Goatse Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Klarar och klarar, det är ju skönare utan överlapp. Gunnarn med 1600x1200 klarar du 4 bord utan överlapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KniveN Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Jag har 2st DELL 20" tycker det är klockrent.. o vill du bara köra 4 bord kan du fixa ett tv kort o ha ena som TV om du nu kan göra flera saker samtidigt. DELL brukar ha erbjudande på dom lite då och då. Fick 20% på dom när jag köpte dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Jag har 2st DELL 20" tycker det är klockrent.. o vill du bara köra 4 bord kan du fixa ett tv kort o ha ena som TV om du nu kan göra flera saker samtidigt. DELL brukar ha erbjudande på dom lite då och då. Fick 20% på dom när jag köpte dom. aa, funderar på ha kvar CRT skärmen så kan man surfa fritt på den samtidigt som man har 4 bord framme Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 såg just att skärmen jag tänkte köpa (Dell 2000FP) bara klarar 60 Hz vid 1600 x 1200 är inte de väldigt dåligt? Är de värt att köpa den skärmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Dvi anslutningar körs bara i 60 hz. Därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Dvi anslutningar körs bara i 60 hz.Därför. ok, då är den värd att köpa alltså? Jag slår till direkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 en dell 30" ja $2k från ebay, usa, inkl frakt samt garanti Om du inte har fått den redan så kan du räkna med att få betala ca 30% i tull och skatt för att kunna lösa ut skärmen. Jag har med en dell 3007wfp, finns inget underbarare Fick den för 14600 inkl frakt och med fungerande garanti från engelska ebay. Storbritannien = EU = skattefritt över gränsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 såg just att skärmen jag tänkte köpa (Dell 2000FP) bara klarar 60 Hz vid 1600 x 1200 är inte de väldigt dåligt? Är de värt att köpa den skärmen? Du tänker på Hz på gamla CRT skärmar. På TFT så kvittar i princip Hz och det som är viktigast är responstiden... Och responstiden för äldre TFT suger. Jag tror att den Dellen är minst ett år gammal. Släng den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 en dell 30" ja $2k från ebay, usa, inkl frakt samt garanti Om du inte har fått den redan så kan du räkna med att få betala ca 30% i tull och skatt för att kunna lösa ut skärmen. Jag har med en dell 3007wfp, finns inget underbarare Fick den för 14600 inkl frakt och med fungerande garanti från engelska ebay. Storbritannien = EU = skattefritt över gränsen. man behöver ju inte betala tull på garantiärenden... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 såg just att skärmen jag tänkte köpa (Dell 2000FP) bara klarar 60 Hz vid 1600 x 1200 är inte de väldigt dåligt? Är de värt att köpa den skärmen? Du tänker på Hz på gamla CRT skärmar. På TFT så kvittar i princip Hz och det som är viktigast är responstiden... Och responstiden för äldre TFT suger. Jag tror att den Dellen är minst ett år gammal. Släng den jag är inte så kräsen av mig, men vad ligger en bra responstid på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 jaså? Vad exakt är det man ska be om för att slippa skatt på dyra produkter? Har handlat mycket på ebay men aldrig köpt nåt så dyrt som en skärm då jag inte vetat bättre sätt att slippa skatt än att deklarera lägre värde och/eller kalla det för gåva (som bara funkar under 500kr). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 jaså? Vad exakt är det man ska be om för att slippa skatt på dyra produkter? Har handlat mycket på ebay men aldrig köpt nåt så dyrt som en skärm då jag inte vetat bättre sätt att slippa skatt än att deklarera lägre värde och/eller kalla det för gåva (som bara funkar under 500kr). snubben som sålde sa att han brukade göra så iaf. om inte annat så får man betala för sin dumhet. i övrigt vore det mycket trevligt ifall du kunde länka till stället där du köpte skärm i UK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Jag är extremt oteknisk och dålig på datorer. Men jag har iaf en Dell-dator med tillhörande 17 tums platt skärm (platt = tft?). Har länge funderat på att spela med fler än en skärm och öka till 5-7 bord samtidigt när jag lirar. Jag tänker mer på det estetiska än det praktiska när jag köper saker så jag vill att skärmarna ska se likadana ut. Nu undrar jag om följande skärm funkar bredvid min nuvarande: http://accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?c=se&category_id=210&cs=sedhs1&first=true&l=sv&page=productlisting.aspx&sku=50465 Är det något man behöver tänka på? Något speciellt grafikkort eller så? Just nu har jag ett integrerat grafikkort (skit) - funkar det ändå? Tack! Edit: kollade lite på ebay.com och ebay.co.uk. På ebay.com skickade de alltid bara till USA och på co.uk så skickade de bara inom UK. Lite störigt. Men om någon mer begåvad än jag vill försöka så får de gärna tipsa mig om såna som skickar till Sverige. Dell 17 tums platt skärm alltså. TY. