Gå till innehåll

Var får fiskarna sina pengar ifrån?


SuperMange

Recommended Posts

Har funderat på detta faktum länge, hade jag spelat som många fiskar gör hade min BR tagit slut på 5min till max en dag ändå ser man dem inne hela jefla tiden!!

 

Var får de sina pengar ifrån??

 

Alla kan inte vara rika o inte bry sig så det är INTE förklaringen,,, den enda vettiga förklaringen jag kan komma på (halvironiskt) är att de ALLTID har flyt i monsterpotten...

 

Förslag mottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha rätt rolig tråd med en fråga som jag också funderat mycket på :)

 

Skulle tro att dom först lottar och dubblar upp sin BR, sedan förlorar allt på några veckor och efter det gör dom nya insättningar. Det är min teori om "A fish moneymanagement"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte det uppenbara vara lönen...?

 

Nej, det är det jag funderar på,,, spelar på NL 2/4 o jag känner till ett trettiotal megafiskar, spelar man så kasst som dem gör räcker inte ens hela bruttolönen till mer än en max två dagar, ändå är de inne jefligt ofta....

 

Man har ju sett program som hur gör djur,, men skulle hellre vilja se hur gör fiskarna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte dom torskar lika mycket som dom spelar dåligt tack vare att de alltid har extrem bögröta.

Synar de halva stacken med 42s mot AA tex så kommer floppen 235. Synar de en reraise till 15BB preflop med 22 har de goda chanser att träffa trissen.

Att gå all-in på turn med enbart färgdrag och träffa är rätt standard också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men läs parres dagbok.

 

Och ja, de flesta som spelar dåligt torskar alla sina pengar och sen ser man inte dem igen.

 

Det har jag mycket svårt att tro på. Visst kan det stämma att fisken för eller senare lägger ner sin hopplösa kamp, men detta sker troligtvis gradvis över tid. Denna tid, hur lång den nu må vara, är en viktig garant för fiskbeståndets överlevnad och reproduktion. Om fisken dog tvärt, som Hjort tycks tro, skulle våra fiskevatten vara alldelles urlakade på näring vid det här laget.

 

MVH

Fiskevårdsstyrelsen

 

Norra Lappland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men läs parres dagbok.

 

Och ja, de flesta som spelar dåligt torskar alla sina pengar och sen ser man inte dem igen.

 

Äh, i min dagbok brukar jag väl oftast inte berätta om HUR jag får tag på pengarna (förutom någon enstaka referens till kuksugning i Frihamnen) utan mest hur jag tomtar bort dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ja, de flesta som spelar dåligt torskar alla sina pengar och sen ser man inte dem igen.

Det vet jag inte om jag tror speciellt mycket på. Varför skulle pokertorskar vara annorlunda än folk som månad efter månad spelar bort allt de har råd med på trav eller fotboll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många sätter förstås in x procent av lönen varje månad, vilket är lite tragiskt.

 

En liten grupp fiskar tror jag dock har röta i början, kanske klonkar i en MTT el dyl, och överskattar sedan sig själva medan de sakta men säkert spelar bort rullen på nivåer de inte hör hemma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl också räkna in att fisken ibland hittar klonken. En del av fiskarna jag spelar mot donerar runt 400BB varje helg (jag spelar oftast bara fredagar och lördagar), men dom kvällarna dom hittar ruschen är det inte alls ovanligt att dom kliver med 1500BB. Det täcker ju en del förluster iaf, men visst undrar man rätt ofta vad folk får sina pengar sen.

Jag käkade middag i helgen med en av dem som har donerat mest senaste tiden (jag spelar bara live) och frågade vad han jobbade med. Han svarade att han inte gör något alls på dagarna, satt mest hemma också spelade han lite poker på kvällarna. Att fråga var han fick pengarna ifrån kändes inte aktuellt, man vill ju inte säga något som kan irritera någon som sponsrar en massa.

Många fiskar i livespelen har ju iaf restauranger som dom tjänar pengar på. Man kan väl misstänka att det kommer lite pengar ur kassan på sidan av där så det finns lite extra att slaska för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller fiskar på lägre nivåer kan jag tänka mig att några av dem (tänker främst på renodlade maniacs nu) är sådana som nyss förlorat kraftigt på betydligt högre nivå och som känner för att latja bort lite tilt där det inte är så dyrt för dem. Är det en orimlig förklaring?

Den stora gruppen fiskar är ju i och för sig lös-passiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fisken dog tvärt, som Hjort tycks tro,

Jag menade ultramupparna, inte run-of-the-mill-spelarna man normalt hamrar på. Åtminstone är det inte ofta jag ser någon som pissar bort pengar som lyckas stanna kvar särskilt länge. Det är min erfarenhet av spelet från 5-10 till 50-100, YMMV.

 

När det gäller fiskar på lägre nivåer kan jag tänka mig att några av dem (tänker främst på renodlade maniacs nu) är sådana som nyss förlorat kraftigt på betydligt högre nivå och som känner för att latja bort lite tilt där det inte är så dyrt för dem. Är det en orimlig förklaring?

Den stora gruppen fiskar är ju i och för sig lös-passiva.

Jag känner rätt många som steamar av lite genom att hoppa in på något lågt bord och spela 102% av sina händer. Iofs så är den här gruppen sjukt mycket bättre postflopp än typspelarna på låglimit, så det är inte alls säkert att de direkt är någon guldgruva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svaret

 

Jag försakar andra saker.....mat, nöjen, kläder osv....lägger ALL min deg på poker :twisted: , så att vinnande spelare ska kunna ha en stadig inkomst.

 

 

:D

Nersidan med poker, den är på god väg att bli en ny folksjukdom. Om vi inte redan är där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ni har väl också fått frågan "hur mycket ska du spela för?"

 

Det är så folk ser på det. Man är beredd att förlora pengar för spänning och chansen att vinna (oftast bara på kort sikt).

 

Varifrån får folk pengar till Trisslotter, biobesök eller skidsemestrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat bort över 150k på nätpoker utan problem, finfin lön, singel.. Resonerade som så att det var en DYR hobby som jag hade råd med. Jag hoppades väl hela tiden att hitta lillplusset men tog på den tiden inte pokern så seriöst som jag gör idag.

 

Så donerade jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker på hur svinigt mycket pengar det egentligen ligger på tex NL 5-10 Dollar för gemene svensson så kan man undra var alla pengar kommer ifrån. Har en hel del polare som kanske spelar bort 5000 SEK i månaden, vilket ändå är rätt mycket kontra att den svenska snittlönen ligger på ungeför 23 000 innan skatt (enligt statistiska centralbyråns senaste undersökning), och ändå är det inte ens ett inköp på den nivån... Således borde det innebära att det är en fruktansvärd mängd som förlorar lite för att föda de lite högre nivåerna, samt några som förlorar stort. Finns ju dessutom betydligt högre nivåer än 5-10....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat bort över 150k på nätpoker utan problem, finfin lön, singel.. Resonerade som så att det var en DYR hobby som jag hade råd med. Jag hoppades väl hela tiden att hitta lillplusset men tog på den tiden inte pokern så seriöst som jag gör idag.

 

Så donerade jag iaf.

 

Visst finns det folk som du som har råd, men de flesta tjänar inte nämvärt så mycket. Hur långt tid tog det att spela bort den summan om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...