Gå till innehåll

NLT - Trn, Satellit AQs


Recommended Posts

Spelade en sattelit i helgen.

NLH.

30 platser värda $215 plus $165 för 31:a plats.

Vi är cirka 50 kvar av 550.

Jag ligger hyggligt till med nästan 90k, medel är 60k.

Blindsen är 2k/4k och anten 200.

 

Jag blir flyttad till ett nytt bord och har ingen information om någon.

Sitter i sen mittenposition och plockar upp AQ i klöver.

UTG limpar och resten lägger sig fram till mig. Jag betar ut 20k och hoppas slippa spela handen. Ett omslag från UTG skulle visa tecken på monster och jag skulle lägga min hand.

Alla lägger sig fram till UTG som synar…..

 

Floppen kommer T5A regnbåge (ett klöver).

 

UTG passar.

Jag har svårt att sätta honom på någon specifik hand med hans ganska svaga spel preflopp. Med toppar och Q-kicker samt backdörrsdrag på stege och färg tycker jag att jag har en stark hand. Jag betar ut nästan halv pott igen, d.v.s. 20k. UTG slår om med allt-in (85k) vilket täcker mig. Har fortfarande svårt att sätt honom på någon hand. Händer som har mig slagna är AA men den borde han inte ha spelat så svagt preflopp. AK känns inte heller troligt med det svaga spelet tidigare, femmor och A5 utesluter jag då det är alldeles för dåliga händer. Par i tior och AT i färg är händer han skulle kunna spela på detta sätt. Hans starka spel här efter floppen med sin återhöjning allt-in gör mig konfunderad.

Min första tanke är att kallt syna, men samtidigt tittar jag på min stack och med 47k kvar och medel på 60k gör att jag mycket väl kan fortsätta spela ett tag utan att behöva ställa in med första bästa hand (Lågt M men ganska bra mot medelstacken och det är ju en satellit och inte långt kvar) samtidigt som turneringsregeln nummer ett gör sig påmind, överleva.

Jag funderar en stund och tar mitt beslut….

 

Vad skulle du ha gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tufft läge, visst kan idioten ha AA, många gör en limp/reraise preflop me den. likaså att limpa med AK, för det är en dålig hand enligt vissa, tänk på fiksfaktorn

 

Tycker fisken att AK är en dålig hand? Jag har då bara upplevt att fisken tycker vilket ess som helst är nöten... ;) Sen slår inte FI upp preflop utan synar bara.

 

 

Jag hade inte gamblat i det här läget, lägger du dig har du bara lite mindre än medel och är inte allt för shortstackad heller. Hade nog tagit synen i en vanlig tour dock, men här behöver du bara komma topp 30 för att vinna med 50 spelare kvar och det är inte jätteviktigt att ha en djup stack.

 

Finns en del händer som slår dig och en del händer som inte slår dig. Han skulle kunna ha 55 eller AT t.ex, det är ju svårt att ha HD på honom iom att du nyss kommit till bordet också men enligt mig är det som sagt ganska onödigt att gambla i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker du kan checka floppen.

 

Du e antingen jättemkt efter eller jättemkt före och du vill se en showdown.

 

Och Fi har dig slagen.

 

Detta var precis den tanke jag instinktivt fick direkt jag såg HH:n. Vet inte hur många gånger man pissat bort pengar genom att satsa här och få ett omslag emot sig. Bättre att passa och utvärdera igen på turn, men då får man ha i åtanke att vi utökar den HD:n som han kan tänkas beta turnen med .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...