Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Om jag bodde i Teckomatorp skulle jag vara glad om myrorna kröp under dörren. Men det är klart. Det kanske bara är jag som kommer ihåg BT Kemi. Och som är tvärsåld på amerikanska jättespindlar-i-öknen-filmer.

Myrorna såg normala ut. Inga mutationer i sikte. 12 ben och allt som myror ska ha, så det är nog lugnt. Bara inte hunden eller Smilla går och slickar i sig allt myrmedel nu, så ska det nog lösa sig fint.

Teckomatorp är faktiskt inte bara skandaler. Vi har ju en jättekänd Western-butik här. Och Panelkungen då.

Och Myssion, min dotter började gå för 3 veckor sen, men hon är snart 1 år... Faan, har jag gjort ngt fel?

Ja, det måste du ha gjort. ;)

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Och Myssion, min dotter började gå för 3 veckor sen, men hon är snart 1 år... Faan, har jag gjort ngt fel?

Ja, det måste du ha gjort. ;)

Men jag kom ju på att det är ju tjejen som är hemma med henne hela dagarna. Får skylla på henne! Japp, då åker skärpet fram idag också.

Men å andra sidan, dottern säger pappa jättetydligt, så vad gör det att hon inte går så bra :-)

Postad

Denna var fin!

Level VIII (200/400)

Seat 4: TabMan861 (1465 in chips)

Seat 5: JimmyJones (8195 in chips)

Seat 6: Myssion (3840 in chips)

TabMan861: posts the ante 25

JimmyJones: posts the ante 25

Myssion: posts the ante 25

Myssion: posts small blind 200

TabMan861: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [9h 6h]

JimmyJones: folds

Myssion: raises 3415 to 3815 and is all-in

TabMan861: calls 1040 and is all-in

Myssion: shows [:9h::6h:]

TabMan861: shows [:Ah::Jh:] - Ajdå...

*** FLOP *** [:6s::7h::5h:] - Fint! Inga hjärter nu bara...

*** TURN *** [:4d:] - Ja!

*** RIVER *** [:8h:] - Nej! Eller vänta... Jaa!

Myssion: [9h 6h] (a straight flush, Five to Nine)

TabMan861: [Ah Jh] (a flush, Ace high)

Myssion collected 2955 from pot

Postad
Igår ladd... jag menar köpte jag Championship Manager 2006. Kul litet spel. Lite invecklat för mig som inte är 100% insatt i såkker-taktik dock, men det ska jag nog få rätt på. Är coach för Mjällby just nu. :) Perfekt att sitta och pilla lite med medan man multitablar också. Fast just nu får jag inte rätt på träningsschemat... Jag ändrar om och sparar och bekräftar och allt, men sedan när jag kommer dit igen så är det samma gamla träningsshema som ligger där... Skumt, vad missar jag?

Nu har jag bytt till rätt spel också. En polare tipsade om Championship manager, men det visade det sig att spelet hade bytt namn så att det han menade hette Football Manager, och inte Championship manager. FM hade jag provat först och tyckte att det var mkt bättre än CM, så efter att ha rett ut vilket spel det egentligen var han menade så har jag nu bytt tebaks till FM.

Så nu ska jag coacha svenska landslaget! :P

Postad
Ja, CM är bland det sämsta som släppts i spelväg, går inte ens jämföra med FM.

Men vänta... Exakt vilket spel menar du?

Football Manager av SEGA/Sports Interactive. Här är det bilder på spelare och mycket mer detaljerade taktiska möjligheter.

Championship manager, av Eidos. Här kan man t.ex. inte spela med landslagen (eller jo, i uppdateringen kan man det, men inte i original utförande).

Postad

Championship manager är föregångaren till Football Manager, dvs det är Football Manager man ska köpa om man vill ha det mest utvecklade och klart bästa manager spelet.

Postad

Jag syftar på FM som tidigare var CM. Företaget som gjorde CM delade på sig och ena parten fick rätten till namnet och andra parten rätten till spelet men bytte namn på det till FM, så FM är uppföljaren på tidigare CM och nya CM (CM5 o CM6 tror jag de heter) är något nytt ihoprafsat skräp som inte bygger på gamla CM men ändå heter CM.

Sammanfattning:

FM2005, FM2006 - bra skit.

CM5, CM6 - skräp.

Rörigt men sant...

