Blado Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 En SnG på partynätverket jag undrar hur ni skulle spelat! NL Hold'em $30 Buy-in + $3 Entry Fee Trny:7362975 Level:2 Blinds(15/30) - Monday, November 22, 11:24:06 EDT 2004 Table Table 11139 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 8 Seat 3: asdfdfhdfh ( $825 ) Seat 5: barrynosewor ( $660 ) Seat 9: MXZINE ( $1015 ) Seat 10: clawking ( $585 ) Seat 1: Stephen55 ( $1865 ) Seat 6: srdspimp ( $845 ) Seat 4: honer1 ( $1055 ) Seat 2: SCESC ( $1150 ) Trny:7362975 Level:2 Blinds(15/30) There is no Small Blind in this hand as the Big Blind of the previous hand left the table. ** Dealing down cards ** Dealt to asdfdfhdfh [ Qc Kc ] En helt okej hand, väljer att limpa pga mittenpositionen. Stephen55 folds. SCESC folds. asdfdfhdfh calls [30]. honer1 calls [30]. barrynosewor calls [30]. srdspimp folds. MXZINE calls [30]. clawking checks. ** Dealing Flop ** [ Q , 6 , J ] Potten är på 150 väljer att betta pott clawking checks. asdfdfhdfh bets [175]. honer1 calls [175]. barrynosewor folds. MXZINE folds. clawking folds. ** Dealing Turn ** [ 7 ] Potten är på 500, han kan ha suttit på färgdraget så jag bettar 200 för att känna på honom. asdfdfhdfh bets [200]. honer1 calls [200]. ** Dealing River ** [ A ] Ja nu är katastrofen ett faktum, satt han på färgdraget har han satt det, hade han KT med stegdraget så har han den nu. asdfdfhdfh checks. honer1 checks. asdfdfhdfh shows [ Q , K ] a pair of queens. honer1 doesn't show [ Q , 8 ] a pair of queens. asdfdfhdfh wins 900 chips from the main pot with a pair of queens with king kicker. På rivern förmodar jag att jag spelade rätt men jag funderar på turn och eller flopp. borde jag bettat kraftigare för att satsa ur honom från potten? * RP - QoS * Citera
Ector Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Folda preflop. Du har en skräphand i dålig position. Väljer du att se floppen får du jätteproblem väldigt ofta. I din sits hade jag checkat, om en spelare i tidig position betar och får en eller flera syn så kan jag tänka mig att folda. Om en spelare i sen pos bettar och det foldas fram till dig så ställer jag in hela skiten. Spelar du som du gör har du precis som du säger ingen aning. Bettar han på river här så måste du lägga dig eftersom alla rimliga händer du satt honom på har dig slagen. Som sagt, det blir strul, särskilt i dålig position. folda preflop. Citera
Hector Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Jag som trodde att KQ s var en bra och att man kunde spela den även i turneringar. Där ser man... Citera
Ector Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Jag som trodde att KQ s var en bra och att man kunde spela den även i turneringar. Där ser man... Alla händer är bra i rätt läge. Det här va fel läge för KQ. limpa med KQs på knappen med låga blinds och flera före i potten, eller höj från sen position om du är först in och blindsen är värda att sno. I övrigt är det en trubbelhand. Citera
Skalman5 Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Måste erkänna att jag förlorade en del pengar på just KQ igår mot AQ när bordet visade Q hög. Men som sagt jag var dum i huvet som lirade den handen. Jag brukar oftast spela KQ med stor försiktighet. Ser floppen (höjer i sen pos) i en ohöjd pot men synar aldrig en höjning preflop. Men det är just det när de är suitded.. Då blir man helt till sig som ngn j*vla nybörjare å spelar som en idiot. Oftast när jag lirar KQ och potten blir hyfsad så en man ju uppe mot AQ eller AK (ibland båda) Å då eju loppet kört. Slutfacit: Klart överskattad hand, Spela med stor försiktiget eller inte alls. Citera
C Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Ector> Folda KQs preflop? Du måste skämta.. Citera
C Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Tycker att du borde raisat pre-flop, annars tycker jag du spela handen helt ok, Men att som ector skriver folda KQs pre-flop va nog det sämsta jag hört. Floppen är riktigt bra dessutom. Tuta och kör! Citera
Hickmott Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Ector> Folda KQs preflop? Du måste skämta.. Nej, det är inget skämt. Sno blindsen med den eller lägg den (det här gäller tidigt i en SnG, när du är HU på slutet är det förstås en ganska bra hand). Vad vill du träffa med den handen? Den enda flop du kan vara hyfsat nöjd med är KQx där x inte bildar ett steg- eller färgdrag. Möjligtvis kan det vara skoj med en trefärgsflop i din färg, men inte ens då går du säker. //Hickmott Citera
Hickmott Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Tycker att du borde raisat pre-flop För att sno blindsen möjligtvis (som inte är något att ha så här tidigt). Om någon reraisar dig, ställer du in då? Risken är ju rätt överhängande att du är tokdominerad. //Hickmott Citera
Hjort Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Men att som ector skriver folda KQs pre-flop va nog det sämsta jag hört. Floppen är riktigt bra dessutom. Antagligen kommer du få höra ännu värre saker, jag tycker det är rätt självklar fold. Kul att du gillar floppen, men det krävs ju en riktig sopa till motståndare där för att du ska ha bäst hand där och tjäna några pengar på den. Citera
Nusseman Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Mycket enkel fold. Hade mörkarna varit ordentligt höga är det kanske bra läge att höja för att sno blindsen, men inte i den här handen. Citera
jackbalsam Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Fick KQs i mittenposition (cashgame) precis efter jag läst den här tråden. Tänkte den är spelbar på dom här borden. Träffade toppar och det slutade med att jag torskade hel inköpet mot set i fyror. Citera
greywolf Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Potten är på 500, han kan ha suttit på färgdraget så jag bettar 200 för att känna på honom. Jag stör mig mer på det här än att du väljer att spela KQs från tidigt position. betta pott eller gå allin nästa gång. På floppen så gillar jag ditt spel även om check/fold ALT. check/raise allin är ett alternativ. Citera
Blado Postad 23 November , 2004 Författare Rapport Postad 23 November , 2004 Tack för svaren alla :> jaha då begränsar man sina starhänder på dom 2 första levlarna till AK och höga/medel PP's då. Trodde verkligen KQs var en limpbar hand men se icke Fick precis hem mina böcker: SS, TOP och tournament poker for advanced players.... Citera
WeeM Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 alltså spela KQ är väl ändå inte så jättefe tycker jag , möjligvis om nu detta var riktigt tidigt och bordet jättetight kan det vara tungt, men alltså om ingen annan har höjt preflop så måste man väl ändå utgå från att man har den starkaste kungen alternativt starkaste damen vid träff? Många av de problem som ni alla nämner vid träff och andra dragmöjligheter är ju problem som även dyker upp om man träffar en kung med en hand som AK alternativt träffar damen med AQ. top pair (Q) med kung kicker brukar ju kunna stå sig rätt bra postflop med 1-2 motståndare, får man därefter syn inför turn och det kommer ett scare card blir det väl lite tyngre. Men att säga att det är en dyng hand i en ihöjd pott är väl att ta i? Som jag sagt tidigare gillar jag inte heller KQ i turneringar om jag måste riskera stora delar av min stack eftersom jag kan ställas inför svåra val med den. Men så var det ju inte detta fall. Citera
