Gå till innehåll

Era tyngsta slogans


strutter

Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Vad ska han ha liksom?"

 

Edit: Fel stavade t-shirtar är ingen höjdare.

 

Särskrivna t-shirtar är ingen höjdare det heller :o

Argh, det stora gisslet med att skriva på Internet (datorer i huvudtaget) är att det går och ska gå så fort att man lätt missar det uppenbara. Både i den egna texten och text man läser och besvarar.

 

Bråttom! Ja det är tidens melodi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är vad jag skulle tänka om jag såg en snubbe med pokertryck på skjortan:

 

1) Han är ny nog att tycka pokertryck är häftigt och har än så länge inte nött bort entusiasmen för imagen kring spelet.

 

2) Han tjänar inte tillräckligt för att köpa smaklösa märkeskläder.

 

3) Han tror antagligen att han är bra men är det inte (pga färskheten och bristen av inkomst), alltså troligen weak-tight och förutsägbar.

 

4) Troligen lättiltad eftersom ovanstående drag brukar korrelera starkt med att spelet bör spelas på ett visst sätt.

 

PMS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är vad jag skulle tänka om jag såg en snubbe med pokertryck på skjortan:

 

1) Han är ny nog att tycka pokertryck är häftigt och har än så länge inte nött bort entusiasmen för imagen kring spelet.

 

2) Han tjänar inte tillräckligt för att köpa smaklösa märkeskläder.

 

3) Han tror antagligen att han är bra men är det inte (pga färskheten och bristen av inkomst), alltså troligen weak-tight och förutsägbar.

 

4) Troligen lättiltad eftersom ovanstående drag brukar korrelera starkt med att spelet bör spelas på ett visst sätt.

 

PMS?

 

Tror han är av hankön, faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nä, inget jag skulle gå runt i. När jag började spela (innan jag ens lira på nätet) ville jag köpa en såndär jättefestlig "2-7o, I'm all in!"-tshirt. Den hade samlat damm i dag. Poker är faktiskt inte sådär jättespännande och häftigt.

 

Får hålla med Hjort här.

 

Pokerstars tshirts funkar att träna i, de har schysst passform. Men tycker det är lite pinsamt om det är någon mer på gymet. :oops:

 

Men vad gäller förslagen så är "vad ska han ha liksom?" helt klart bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstå mig rätt nu..

Jag skulle inte heller springa runt i en sådan t-shirt tror jag.

Men man kan ju uttrycka sig utan att hoppa på dom som eventuellt känner annorlunda eller rent av hålla sin åsikt för sig själv om man tycker det e svårt att inte nedvärdera andra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man kan ju uttrycka sig utan att hoppa på dom som eventuellt känner annorlunda eller rent av hålla sin åsikt för sig själv om man tycker det e svårt att inte nedvärdera andra..

Jag nedvärderar inte folk i pokerkläder, det är min ärliga åsikt om dem.

 

Skulle tippa på att det är vad de flesta erfarnare spelare tänker när de ser någon lulla runt i pokergear (eller solglasögon). Så om man inte passar in på den beskrivningen så är det ju en rätt bra idé ur maskeringssyfte att dra på sig en t-shirt med tryck och ett par solglasögon så man kanske kan håva in några felaktiga reads.

 

Kan ju också vara bra att som nybörjare veta att vetaranerna snarare kommer tänka "åh tönt" än "wow, vad roligt med 'but it was suited' på en tröja!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja påstå att om man sitter o tror att man kan se på en spelare hur bra han e eller hur han kommer agera baserat på kläderna han har på sig så e man en ganska stor fisk.

Påstå på du.

 

Förklara gärna också varför kläderna inte skulle ha någon inverkan på en inledande motståndarbedömning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktist inte hur jag ska förklara det för dig.

Ok.

 

Dömmer du folk efter kläderna även utanför pokern?

Ja.

 

Om någon har på sig trasiga jeans, en Exploitedtröja, sunkiga kängor samt otvättat hår så är det rätt otroligt att denn* jobbar på börsen. Precis som att en kostymglidare troligen inte jobbar i kassan på ICA. Hur vi väljer att presentera oss säger en hel massa om vad vi gör och vilken sorts människor vi är. Det är därför folk lägger så mycket tid och pengar på att skapa ett visst intryck.

 

PK-propaganda till trots så är fördomar väldigt användbara så länge man inte låser sig fast i dem.

 

Men det är iof bra att det finns människor som dig.

Yay!

 

Jag får ta o köpa in nån t-shirt med pokertryck tror jag..

Se där, du har redan tjänat på mina råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det inte e nån mening att diskutera kläder vid pokerbordet med dig..

 

E inte heller det hela diskussionen började med.

Utan mer att du uttrycker dig som nån liten kille som har svårt att få vänner. Ta och läs inlägget du skrev igen. Inser du inte att det e kränkande för dom som sitter hemma i en t-shirt med pokertryck eller funderar på att köpa en? Eller e det bara så att din åsikt e absolut och alla som inte tycker samma måste få veta "sanningen" och helst må lite dåligt över att dom tyckt annorlunda innan du kom o hjälpte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det inte e nån mening att diskutera kläder vid pokerbordet med dig..

 

E inte heller det hela diskussionen började med.

Utan mer att du uttrycker dig som nån liten kille som har svårt att få vänner. Ta och läs inlägget du skrev igen. Inser du inte att det e kränkande för dom som sitter hemma i en t-shirt med pokertryck eller funderar på att köpa en? Eller e det bara så att din åsikt e absolut och alla som inte tycker samma måste få veta "sanningen" och helst må lite dåligt över att dom tyckt annorlunda innan du kom o hjälpte?

 

Där sköt du dig i sank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju också vara bra att som nybörjare veta att vetaranerna snarare kommer tänka "åh tönt" än "wow, vad roligt med 'but it was suited' på en tröja!"

Ja, visst.

 

Men, seriöst. Än hur rutinerad och mycket poker du spelat så beror det på hur torr du är som person om du gillar en pokertröja eller inte. 'But they where s00ted' är ju inte sjukt kul längre eftersom det är så jäkla nött. Men en tröja med ett nytt och fräscht skämt eller ordvits slutar man ju inte att skratta åt alternativt ser ned på personen (eller tänker "åh tönt") bara för att man är jätteveteran. Det gör man om man är torr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällsynt att jag håller med Hjort (förutom när det gäller pokerteori) men i det här fallet har han banne mig rätt! En snubbe med pokertröja vid bordet är med största sannolikhet en rookie/fisk och i de fall han inte är det har man i alla fall potodds på att så ändå är fallet!

 

(Ni kan ta textstycket ovan som slogan också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...