Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

"Tycker du borde ha en ROI på..."??? Vadå tycker? Har du fört statistik vet du väl?

Och nej, sharkscope trackar enligt hemsidan enbart SNG på Stars.

 

Ja och det är därför jag tycker siffrorna på sharkscope verkar så konstigt låga hehe. Haft en fin vecka och bara haft en dag under en ROI på 30% och ändå visar ss typ 14% eller något på mig, får ta och räkna om mina siffror när jag kommer hem helt enkelt.

 

Sorry att jag kapade din tråd Myssion! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Tycker du borde ha en ROI på..."??? Vadå tycker? Har du fört statistik vet du väl?

Och nej, sharkscope trackar enligt hemsidan enbart SNG på Stars.

 

Ja och det är därför jag tycker siffrorna på sharkscope verkar så konstigt låga hehe. Haft en fin vecka och bara haft en dag under en ROI på 30% och ändå visar ss typ 14% eller något på mig, får ta och räkna om mina siffror när jag kommer hem helt enkelt.

 

Sorry att jag kapade din tråd Myssion! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sugen på att köra lite iPoker-SnG's bredvid, de har ju en fin liten jackpot om man skulle klonka några segrar i rad, rättså sunkigt motstånd också vill jag minnas. $15K Jackpot på $5+$1. Jobbig räjk där iofs... 5 i rad ska man vinna

 

Om man vinner 5 SnG:s i rad så vinner man jackpoten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sugen på att köra lite iPoker-SnG's bredvid, de har ju en fin liten jackpot om man skulle klonka några segrar i rad, rättså sunkigt motstånd också vill jag minnas. $15K Jackpot på $5+$1. Jobbig räjk där iofs... 5 i rad ska man vinna

 

Om man vinner 5 SnG:s i rad så vinner man jackpoten?

 

ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började rättså bra, 8 av 14 ITM (2-3-3). Därefter fortsatte dagen rättså sunkigt: 10 OTM av 10. Springer in i QQ, KK, AA en gång vardera, blir utdragen med KK mot TT samt, på bubblan, av 98o (jag har A3) och KJ (jag har AK). Åker även ut på en kåjnflipp med 66 mot K9s, som en mupp limpsynar sig all-in från knappen med.

 

Andra skojiga utslagningar idag:

 

- Floppar set med 33, degen åker in mot en som floppade stege med 45o.

 

- A3 ställer från SB och springer in i AJ

 

- Gör resteal från BB mot en jätteaggro spelare som höjer från knappen. Jag har A7s och just då har han såklart hittat AK.

 

- AQ blir utdragen av AJ

 

Ibland känns det som att det är ett under att jag kan plussa öht, och att man hade blivit miljonär på en dag om utdragningar inte fanns... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan intressant siffra:

 

# What proportion of online poker players make money from Sit N' Go tournaments?

1/3rd of the usernames are profitable. 2/3rds lose money.

 

Den är intressant hög, jag trodde att färre var vinnare. Fast sedan dök en spontan tanke upp: När en mupp gör en dålig syn så delar han ju ofta ut värde till resten av bordet, ofta från både sig själv och från fi. Vinsterna från de dåliga spelarnas spel fördelas således över fler spelare, och fler blir vinnande. Samtidigt borde det innebär att snitt-ROI sjunker, men att ROI för de duktiga spelarna ökar. Äsch, jag vet inte, bara en tanke... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan intressant siffra:

 

# What proportion of online poker players make money from Sit N' Go tournaments?

1/3rd of the usernames are profitable. 2/3rds lose money.

 

Den är intressant hög, jag trodde att färre var vinnare. Fast sedan dök en spontan tanke upp: När en mupp gör en dålig syn så delar han ju ofta ut värde till resten av bordet, ofta från både sig själv och från fi. Vinsterna från de dåliga spelarnas spel fördelas således över fler spelare, och fler blir vinnande. Samtidigt borde det innebär att snitt-ROI sjunker, men att ROI för de duktiga spelarna ökar. Äsch, jag vet inte, bara en tanke... :?

En annan tanke, måste en användare spela X antal turneringar för att räknas med i den statistiken? Finns nog många som spelar 1-10 stycken och torskar dem. Det är väl omöjligt att 1/3 är vinnande på SnG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sugen på att köra lite iPoker-SnG's bredvid, de har ju en fin liten jackpot om man skulle klonka några segrar i rad, rättså sunkigt motstånd också vill jag minnas. $15K Jackpot på $5+$1. Jobbig räjk där iofs... 5 i rad ska man vinna

 

Om man vinner 5 SnG:s i rad så vinner man jackpoten?

 

ja

 

Det blev Titanpoker, kombinerar med deras $500-bonus som motsvarar 20%iga bananer om man lirar turrar. Eller så kan man köra CG på låglimit och spela typ 50K händer... ;)

 

Ibland undrar man hur vissa sajter resonerar när de sätter bonusvillkoren så himla olika för turneringsspel och för CG. Stars är ju ett praktexempel när det gäller det där, Ekenstar kom ju inte i närheten av så många FPP/h som jag gör.

 

På tal om FPP's så har jag samlat ihop till lite mer än en halv skärm just nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har en VIP-shop där man kan spendera sina poäng på diverse prylar. Typ böcker, iPods, skärmar, kläder, turneringsinköp m.m.

 

 

Spelade 39 st idag. Hade som sagt en liten svacka i mitten på 10 raka OTM, men annars gick det helt ok ITM-mässigt, 16 av 39. Däremot lyste förstaplatserna med sin frånvaro, blev endast två styckna. Antingen blir jag utklonkad, eller så springer jag in i stål, eller så får jag tok-kalla kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...