Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en session mot en Fi som vid ett antal tillfällen CR mig på turn HU. Hur skulle ni spela på turn och river? Fi är 45/12/1.8 efter ca. 100 händer. (Fi är samma spelare i båda händerna)

Hand 1

Paradise Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is MP with Jdiamond.gif, Aspade.gif.

1 fold, Hero raises, Button calls, 1 fold, BB calls.

Flop: (6.40 SB) Tdiamond.gif, Jclub.gif, 5diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets, Button calls, BB folds.

Turn: (4.20 BB) Qheart.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero ?

Hand 2

Paradise Poker 5/10 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is SB with Kspade.gif, 8club.gif.

1 fold, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

Flop: (6 SB) Qclub.gif, Tclub.gif, Jclub.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

Turn: (4 BB) 6heart.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero ?

Postad

Hand 1: call turn, check/call river. Du har en bra hand och motståndaren kan höja turn med drag och tom en J eller T.

Hand 2: call turn, fold river om inte en kung eller klöver *edit* A, 9 *edit* kommer på rivern.

I hand 2 tycker jag du ska c/r på floppen. I de flesta fall har du nog knappt 50% chans att vinna en showdown. Men när motståndaren har ett lågt par vinner du en extra sb med en c/r.

Postad
Hand 1: Raise för gratis showdown?

Hur ska det gå till när vi sitter ur position? Utan read hade jag funderat på att lägga mig på turn. Tog du dig till showdown de andra gångerna han CR turn mot dig? Om inte hade jag gjort det nu.

Hand två är det bara att hoppas på stege eller färg.

Postad
Nja kung är väl inte drömkort på river? Skulle väl vara bättre med en 9:a eller ett A?

Hm, ja du har rätt, tänkte inte riktigt igenom vad motståndaren kan ha. En kung hjälper oss inte.

Postad
Spelade en session mot en Fi som vid ett antal tillfällen CR mig på turn HU. Hur skulle ni spela på turn och river? Fi är 45/12/1.8 efter ca. 100 händer. (Fi är samma spelare i båda händerna)

Hand 1

Paradise Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is MP with Jdiamond.gif, Aspade.gif.

1 fold, Hero raises, Button calls, 1 fold, BB calls.

Flop: (6.40 SB) Tdiamond.gif, Jclub.gif, 5diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets, Button calls, BB folds.

Turn: (4.20 BB) Qheart.gif(2 players)

Betta här kan vara rätt mot vissa spelare, men mot de flesta är check-call bättre. Det är framförallt väldigt effektivt mot spelare som oavsett hand reflexmässigt bettar om du "visar svaghet" och checkar. Genom att checka skyddar du dessutom dina outs mot en höjning och undviker att motståndaren lägger en hand med väldigt få outs. Om du bettar kommer t ex motståndaren ha väldigt svårt att fortsätta med en 5:a eller ett medium PP när det är 3 broadway kort på brädan och en PFR som vägrar sluta betta.