Batch Postad 2 Maj , 2006 Rapport Postad 2 Maj , 2006 Jag lirar för tillfället micro-limit NL (0,75-1,50) på Svenska Spels pokerrum. Det är inte allt för sällan det är över 6 personer som limpar in pre-flop utan att höja och undrar hur många som ska limpa in för att det ska vara värt att lira suited hålkort varav ett av dem är ett högt kort. T.ex 7K eller 3A Kan tillägga att de som lirar där ofta har svårt att släppa potter då de väl träffat. Citera
PeO Postad 2 Maj , 2006 Rapport Postad 2 Maj , 2006 Om 3-4 ser floppen är AXs och KXs händer jag skulle spela alla dar i veckan. Citera
jonklar Postad 3 Maj , 2006 Rapport Postad 3 Maj , 2006 Beror på hur djupa stackarna är. På microlimit brukar folk spela alla färgade kort. Ett klassiskt sätt att ta dessa spelares stackar är ju att få in en högre färg med Axs. Själv skulle jag helst inte spela Kxs, möjligtvis på knappen då alla limpat innan. Citera
Recommended Posts