Rapport Postad 24 November , 2004 Hmm....ja då har jag att göra ett tag med andra ord. Citera
Suppe Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Dessvärre blir du nog tvungen att handtvätta dem, det är i alla fall rådet som brukas ge. Tvätta försiktigt med tandborste eller liknande och låt dem sedan torka separerade från varandra. Skulle jag nog hällre köpa nya marker varje gång, aldrig i helvete att jag skulle sätta mig och tvätta var och en med tandborste och sen lägga ut dom en och en. Citera
lappen Postad 24 November , 2004 Författare Rapport Postad 24 November , 2004 Med tanke på vad nya marker kostar så kommer jag inte att köpa nya bara för att dom är lite smutsiga.Det blir till att ta en fuktig mjuk svamp och torka av dom. Citera
mooy Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Ett tips från mig. Ta för vana att när du spelar med dom och stoppa en i munnen och sug på den ett tag och skarpa med tungan på markern. När du är klar med den första så kan du gå vidare med nästa. Eftersom man byter marker med varandra så kan du under en bra kväll tvätta kanske hälften. Detta var allt från tipsextra. Citera
anth Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 aldrig i helvete att jag skulle sätta mig och tvätta var och en med tandborste Du behöver ju inte använda din egen tandborste. Citera
lappen Postad 25 November , 2004 Författare Rapport Postad 25 November , 2004 Jag får tacka för alla bra tips....NOT Har jag testat att tvätta en i diskmaskinen och det gick hur bra som helst.Så nu är resten diskade också med lysande resultat. Dom tog ingen skada alls Citera
summlan Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 jaha DISKMASKIN. Ja körde mina i tvättmaskin, 90 grader å sen torktumlaren. Dom gick inte sönder eller så. men krympte nått så förbannat. Så 100 markerna står de bara 50 på numer Citera
gdaily Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Är det plastmarker så är det inga problem. Ler/Claymarker går sönder /Ola Citera
lappen Postad 25 November , 2004 Författare Rapport Postad 25 November , 2004 Ja då har jag garanterat plast marker för dom är fortfarande hel. Tur att dom var billiga. Citera
Green Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Ja körde mina i tvättmaskin, 90 grader å sen torktumlaren. Dom gick inte sönder eller så. men krympte nått så förbannat. Så 100 markerna står de bara 50 på numer :roll Fan va klockrent...får väl se upp innan man rengör dom hehe Citera
Henkeman Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Jag har tvättat 500 marker för hand, tog 150-200 i taget i en bunke och spolade med vatten och hade i lite diskmedel. bara att grosa runt lite och sen skölja av de under rinnande vatten och lägga de i en annan skål. Efter det torkade jag de genom att sprida ut de på ett badlakan som jag hade på soffbordet som jag vek dubbel över markerna... bara att gnugga lite så de torkar och stoppa ner i lådan igen Tog en kvart att tvätta alla skulle jag gissa på. Citera
Mysticum Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Jag har tvättat 500 marker för hand Kompositmarker? Är det plastmarker så är det inga problem. Ler/Claymarker går sönder Och kompositmarker? (Vanliga 11,5g suited dice) Citera
Largo-Sama Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Jag tvättade 200 plastkompositmarker med varmt vatten, diskmedel och en nagelborste. Man såg på borstens strån att den slet på markerna, men man märkte ingen skillnad efteråt. Det tog rätt lång tid föresten. Citera
Recommended Posts