Gå till innehåll

Ändrande av ToC efter avslutad turnering!


Tornie

Recommended Posts

jag har en kompis som spelat en turnering på en pokersite där vi läste terms and conditon efter pokerturneringens slut.

Men under dagen så har siten ändrat i tersm and condition på ett väldigt ofördelaktigt sätt för min kompis. Hur går man till väga med ett sådant här problem. Har letat efter cachade sider av terms and condition och hittat en sida som är sparad innan turneringen började.

Det här är en väldig stor pokersite och skulle gärna vilja ha tips hur min kompis ska gå till väga. Han har mailat iväg frågan till pokersiten och inväntar svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering i vad som har hänt är att han nu fått tillbaka ett mail där det står att De inte har ändrat i tersm and condition varken före eller efter turneringen men med tanke på att vi har en cachad sida från google så vet vi att de har ändrat. Men juridiskt sett så känns det väldigt svårt att ha rätt i detta ärendet. Trots detta bör ju denna väldigt stora pokersite vara intresserad av sitt rykte borde bli ganska mycket badwill om de gör såna här ändringar och sedan ljuger i sitt mailade svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du på fötterna vad gäller de två olika verisionerna av "Terms & Conditions", dvs. har sparade kopior av båda versionerna, så är nog ditt främsta vapen att i kontakterna med spelbolaget föra fram den badwill som skulle bli följden om de inte rättar till, eller i vart fall erkänner, sin ändring av villkoren.

 

Sannolikt så innehåller både den gamla och den nya versionen av villkoren att tvister ska lösas genom skiljeförfarande i någon obskyr jurisdiktion i Karibien. Med andra ord så är det bara att glömma att vidta några juridiska åtgärder mot bolaget. Om du inte har några miljoner över att lägga på detta förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Tornie:

Vad gäller sakfrågan då? Har turneringen avbrutits och gäller frågan då hur pengarna ska fördelas?

 

Dom kanske lade till att man måste vara minst 18 år för att spela ;-)

 

Nä, skulle väl gissa att det har något med nationalitet att göra, att han vunnit något materiellt pris (typ Cadillacen på Party som jag "nästan" vann i söndags).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schenker är helt rätt ute men det var inte jag som vann...

Handlar om att de har ändrat en punkt i t&c om att få pengar istället för tex en cadillac. I den första t&c stod det att man fick pengar motsvarande värdet på bilen. Men i den andra versionen hade det ändrat till mindre än hälften av den summan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schenker är helt rätt ute men det var inte jag som vann...

Handlar om att de har ändrat en punkt i t&c om att få pengar istället för tex en cadillac. I den första t&c stod det att man fick pengar motsvarande värdet på bilen. Men i den andra versionen hade det ändrat till mindre än hälften av den summan

 

Så det var just denna turnering det gällde? Jag gick nyss in under Terms and Conditions och det som jag har markerat med fetstil nedan fanns inte med från början...det är jag helt säker på:

 

“The first (1st) ranked Eligible Player of the First Tournament and the Second Tournament will each win a 2007 Cadillac Escalade (worth US $67,000 (sixty seven thousand United States Dollars) paid for by PartyPoker.com or an alternative cash prize if they so chose, of US $30,000 (thirty thousand United States Dollars) "

 

Å andra sidan så kan jag tycka att dom borde ha haft med detta tillägg redan från början (att man kan välja ett lägre cash-pris istället), annars faller ju hela idén med att vinna bilen.

 

Men nu hade dom inte det! Och jag tycker att du ska stå på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan ska han behöva glida runt i jävla caddilack heller! Kompisen har ju klart rätt till $67'

 

Vad händer när Google scannar om sidan, då försvinner väl bevisningen förmodar jag!!! Fram med analogkameran och ta ett par screenshots snabbt som attans.

 

iTech har krav på att deras kunder sköter sig efter vissa punkter. Har för att dem har en 4 gradig betygsskala. Högre är bättre. Party har 3. Ring nån där ASAP! Sen kan man faktiskt klaga till licensutfärdaren. Vet inte vilket suspekt ställe det är, såg inget om det på hemsidan till PP (Costa rica känns dock hett).

 

Men som sagt se till att googlecachen inte försvinner nu och lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt att rapportera partypoker verkar fortfarande stå fast vid att de inte ändrat något. Googles cache är nu uppdaterad så finns inget som visar att de ändrat vilkoren förutom screenshots och sparad textsida därifrån. Kommer uppdatering när något händer. Han måste dock snart välja pris och bilen är nog ett troligare alternativ än 30k$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbannat surt av siten ifråga. Men å andra sidan har jag svårt att se vad de kan vinna på att vara oärliga och jävlas med din polare. $37K är troligen en relativ fis i rymden för PartyPoker och de borde kunna stå för sina misstag.

 

De borde iaf kunna hjälpa honom med Schenkers förslag, att plocka hem bilen via en svensk återförsäljare. Båda parter skulle ju tjäna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och läste om Cadillac-tävlingen och läste T&C och funderade vad det fanns för anledning att välja bilen när man kunde välja att få $67k i stället.

och nu visar det sig att de ändrat T&C, jävligt dålig stil av dem.

 

Din kompis verkar ha rätten på sin sida, frågan är bara om han orkar bråka om det.

 

Jag hade gått ut i media, AB och Expressen skriver nog gärna om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbannat surt av siten ifråga. Men å andra sidan har jag svårt att se vad de kan vinna på att vara oärliga och jävlas med din polare. $37K är troligen en relativ fis i rymden för PartyPoker och de borde kunna stå för sina misstag.

 

De borde iaf kunna hjälpa honom med Schenkers förslag, att plocka hem bilen via en svensk återförsäljare. Båda parter skulle ju tjäna på det.

och vad skulle google tjäna på att förfalska sin cache? Party har redan lurat mig på bonuspengar... Jävla skitföretag är vad det är.

 

edit: dock vill man inte bråka med dem så länge det kommer nya reloadbonusar men att de är rena skurkar råder inget tvivel om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl ta och skriva lite om vad som hänt. Det verkar äntligen som det håller på att lösa sig och att han kommer få 67k nu. Efter att han skickat med "beviset" till party så skrev de tillbaka att han skulle få 67k. De skrev att det varit lite oklarheter om priset och att i dessa situationer så har spelaren alltid rätt. Skönt att det löste sig till slut. Nu är det bara för honom att vänta på att pengarna ska droppa in på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...