Gå till innehåll

NLT - KQo, bra eller idoitiskt spelat


Recommended Posts

PokerStars Game #4762080563: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2006/04/27 - 18:18:55 (ET)

Table 'Iphiklos II' 6-max Seat #4 is the button

Seat 2: Fieldis ($210.70 in chips)

Seat 4: anteloped ($83.60 in chips)

Seat 5: MUCKorBUST ($93.70 in chips)

Seat 6: Mulken87 ($50 in chips)

MUCKorBUST: posts small blind $1

Mulken87: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mulken87 [Kh Qc]

Fieldis: folds

anteloped: raises $2 to $4

MUCKorBUST: calls $3

shabambam joins the table at seat #3

Mulken87: raises $8 to $12

anteloped: calls $8

MUCKorBUST: calls $8

*** FLOP *** [6s Js Qs]

MUCKorBUST: checks

Mulken87: bets $38 and is all-in

anteloped: folds

MUCKorBUST: folds

Mulken87 collected $34.20 from pot

Mulken87: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot $36 | Rake $1.80

Board [6s Js Qs]

Seat 2: Fieldis folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: anteloped (button) folded on the Flop

Seat 5: MUCKorBUST (small blind) folded on the Flop

Seat 6: Mulken87 (big blind) collected ($34.20)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotiskt.

 

Varför reraisa med KQo, en hand som riskerar att vara dominerad? (Vissa miniraisar med stålet i tidig position.)

 

Men framför allt är din all-in på floppen dålig. Den innebär att du förlorar hela stacken om någon har träffat hårt (färg, t ex), samtidigt som du inte tjänar något extra på din TPKK om någon har träffat sämre än vad du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att det inte är någon höjdare att slå om preflop men däremot är det idiotiskt att skriva att det är idiotiskt att ställa. Med gällande stackdjup så kommer han att få syn av händer han leder mot och det är inte direkt något gynnsamt läge att ge gratiskort. AI är standardspelet i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok - knappen miniraisar och får en syn. Vi har KQo och försöker sno åt oss potten pre-flop. Wow så fiskigt! :roll:

Sedan när floppen kommer har du ~ett pottbet kvar och TPGK. Klart du går all in.

 

Att re-raisa pre-flop kan vara farligt men behöver inte nödvändigtvis vara fel. Jag skulle dock ha höjt lite mer isåfall. Då blir dessutom floppbeslutet ännu mer självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uttryckte mig lite underligt i förra posten. Jag menar naturligtvis inte att vi leder mot en massa händer, då det egentligen är ointressant om vi leder eller inte, utan att vi har tillräcklig equity mot en massa händer som synar oss. Alla händer med As utan träff leder vi mot, sen är det coinflop mot spader med träff på lägre par samt att det finns ett gäng 40-procentare. I samtliga av dessa lägen plussar vi även om det bästa är naturligtvis om de lägger sig vilket även det kommer ske med hyfsad frekvens. De sämsta odds vi kan ges är 38:62 iom vår korta stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du högg på svaghet när du reraisar preflop med K,Q off. Oftast när jag spelar så raisar "amatörerna" minimumbet preflop med A,x (oftast suited). Om du reraisar nu som du gjorde preflop så är du enbart rädd för ace high flop. Om inte det blir ace high flop är det bara att gå ut och köpa annars är det bara att ge upp om du inte har något slags drag till nutsen.

 

Men din all in bet på river var inte speciellt smart eftersom du får bara syn av bättre händer. En continue bet för att se hur du ligger till men samtidigt har du en så pass liten stack och om du vill bara döda floppen och gambla att du har bäst hand så är din all in bra på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du högg på svaghet när du reraisar preflop med K,Q off. Oftast när jag spelar så raisar "amatörerna" minimumbet preflop med A,x (oftast suited). Om du reraisar nu som du gjorde preflop så är du enbart rädd för ace high flop. Om inte det blir ace high flop är det bara att gå ut och köpa annars är det bara att ge upp om du inte har något slags drag till nutsen.

 

Men din all in bet på river var inte speciellt smart eftersom du får bara syn av bättre händer. En continue bet för att se hur du ligger till men samtidigt har du en så pass liten stack och om du vill bara döda floppen och gambla att du har bäst hand så är din all in bra på floppen.

 

En CB? Med en stack lika stor som potten? Är det bar ajag som tror att han kan få syn av en sämre hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En CB? Med en stack lika stor som potten? Är det bar ajag som tror att han kan få syn av en sämre hand?

 

Om inte FI synar med A :spade: gör han fel (vadå "kan syna på micro"?).

 

Spelar egentligen ingen roll tycker jag i det här läget. Potten är alldeles för stor i förhållande till stackstorleken för att vi ska bry oss om det. Vi kan ändå inte komma ifrån handen och får 2:1 på ett inställ (eller tänker jag fel här?). Puuush!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jisses

 

Sitt med full buy-in och spela inte halvtaskiga händer oop . Fattar inte vad folk yrar om egentligen.

 

kände för att göra ett move bara trodde att dom hade crap, sen så tänker jag inte köpa in 100BB än tycker intee jag kan hantera en sån stack bra än men har börjat köra nu med 50BB så snart ska jag prova med full..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jisses

 

Sitt med full buy-in och spela inte halvtaskiga händer oop . Fattar inte vad folk yrar om egentligen.

 

kände för att göra ett move bara trodde att dom hade crap, sen så tänker jag inte köpa in 100BB än tycker intee jag kan hantera en sån stack bra än men har börjat köra nu med 50BB så snart ska jag prova med full..

Tycker du borde satsa på en lägre nivå, tex 100 nl, istället. But thats just me..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...