Postad

Dagens kommentarer:

PallasAthene: "Hate to see you thinking there Myssion" efter att ha isolerat hennes shortstackställ med A7. De två kvarvarande tajtrövarna tyckte såklart att det var "a crazy push". Ja visst är det jobbigt att spela mot tänkande spelare, inte var dag det händer... :)

Myssion: (Jag har 66 all-in mot TT men lyckas klonka in riverfärgen) "Nice to see the favorite hold up once in a while"

Fi: "You weren't the favorite, dumb-ass..."

Myssion: "I was talking about the player, not the cards"

8-)

Postad
Dagens kommentarer:

PallasAthene: "Hate to see you thinking there Myssion" efter att ha isolerat hennes shortstackställ med A7. De två kvarvarande tajtrövarna tyckte såklart att det var "a crazy push". Ja visst är det jobbigt att spela mot tänkande spelare, inte var dag det händer... :)

Myssion: (Jag har 66 all-in mot TT men lyckas klonka in riverfärgen) "Nice to see the favorite hold up once in a while"

Fi: "You weren't the favorite, dumb-ass..."

Myssion: "I was talking about the player, not the cards"

8-)

hahahahaa,,, 8-)8-)

Postad

Känn som att nivån på motståndet har förändrats en del nu när sommaren har kickat in. Många sämre spelare och fullt av synmuppar. Det är ju bra, men kan vara frustrerande ibland...

Postad
Känn som att nivån på motståndet har förändrats en del nu när sommaren har kickat in. Många sämre spelare och fullt av synmuppar. Det är ju bra, men kan vara frustrerande ibland...

Grindar du nu ?

Postad

Sitter på bubblan nu mot 3 spelare med över 40% i VPIP... Har nog aldrig hänt förut... :-o

Postad
Betalar du skatt förresten ?

Inte än iaf.

Menar du att du måste vinna mke mer för att du ska göra det ?

EDIT: Och är det säkert att inte skatta på stars även om man använder VISA?

egentligen ska man skatta, men alla gör det inte...

Postad

PokerStars Game #5481117977: Tournament #27692282, $25+$2 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2006/07/07 - 08:44:09 (ET)

Table '27692282 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Pocketpoker (1500 in chips)

Seat 2: chickmoney (1810 in chips)

Seat 3: freddo2001 (1460 in chips)

Seat 4: ColdInjected (1270 in chips)

Seat 5: gamchef (1500 in chips)

Seat 6: Saelen (1500 in chips)

Seat 7: FAZO (1460 in chips)

Seat 8: papadap (1500 in chips)

Seat 9: Myssion (1500 in chips)

ColdInjected: posts small blind 10

gamchef: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Saelen: folds

FAZO: calls 20

papadap: calls 20

Myssion: calls 20

Pocketpoker: folds

chickmoney: folds

freddo2001: folds

ColdInjected: calls 10

gamchef: checks

*** FLOP *** [2s 5s Ts]

ColdInjected: checks

FAZO: checks

papadap: checks

Myssion: checks

*** TURN *** [2s 5s Ts] [7c]

ColdInjected: checks

FAZO: checks

Myssion: bets 95

ColdInjected: folds

gamchef: folds

FAZO: folds

papadap: calls 95

*** RIVER *** [2s 5s Ts 7c] [Qc]

Myssion: checks

*** SHOW DOWN ***

papadap: shows [8c 8d] (a pair of Eights)

Myssion: shows [7d 7s] (three of a kind, Sevens)

Myssion collected 290 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 290 | Rake 0

Board [2s 5s Ts 7c Qc]

Seat 9: Myssion showed [7d 7s] and won (290) with three of a kind, Sevens

Beta river ??

Postad

Jag menar att man inte betalar in någon skatt förrän vid nästa års deklaration.

Förhoppningsvis så flyttar PokerStars inom EU's gränser snart och blir skattefria, för närvarande hör de hemma på Isle of Man vilket är lite av en gråzon.

Postad
Jag menar att man inte betalar in någon skatt förrän vid nästa års deklaration.

Förhoppningsvis så flyttar PokerStars inom EU's gränser snart och blir skattefria, för närvarande hör de hemma på Isle of Man vilket är lite av en gråzon.

Jag som trodde att dom aldrig skulle bli skattefria.

Shit vad bra det vore om det blev skattefritt !!

När tror du att det kan hända?