Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Men aaaargh!!!!

 

6 raka OTM nu, AK vs AT, A9 vs A4, AK vs J8... heeela tiden!!! :evil:

 

Känns rätt bekant detta. På två dagar har jag nu pushat in i KK och AA 23!!! gånger (ja, jag räknade efter). Downswings är roligt, även om jag själv nog inte ens är vinnande, men jag får ju känna hur det känns ändå.

 

250 turneringar and counting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den här artikeln var faktiskt jättebra tyckte jag!

 

Stämmer på pricken. 8-)

 

Och den andra förklaringen är att kvinnan är dominant :-)

 

Varierar nog från förhållande till förhållande.

 

 

Sansrom stalkar mig idag, lite läskigt faktiskt. ;) Fast det går bra, så fortsätt gärna med det, istället för att sätta dig vid bordet och trolla till dig mina marker, som igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sansrom stalkar mig idag, lite läskigt faktiskt. ;) Fast det går bra, så fortsätt gärna med det, istället för att sätta dig vid bordet och trolla till dig mina marker, som igår.

Vad jag minns så splittade vi markerna broderligt igår. ;) Snygg vinst förresten!

 

Har funderat på en sak medan jag railat/lirat några av dina turrar. Jag baserar nu detta på typ fyra turneringar, så det kan hända att det inte stämmer alls.

 

Du verkar ofta komma till bubblan eller femteplatsen med ungefär $1500 i stacken, d.v.s. startstack. Inget större fel i det, då det ofta är löskorvarna som har mötts och dubblat upp varandra. Inte så mycket att göra där, man ska ju vara tight i början.

 

När du då spelar enligt teorierna för bubbelspel är frågan om du inte överskattar storstackarnas kompetens lite grann. Jag tror att ditt utrymme att stjäla, även mot storstackare, är större än du tror. Med tanke på tomtenivån på spelet på $20-turrarna som jag har sett så här långt, har jag svårt att tänka mig att särskilt många av storstackarna har koll på att de kan köra med dig ordentligt. I de få turrar jag sett har du foldat på knappen 9/10 i dessa situationer. Har du provat öka din stjäl-HD en smula här? Eller har du varit extremt kortkall, kul att stjäla med 73o liksom? När du väl är i pengarna verkar din stjäl-% öka markant, och det är ju inte så konstigt, men frågan är om skillnaden mot bubbelspelet inte är lite väl stor mot det här motståndet. Vad do ya think?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite passiv har jag nog blivit, men främsta anledningar till det du nämner är att det nästan alltid sitter minst en synmupp vid bordet, och har man en sådan till vänster om sig så är det rättså tufft. Lite kort-torka då så måste man ha bättre kort helt enkelt. Fast det beror mycket på stackkompositionen också, och jag är kort och någan annan är ännu kortare så tajtar jag till mig lite mer.

 

HU-förbannelsen fortsätter. Vann visserligen en, ivrigt påhejad av Sansrom. Men i de andra två åker jag ut mot en 5-outare respektive en 4-outare när jag har tvåpar. I den senare så minihöjer snubben från BB, d.v.s. ur position, så jag hade lite svårt att sätta honom på J7 där. I den första så minihöjer killen med KK och jag träffar tvåpar på floppen. Han sätter K på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Myss,

Satt och tittade lite på fyra av dina turneringar nyss, inget vidare flyt där med AK mot AA och AK mot 66 på 2 minuter och ut i båda :( . Kan hålla med Sansrom (på ett mycket bregränsat urval!) att du kanske borde försöka stjäla lite mera tidigare i turneringen, sedan tycker jag att du var kanske är lite väl ivrig vad gäller att försvara dig mot storstacken.

Kan det vara en idé att trycka med flera mellanhänder eftersom du verkar åka ut på Ax som mellan/smallstack?

Personligen har jag bättre erfarenheter av att spela en del händer tidigt i standardturneringar på den här nivån eftersom många spelare verkar övervärdera sina händer åt det grövsta.....Lycka till och grattsi till moderatorbehörigheten! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är oftast väldigt försiktig med att försvara mig mot de som täcker mig. När jag väl gör det vill jag ha en någorlunda hyffsad hand samt en fi som stjäl jättemycket, samt tillräckligt stor stack för att ha FE. Problemet har varit att jag envisas med att välja att resteala exakt samtidigt som fi med steal rate 68% har hittat AK eller QQ. Och jag vet inte hur jag ska komma till rätta med det. Tips emottages gärna. 8-)

 

Ska ha era åsikter i åtanke dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vänder? Hoppas jag med.

 

 

 

Nu börjar det nästan bli komiskt... eller nåt...

 

2 av 11 ITM på senaste sessionen, 8 raka OTM.

- AK springer in i AA

- AK mot 66, ingen hjälp. Inget särskilt, men vem fan höjer med 66 från tidig position och synar mot ställ?

- ATd mot KJd. Inte någon jättebadbeat, men muppen limpar först in från knappen och synar sedan all-in för typ 90% av sin stack.

- Ställer från BB med QQ mot två limpare. UTG-limparen instasynar med AT.

- Isolerar mot kortis med TT, BB hittar KK. Kortisen sätter sitt set i tvåor på floppen, men en K kommer på turn.

- Ställer som kortis på bubblan med J9, BB hittar syn med T8s för halva sin stack. Han kåkar.

 

Allt jäkla muppspel som man flyger mot gör en så frustrerad också, man bryr sig liksom inte när man åker mot bra motstånd på samma sätt.

 

 

Fast allt går inte i svart, jag har en egen utdragning att skryta lite med:

 

Ställer med KJ som storstack. SB synar fort. BB steker länge, men synar. SB har KK, BB har JJ. Floppen kommer AQx, turn x, river T. :D

 

 

 

Det gick bra när matte med slice spelade mot mig, och när Sansrom railade, så fortsätt med det. Njordir, du är bannad från railen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skaffat ett bananätarkonto på iPoker men inte spelat något än. Fokuserar på plantskolan tills vidare, förutom ett intressant sidoprojekt jag har på gång. Hoppas kunna berätta mer om detta senare.

 

---------------------

 

Följande hand är Myssions ITM-missflyt personifierad:

 

Vi är tre man kvar, jag är chiptvåa med 185 marker mer än trean. Jag plockar upp K4 :h: i SB och höjer först in. Floppen kommer AAx med två st :h:. Jag gör ett standard CB, men blir höjd. Det säger inte så jättemycket, eftersom han har aggression factor på 8-9, och dessutom har jag sett honom slöspela starka händer tidigare, så jag tolkar hans bet som att det är mer troligt att han inte har ett A än att han har det. Så jag pushar och fi mer eller mindre instasynar. Jaha, då hade han alltså ett A. Nej, snubben vänder upp :Ks::8c:... :shock: Om hans 2-outare kommer på river eller inte får ni själva räkna ut... Men att jag åker på bad beats mot idioter som muppspellar sina händer sker kopiöst ofta i nuläget... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, det är ju så att om du är en bättre spelare än dina motståndare så ska du ju per definition ha mer otur än dom.

 

Så turen kommer inte att jämna ut sig eftersom du har fler chanser att bli utdragen än att själv dra ut.

 

Utdragningarna är en sämre spelares enda hopp, men i långa loppet så vinner den bättre spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...