Hjort Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 alltså spela KQ är väl ändå inte så jättefe tycker jag , möjligvis om nu detta var riktigt tidigt och bordet jättetight kan det vara tungt, men alltså om ingen annan har höjt preflop så måste man väl ändå utgå från att man har den starkaste kungen alternativt starkaste damen vid träff? Det kan vara rätt farligt från att utgå sådana saker. Dessutom så kommer ju potten bli höjd då och då preflopp varvid du gjort av med din limp i onödan. Många av de problem som ni alla nämner vid träff och andra dragmöjligheter är ju problem som även dyker upp om man träffar en kung med en hand som AK alternativt träffar damen med AQ. top pair (Q) med kung kicker brukar ju kunna stå sig rätt bra postflop med 1-2 motståndare, En väldigt stor skillnad är att det finns betydligt fler händer som vill dubbla AK när den träffar än som vill dubbla KQ när den träffar. När man träffar med KQ så måste ju QJ-QT, KJ-KT vara villiga att torska mycket och det blir dessutom svårt att skilja från AQ eller AK. När man träffar med AK så finns det inget dominerande par och man har åtminstone 33% fler händer som kan tänkas vilja torska mot en, nämligen folk som spelar KQ. Liknande, men inte lika allvarliga, resonemang gäller för färgerna man får med KQs. För övrigt så känns turnspelet i den här handen riktigt farligt mot en kompetent motspelare. Vilka händer är det kvar som han kan ha och hjälten kan slå i det läget? Citera
WeeM Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Hjort Skrev: När man träffar med KQ så måste ju QJ-QT, KJ-KT vara villiga att torska mycket och det blir dessutom svårt att skilja från AQ eller AK. När man träffar med AK så finns det inget dominerande par och man har åtminstone 33% fler händer som kan tänkas vilja torska mot en, nämligen folk som spelar KQ. Förstår vad du menar och håller med till stor del. Men först och främst, den lirare som inte höjer preflop med en starkare dam eller kung än KQ, ser jag inte som hot mot turneringsvinsten så den smällen skulle jag ta om jag åker dit på den niten. Sen måste jag återigen poängtera att KQ är ingen hand jag spelar in i graven men vid vid träff kan man lätt sno åt sig lagom står pott, för många spelare synar faktiskt ner mig till rivern med QJ med Q på floppen utan större krussiduller. Men vet jag att jag möter en bra spelare skulle jag nog ta det lite lugnt med att spela KQ ialf tills vi börjar bli shorthanded. Samt att förlora en limp i det här läget av turneringen är väl inte hela världen. Citera
Hjort Postad 23 November , 2004 Rapport Postad 23 November , 2004 Förstår vad du menar och håller med till stor del.Men först och främst, den lirare som inte höjer preflop med en starkare dam eller kung än KQ, ser jag inte som hot mot turneringsvinsten så den smällen skulle jag ta om jag åker dit på den niten. Nej, men även om nedsidan bara ökar marginellt (vilket jag inte håller med om) så minskar ju uppsidan drastiskt eftersom det finns så pass mycket färre händer som kan träffa sämre samtidigt som en själv. Samt att förlora en limp i det här läget av turneringen är väl inte hela världen. Många limpar små typ. Citera
demme1 Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Hmmm....vilka händer spelar ni egentligen om KQ inte är bra? Det händer inte mig speciellt ofta att jag stöter på bättre händer. Man spikar ju inte AK, AA, KK, QQ speciellt ofta. Är det bluffande som gäller då? *Jag är nybörjare, så rätta mig om jag har fel. Citera
Ector Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 Allt beror på position. tidigt i en turnering med låga blinds spelar jag i princip bara AA KK AK QQ och AQs från utg och utg+1. Är det rebuyturnering så gäller inte detta utan då är det vanlig cashgamestrategi som gäller. Faktum är at jag spelar ännu lösare i en rebuyturnering än i ett cashgame. I en freezeout med låga blinds kan jag syna med KQs om många andra synat före, alternativt höja om jag är först in i potten och sitter på knappen eller en före. Citera
Nusseman Postad 24 November , 2004 Rapport Postad 24 November , 2004 KQ är en bra hand, men inte i den positionen med så små mörkar. Citera
Recommended Posts