Gå till innehåll

Blir straffad för att spela vidare?


DaPine87

Recommended Posts

Har ett litet problem. När jag lirar och ligger plus så tänker jag att jag ska sluta och ta min vinst fast jag sitter på bra bord och spelar bra, tänker då att det är lika bra att spela vidare, fast sen så tänker jag att jag kommer blir straffad om jag spelar vidare, alltså torska, eftersom jag tänkte sluta först :?

Som nyss t.ex, låg plus lite, tänkte sluta men spelar vidare och har nu förlorat vinsten, tänker då såklart att jag skulle inte spelat vidare eftersom jag tänkte sluta och blev då straffad för det, vet ju att det inte är så, men lite psykiskt jobbigt :? Kanske t.o.m lirar sämre p.g.a det..

 

Hur ska man jobba bort detta?

 

* Flytt till Allmän Poketeori, tidigare postad i Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig till viss del, har själv lätt att börja spela försiktigt och passivt när man känner att man vunnit en del. Ibland är det medvetet och ibland omedvetet, men oavsett vad så är det inte bra. Om du får sådana tankar, sitt ut en stund och fundera på om du vill spela vidare, men fortsätt bara om du är säker på att du kommer att spela ditt vanliga spel. Annars är det bara att lämna borden och kanske komma tillbaka igen en halvtimme/timme senare om du blir sugen igen. Då brukar nämligen tillbaka-till-plus-minus-noll-efter-vinst-riggen ha släppt igen. ;)

 

Klart att pokersajten kan läsa dina tankar.

 

Seriöst, hur mår du?

Dumt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig till viss del, har själv lätt att börja spela försiktigt och passivt när man känner att man vunnit en del. Ibland är det medvetet och ibland omedvetet, men oavsett vad så är det inte bra. Om du får sådana tankar, sitt ut en stund och fundera på om du vill spela vidare, men fortsätt bara om du är säker på att du kommer att spela ditt vanliga spel. Annars är det bara att lämna borden och kanske komma tillbaka igen en halvtimme/timme senare om du blir sugen igen. Då brukar nämligen tillbaka-till-plus-minus-noll-efter-vinst-riggen ha släppt igen. ;)

 

Klart att pokersajten kan läsa dina tankar.

 

Seriöst, hur mår du?

Dumt inlägg.

 

Jag kanske är övertygad om att den bästa metoden att kura trådskaparen är att förlöjliga hans tankegångar eftersom det inte är det minsta logiskt.

 

Jag tycker inte som du att det bästa är att fly bordet för att man resonerar som som en rigg-rädd fisk.

 

Vem är du att avgöra vilka inlägg som är vettiga och inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrar antagligen spelstil när du har mera cash. Du spelar "safe" och tappar aggressivitet. Stick från bordet till ett nytt och spela ditt vanliga spel med normal stack, då sitter plusset kvar på kontot. Släpp dom andra tankarna annars blir det snart svårt att spela poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrar antagligen spelstil när du har mera cash. Du spelar "safe" och tappar aggressivitet. Stick från bordet till ett nytt och spela ditt vanliga spel med normal stack, då sitter plusset kvar på kontot. Släpp dom andra tankarna annars blir det snart svårt att spela poker...

 

Spelar absolut inte mer "safe" när jag har mer cash, isåffall mer slaskigt om de är nått ;) Problemet är väl egentligen inte om jag tänker så mycket på att jag kommer blir "straffad"(har INGET med rigg-tankar att göra, mer straffad av gud isåfall ;) ) dock lite jobbigt att tänka på det... Problemet är väl mer om jag omedvetet börjar spela konstigt, göra sånna move jag vanligtvis inte gör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig till viss del, har själv lätt att börja spela försiktigt och passivt när man känner att man vunnit en del. Ibland är det medvetet och ibland omedvetet, men oavsett vad så är det inte bra. Om du får sådana tankar, sitt ut en stund och fundera på om du vill spela vidare, men fortsätt bara om du är säker på att du kommer att spela ditt vanliga spel. Annars är det bara att lämna borden och kanske komma tillbaka igen en halvtimme/timme senare om du blir sugen igen. Då brukar nämligen tillbaka-till-plus-minus-noll-efter-vinst-riggen ha släppt igen. ;)

 

Klart att pokersajten kan läsa dina tankar.

