Bjorn_ Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0.10, Bring-In $0.50 (converter) 3rd Street - (0.60 SB) Seat 2: xx xx 5:diamond: ___brings-in Seat 3: xx xx T:spade: ___folds Seat 4: xx xx K:club: ___calls Hero: 7:spade: 7:diamond: K:spade: ___calls Seat 8: xx xx K:heart: ___calls Seat 1: xx xx J:diamond: ___folds Väljer att syna med ett levande par i hålet. 4th Street - (2.60 SB) Seat 2: xx xx 5:diamond: A:spade: ___checks Seat 4: xx xx K:club: 6:diamond: ___checks Hero: 7:spade: 7:diamond: K:spade: 9:spade: ___checks Seat 8: xx xx K:heart: 8:spade: ___checks Här borde jag kanske betta med trefärg plus ett levande par och försöka representera fyrfärgen??? Vad är egentligen rekomenderat spel här? 5th Street - (1.30 BB) Seat 2: xx xx 5:diamond: A:spade: T:diamond: ___checks___folds Seat 4: xx xx K:club: 6:diamond: 2:heart: ___checks___folds Hero: 7:spade: 7:diamond: K:spade: 9:spade: 4:club: ___bets Seat 8: xx xx K:heart: 8:spade: Q:spade: ___calls Efter rundcheck på fjärde och check från de två första spelarna här på femte gissar jag att ingen har en hand dom är sådär jätteförtjusta i och att det finns en hyffsad chans att ett bet här kan ta potten. 6th Street - (3.30 BB) Seat 8: xx xx K:heart: 8:spade: Q:spade: A:club: ___checks Hero: 7:spade: 7:diamond: K:spade: 9:spade: 4:club: 8:club: ___checks Efterssom jag helt plötsligt fick position väljer jag att checka bakom. Är detta för passivt? River - (3.30 BB) Seat 8: xx xx K:heart: 8:spade: Q:spade: A:club: xx___checks Hero: 7:spade: 7:diamond: K:spade: 9:spade: 4:club: 8:club: 9:club: ___checks Ska man värdebetta ett medeltvåpar här? Tror sannolikheten att jag har bäst hand här är rätt stor, frågan är bara hur ofta man får en syn av ett naket högt par? /Bjorn Citera
Callahan Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Jag vet inte om du ska spela tredje, det ser tveksamt ut. Om du ska spela kanske du bör höja i hopp om att komma headsup med kungen. Om knekten spelar får du vara beredd att lägga ner verksamheten. På fjärde tycker jag absolut du ska beta eftersom du inte bara kan representera en stark hand, du har förmodligen redan bäst hand. Att checka fjärde och beta femte ser avigt ut. På sjunde tycker jag du ska värdebeta för du har visat så mycket svaghet i handen. Citera
Recommended Posts