Gå till innehåll

NLT - AKs på knappen


Recommended Posts

$400 NL Texas Hold'em

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Dodd ( $287.62 )

Seat 5: XXX ( $482.90 )

Seat 6: _Mex_ ( $593.40 )

Seat 2: Dodd ( $135.15 )

Seat 4: Nx ( $456.15 )

Seat 1: Chap ( $154 )

_Mex_ posts small blind [$2].

Chap posts big blind [$4].

Dealt to XXX [ Kd Ad ]

Mike folds.

Dodd folds.

Nx calls [$4].

XXX raises [$16].

_Mex_ folds.

Chap folds.

Nx calls [$12].

 

** Dealing Flop ** [ Jd, 8d, 8h ]

 

Nx bets [$16].

XXX calls [$16].

 

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

Nx bets [$45].

XXX raises [$115].

 

Nx calls [$70].

 

** Dealing River ** [ 5s ]

 

Nx bets [$4].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som chansen är väldigt låg att han har en 8 eller 5a. Tror han har en J. TYcker att det är ett jättesvårt läge. DU har att välja mellan en liten värdebet mot en J typ 50-100 eller syn. Du har lite att vinna men ganska mycket att förlora. Tror dock att det ändå är rätt att betta ca 50-100. Syna ett omslag då jag tror att chansen att han bluffar inte är så mycket mindre än att han har 8 eller5. Säg att chansen är 1/8 att han har dig slagen om han då bluffar(all in) ungefär>1/24 så ska du syna och det tror jag att han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle fått mig att spela som Nx? Jag skulle troligen ha slängt 88 (om jag inte sett dig som en extremt lös – vilket jag kanske skulle ha gjort då du höjt alla mina bet i tidigare händer). JJ skulle jag behållit. JQ, JK, JA och QK skulle jag nog också ha behållit. QQ, KK och AA skulle jag reraisat preflop. Alla andra händer som skulle ha fått mig att agera som NX efter din raise efter floppen skulle jag nog antingen slängt direkt eller slängt efter din raise före floppen.

 

Jag tror att han sitter med någon av kombinationerna JJ, JQ, JK eller JA. Som han spelade efter floppen känns nog JJ mest troligt.

 

Som du har spelat tidigare (höjt alla tidigare bett) skulle jag (om jag var Nx) mest troligt slowpela med kåk.

 

Jag skulle inte ha vågat betta ut här, utan valt att syna. Håller med Brut att ”du har lite att vinna men ganska mycket att förlora.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle fått mig att spela som Nx? Jag skulle troligen ha slängt 88 (om jag inte sett dig som en extremt lös – vilket jag kanske skulle ha gjort då du höjt alla mina bet i tidigare händer). JJ skulle jag behållit. JQ, JK, JA och QK skulle jag nog också ha behållit. QQ, KK och AA skulle jag reraisat preflop. Alla andra händer som skulle ha fått mig att agera som NX efter din raise efter floppen skulle jag nog antingen slängt direkt eller slängt efter din raise före floppen.

 

Jag tror att han sitter med någon av kombinationerna JJ, JQ, JK eller JA. Som han spelade efter floppen känns nog JJ mest troligt.

 

Höjningen är runt 3-4% av deras totala stackar och du slänger 88 och behåller troligen QJ, KJ, KQ, AJ som har stor risk att vara dominerade? Jag skulle påstå att det är betydligt normalare att göra tvärtom. Stackarna är definitivt tillräckligt djupa för att fiska efter ett set med 88 medan om du träffar med [QJ,KJ,KQ,AJ] så får man ofta näst bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan fi sitta på något annat än kåken då han bettar 4$ i en pot på 300$??? ta synen och ta ny tag.

 

Han skulle ju kunna betta ut så för att han själv är rädd för kåken och också har färg eller dylikt?

Visst är det så, men det är ju mer eller mindre omöjligt att veta. Jag har svårt att tänka mig att man vinner denna tillräckligt ofta för att värdebeta (höja, alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle troligen ha slängt 88

 

Höjningen är runt 3-4% av deras totala stackar och du slänger 88 och behåller troligen QJ, KJ, KQ, AJ som har stor risk att vara dominerade? Jag skulle påstå att det är betydligt normalare att göra tvärtom. Stackarna är definitivt tillräckligt djupa för att fiska efter ett set med 88 medan om du träffar med [QJ,KJ,KQ,AJ] så får man ofta näst bäst hand.

 

Du har rätt. Att slänga 88 skulle inte varit smart. Jag tar tillbaka och hävdar motsatsen. ;)

Dock tror jag fortfarande att Fi har den bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...