Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Frugan läser lite på forumet: "Vem är den där Edit?" ;)

 

Påminner mig om när man var på studentresa och bussade till Spanien genom Tyskland på autobahn. Efter några timmar klämde en snubbe ur sig: "Fan vad det där Ausfart måste vara stort, vi har kört utanför det hur länge som helst nu..." :D

 

Det påminner mig om när ett gäng killar bilade ner till Tyskland och kylarslangen sprack mitt på Autobahn. Efter ett tag stannar en snutbil och två bryska polisbiffar undrar vad fan som står på. Die Slange has Gesprochen, säger en av lirarna som var lindrigt nykter och hade pluggat en tyskakurs på Hermods. Alla (som kunde tyska) vek sig dubbla och skrek av skratt utom snutarna som undrade vilken orm som hade talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt PO tar en turre i snitt 31.9 minuter. Jag hade uppskattat det till en halvtimme, så det var ju rättså nära.

 

Någon som spelar 6-handed på Stars (icke-turbo)? Hur lång tid tar en sådan i snitt? 10-minutersperioder, men färre marker i omlopp (vilket gör att blindsökningarna får större inverkan) och färre spelare ju (inte lika många som behöver flyga). Vad har ni för ROI/ITM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått hyffsat idag, ska spela lite mer ikväll eftersom Stars server var nere igen. "Scheduled maintenance"... om den nu är schemalagd så kan de väl förvarna så att man kan planera lite.

 

Lagom tomtigt också att stoppa allt turneringsspel 3h innan de ska starta om tjofräset, med tanke på att en turboturre tar en halvtimme. :?

 

 

eyedol var med och kikade när jag spelade en förut (kom tvåa). Kom väl på att jag kan tagga ner liiiite med stölder ibland när jag precis har stulit. Får tänka lite mer på image kanske.

 

 

Tack vare att jag skrev den där lilla guiden så har jag nog förbättrat det tidiga spelet lite också, alltid bra med repetion samt att man får tänka till lite över hur man spelar. Ska dock kika på det där med småparen, de är nog spelbara åtminstone på första nivån även ur tidig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde ett gäng böcker för mina FPP's. Det blev:

 

- Tournament Poker for Advanced Players

- Book of Bluffs

- Psychology of Poker

- Theory of Poker

 

Har klurat fram och tillbaka i deras FPP-shop om vad jag ska sikta på, och tror att mitt första mål nu efter att ha köpt böckerna får bli två sådana här skärmar.

 

72000 FPP blir det. Minst tre månaders grind på denna nivån, fast mycket mindre om jag går upp i nivå, vilket jag ju gör, frågan är bara när.

 

Går jag upp till $36+$3 så blir det 30 FPP/SnG, fast de är inte turbo så det kanske jämnar ut sig. Om jag däremot går upp till $55+$5 så blir det 50 FPP/SnG, och snabbt 62.5 FPP/SnG, då jag fort blir Platinum-VIP när jag väl kommer till $55+$5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klurat fram och tillbaka i deras FPP-shop om vad jag ska sikta på, och tror att mitt första mål nu efter att ha köpt böckerna får bli två sådana här skärmar.

Sjyssta. Smart att beställa två samtidigt, annars byter de modell innan man hinner köpa den andra och så får man sitta med två olika skärmar. Det ser ju minst sagt ghetto ut. :)

 

Eller är det så att en skärm skall tillbaka till plantskolan? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjyssta. Smart att beställa två samtidigt, annars byter de modell innan man hinner köpa den andra och så får man sitta med två olika skärmar. Det ser ju minst sagt ghetto ut. :)

 

Eller så får man sitta med en Samsung 20" Flat Screen samt nuvarande Fujitsu e176 16" (som tar upp lika mycket yta som ett mindre kärnkraftverk, 16" till trots) i väntan på Samsung nummer två, vilket blir ännu mer ghetto. Nä, två på en gång får det bli. :D

 

Eller är det så att en skärm skall tillbaka till plantskolan? ;)

 

Nej de får bara 25% så jag får såga itu den ena skärmen och skicka den till Nusseman. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skicka 25% av söndersågad fujitsu (kör över ett par gånger med bil eller annat tillplattningsverktyg)...

 

Vill du ha det i volym-% eller vikt-%?

 

 

 

 

 

 

 

 

Spelade 12 till ikväll med godkänt resultat (2-1-2). Det är egentligen sjukt vad dåligt folk spelar... Det finns ju hela skalen, från de som synar med totalt skräp, de som limpar in med svaga händer som foldar mot räjs när de har 4xbb i stacken, till de som endast spelar premium-händer heeeeela vägen. En snubbe spelade tre händer på hela turren, JJ och AK två gånger. Samtliga tre gånger springer jag in i honom förstås... Första gången träffar jag K med AK, men de båda andra gångerna drar jag inte ut med mina låga kort. Vi var fyra styckna kvar i den turren när blindsen låg på 300/600, och samtliga spelare utom jag satt och foldade eller limpade och sedan foldade.

 

Tyckte jag var disciplinerad idag och spelade rättså bra, känns som besluten sitter mer och mer i ryggraden och att jag klarar av att folda lite mer och vänta på bättre läge när man börjar bli semikort. Tog fasta på eyedols tips idag också (Tack eyedol!) och funderade lite över min image så att jag inte bara ställde med any two bara för att det vara halvbra läge. Man vill inte att de ska fatta galoppen och syna, eller tröttna och syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom tomtigt också att stoppa allt turneringsspel 3h innan de ska starta om tjofräset, med tanke på att en turboturre tar en halvtimme. :?

 

Det är väl som vanligt på andra sidan pölen. Advokaterna härskar. Sen har de ju eastern time så de tycker väl inte att nån "americanos" lirar mellan 4 och 7.

 

Tokbra tråd förresten. Jag har suttit och gnidit på stars i ett år nu. Provat CG och det gick ruttet. Läst lite böcker. Gått på seminarium. Men det jag plussar på är SNG. Har en värdelös rulle så jag lirar på småborden men har precis klivit upp på $6 och tycker att det går någorlunda. I alla fall tyckte jag det tills jag hittade den här tråden för tre dagar sedan. Har läst så ögona "blör". Lär mig knasmycket. Har själv satt mig i pokerskolan och nyss hittat PO. Den andra som du använder skall jag också kolla in.

 

Annars en massa glada tillrop om välgång från ett snart upptinat och soligt Värmland. Tjollahopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte gå för Porschen på dirren?

 

3 miljoner FPP borde ta ungefär?

 

Hmm... Porsche...

 

62.5 FPP/SnG när jag spelar $55+$5 och är Platinum-VIP. Bara 48000 SnG's då. :)

 

När du redovisar resulteten:

- 12 st ITM (6 - 2 - 4) = 38.71%

 

Är det 1'a, 2'a och 3'a, dvs är det 3'a 6ggr eller 1'a 6 ggr?

Svara på frågan, jag kommer till poängen sen ;)

 

Ja, det är (förstaplatser - andraplatser - tredjeplatser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte gå för Porschen på dirren?

 

3 miljoner FPP borde ta ungefär?

 

Hmm... Porsche...

 

62.5 FPP/SnG när jag spelar $55+$5 och är Platinum-VIP. Bara 48000 SnG's då. :)

Spelar du 200 om dagen så är det ju inte ens 1 år! :D

Vad kostar en Porsche? 600.000kr? Ändå bara det är en schysst årslön för en idrotts/sex/vetenskapsman? ;)

 

Angående resultaten tycker jag det ser ut som lite errors, låt mig räkna lite på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående resultaten tycker jag det ser ut som lite errors, låt mig räkna lite på det...

 

Gör så, jag har tagit det direkt från PO och försökt kolla så det stämmer oftast, men den knasar sig ibland.

 

Myssions första post i resultattråden:

Summering av mitt spel på $25+$2 (NLT) hittills (3/5-9/5):

- 120 st spelade

- 42 st ITM (11 förstaplatser - 12 andraplatser - 19 tredjeplatser) = 35%

- Resultat -$337.50

- ROI -10.42%

Men asså...

Som 1'a får man $112,50, 2'a $67,50 och 3'a $45.00.

Du har investerat 120 * $27 = $3420.

Du fick tillbaka: 11*$112,50 + 12*$67,50 + 19*$45 = $2902,50 -> (dvs: 1237,5+810+855=2902,50)

 

Du säger att du backat $337,50, hur fan får jag det till $517,50 då?

Enligt min uträkning backade du, ROI -> $2902,5 / $3420-1 = -15,13%

 

ROI = (kapital ut / kapital in) - 1

---->

Asså, nu får ni vara snälla, jag är jurist och ingen matematiker! Hjälp en stackars matematikanalfabet lixom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp en stackars matematikanalfabet lixom.

120 *$27 = $3240 inte $3420 och då stämmer Myssions resultat.

Haha, tack! Då stämmer det. *phew*

 

Vad bra. :) Visst att PO kajkar ur ibland, men det vore högst märkligt om Stars-Cashiern visade exakt lika mycket fel.

 

Snittar man 50 SnG's om dagen i 960 dagar så har man en snajsig bil att glida runt med sen o jaga brudar :D

 

Tackar för omtanken, men jag har redan alla brudar jag behöver:

 

Är 27 år och bor i Teckomatorp tillsammans med Fru Myssion och vår lilla underbara dotter Smilla
;)

 

 

Iofs kan detta kanske vara en idé... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan fick jag tag i lite marker och då blev det åka av, till tonerna av Lacrimosas Stolzes Herz!

 

Wow. Fick springa runt i huset och leta peltorskydden. Blev livrädd. :shock:

Har vinglat runt på roskilde för många år för att Gothic skall vara smältbart. Annars är hasselhoffen möstergosse :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan fick jag tag i lite marker och då blev det åka av, till tonerna av Lacrimosas Stolzes Herz!

 

Wow. Fick springa runt i huset och leta peltorskydden. Blev livrädd. :shock:

Har vinglat runt på roskilde för många år för att Gothic skall vara smältbart.

 

Tysk Gothic dessutom. ;)

 

 

----------------

 

Uppdaterade min förstapost, lade till en liten kul finess längst ner. Eller tja, jag tyckte den var kul iallafall... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, så jäkla svårt att få grepp om vissa spelare. Främst de som är "tajta". En snubbe som har spelat 5.3% av sina händer och raisat noll % av sina händer får plötsligt för sig att miniräjsa från tidig position när vi är sex spelare kvar (blinds 75/150). Jag sitter och steker med TT i SB innan jag till slut släpper den, helt klart suspekt liksom... BB som är kort ställer och den tajte spelaren synar och visar... A4o... Bava? :?

 

En annan "tajt" spelare limpade in med JTo från UTG, åttamanna med blinds på 50/100 och en stack på 1400.

 

Ytterligare en höjer från tidig position med K8:h: och instasynar räjs+reräjs på det, utan att vara i någon som helst brådska, stackmässigt.

 

 

 

Intressant bräda nu förresten. Jag har 88 på handen, brädan kommer 88666.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...