 

Seriöst, hur mår du?

Dumt inlägg.

 

Jag kanske är övertygad om att den bästa metoden att kura trådskaparen är att förlöjliga hans tankegångar eftersom det inte är det minsta logiskt.

 

Jag tycker inte som du att det bästa är att fly bordet för att man resonerar som som en rigg-rädd fisk.

 

Vem är du att avgöra vilka inlägg som är vettiga och inte?

 

Vet att det inte är det minsta logiskt, därför vill jag ha tips på vad jag kan jö. Bli förlöjlgad tror jag inte förbättrar det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ändrar antagligen spelstil när du har mera cash. Du spelar "safe" och tappar aggressivitet. Stick från bordet till ett nytt och spela ditt vanliga spel med normal stack, då sitter plusset kvar på kontot. Släpp dom andra tankarna annars blir det snart svårt att spela poker...

 

Spelar absolut inte mer "safe" när jag har mer cash, isåffall mer slaskigt om de är nått ;) Problemet är väl egentligen inte om jag tänker så mycket på att jag kommer blir "straffad"(har INGET med rigg-tankar att göra, mer straffad av gud isåfall ;) ) dock lite jobbigt att tänka på det... Problemet är väl mer om jag omedvetet börjar spela konstigt, göra sånna move jag vanligtvis inte gör..

 

Poängen var egetligen inte safe, utan annorlunda hade varit ett bättre ord - eller hur?

Och din mentala "rubbning" verkar ju dyka upp när du plussat... Därför tänkte jag att du skulle byta bord och få en normal stack att spela med. Då kanske du behåller skärpan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite såhär, spelar vidare trots jag tänkt sluta, börjar torska lite, tänker då, fan jag skulle slutat när jag var pluss och tänkte sluta, nu blir jag straffad, käner hur värmen stiger och börjar halvtilta p.g.a tankarna.. :?

 

För att förtydliga en sak, vem/vad är det som straffar dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har identifierat problemet, iom att du säger att du spelar slaskigare och därför lätt tappar - då är du redan halvvägs på att lösa problemet. Att du är medveten om att du kan tilta finns det möjlighet att arbeta bort det. Försök att spela konsekvent poker oberoende stack, och när du märker att du tiltar. Ta en paus. Ett annat generellt råd är att inte jobba upp känslorna så mycket, utan att spela disciplinerat och avslappnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte som du att det bästa är att fly bordet för att man resonerar som som en rigg-rädd fisk.

Om man vet att man inte spelar sitt A-game, varför spela vidare?

 

Vem är du att avgöra vilka inlägg som är vettiga och inte?

Förlöjligande och meningslösa inlägg som inte tillför någonting sorterar jag som onödigt. Du behöver inte hålla med, men jag vill ha rätt till min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite såhär, spelar vidare trots jag tänkt sluta, börjar torska lite, tänker då, fan jag skulle slutat när jag var pluss och tänkte sluta, nu blir jag straffad, käner hur värmen stiger och börjar halvtilta p.g.a tankarna.. :?

 

För att förtydliga en sak, vem/vad är det som straffar dig?

 

Gud kanske :roll: Ne ne vet faktiskt inte, tror bara jag ska få otur, dock inte rigg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det ar liknande tanke som: "jag maste slacka o tanda ljuset 100 ganger annars kommer an jattepadda kaka upp mig"

 

Det sitter i skallen helt enkelt.

 

JAg brukar tanka att jag blir belonad for att spela vidare 8-) / :twisted:

 

Jo, klart det sitter i skallen. Ska fan tänka att jag blir belönad som du istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...