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8778193659&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1 en helt privat auktion, fick in det perfekta budet med bara 5 sek kvar på auktionen Kan säga att pulsen var rätt hög då . här har du annars en väldigt bra deal från en powerseller där du dessutom kan pruta 200-1000kr (skulle jag gissa) http://cgi.ebay.co.uk/DELL-3007WFP-0-DEAD-PIXEL-GUARANTEE-NEXT-DAY-DELIVERY_W0QQitemZ8804771687QQcategoryZ174QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Glöm dock inte att det kommer till 17.5% på det priset du ser! (Står i det finstilta) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 ni med 30": vilket grafikkort rekommenderar ni? ska vara tyst och klara ms-röj. (eventuellt orkar jag sätta på en zalman, men ni förstår poängen) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn85 Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Rekommenderar att köpa en LCD TV som går att koppla till datorn genom DVI. Går oftast att köra i 1600*1200 med datorn även fast den tex bara klarar , 1366 x 768 p som TV. På så sätt får man en stor skärm som samtidigt är en TV. Smidigt och smart, dessutom är bilden enligt min erfarenhet mycket klarare än hos vanliga skärmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nocturnal5 Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Rekommenderar att köpa en LCD TV som går att koppla till datorn genom DVI. Går oftast att köra i 1600*1200 med datorn även fast den tex bara klarar , 1366 x 768 p som TV. På så sätt får man en stor skärm som samtidigt är en TV. Smidigt och smart, dessutom är bilden enligt min erfarenhet mycket klarare än hos vanliga skärmar. Va? Det verkar helt tokigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 nån som testat denna? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACAT3705W har bra upplösningen etc iaf!!! bör mao vara otimal för lite poker spelande och tv tittande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 det är ju HELT korkat att köpa en TV för att spela poker på, de enda fördelen de har är att de är större. 1920*1080 är helt muppat på 37" och du kan ju inte ens få plats med 2 bord i höjdled! Dell 3007WFP har mer än dubbelt så mycket skärmyta som datorbutik-tv:n och dessutom bättre bild. Jag rekommenderar detta grafikkort för er som tänker köpa dellskärm: http://www.webhallen.com/prod.php?id=52019 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cimexius888 Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 det är ju HELT korkat att köpa en TV för att spela poker på, de enda fördelen de har är att de är större. 1920*1080 är helt muppat på 37" och du kan ju inte ens få plats med 2 bord i höjdled! Dell 3007WFP har mer än dubbelt så mycket skärmyta som datorbutik-tv:n och dessutom bättre bild. Jag rekommenderar detta grafikkort för er som tänker köpa dellskärm: http://www.webhallen.com/prod.php?id=52019 du får nog lätt plats med två bord och mer därtill men visst är dell skärmen vassare! hur fungerar den att ha och titta på TV? kör du via datorn och isf hur blir bilden? räcker verkligen det grafikkort du rekommenderar med tanke på den upplösning som dell skärmen kör i (Resolution : 2560 x 1600 (WQXGA))??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Features DVI-I / D-sub / TV-OUT står det ju DVI-D är DVI dual link, dvs det som krävs för 2560x1600. tackar för tipset... så ca 15000kr för dellskärmen och grafikkort om man chansar på ebay Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Det är inte så värst mycket chansning att handla från en powerseller och dessutom är det inom EU så inge otäcka avgifter kan råka tillkomma. Jag sa att 2 bord inte fick plats i HÖJDLED då tv:n bara har 1080 punkter i vertikalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Men om man nu köper denna dellskärmen, hur många bord kan man då köra utan överlappning? Kör idag med 1600*1200 på en 21 tums skärm och får precis plats med 4st bord, hur många bord kan det motsvara i minst denna storleken på borden på dell-skärmen? Eller är det bättre att köpa två stycken 20 tummare istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Men om man nu köper denna dellskärmen, hur många bord kan man då köra utan överlappning?Kör idag med 1600*1200 på en 21 tums skärm och får precis plats med 4st bord, hur många bord kan det motsvara i minst denna storleken på borden på dell-skärmen? Eller är det bättre att köpa två stycken 20 tummare istället? Har upplösningen 2560*1600 så 6st bord utan överlappning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Features DVI-I / D-sub / TV-OUT står det ju DVI-D är DVI dual link, dvs det som krävs för 2560x1600. tackar för tipset... så ca 15000kr för dellskärmen och grafikkort om man chansar på ebay DVI-D är INTE dual link. http://en.wikipedia.org/wiki/DVI-D Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts