back Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 $100 NL Texas Hold'em - Sunday, April 23, 16:14:03 ET 2006 Table Union Dues (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: riverace_A ( $179.98 ) Seat 3: stokelySpeaks ( $110.49 ) Seat 4: Bloon99 ( $103 ) Seat 6: movaughn08 ( $217.44 ) Seat 2: Sundance__Kid ( $103.10 ) stokelySpeaks posts small blind [$0.50]. Bloon99 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Sundance__Kid [ 4s 4h ] movaughn08 folds. riverace_A calls [$1]. Sundance__Kid calls [$1]. stokelySpeaks folds. Bloon99 checks. ** Dealing Flop ** [ Kd, 7c, 4c ] Bloon99 checks. sensei444 has joined the table. riverace_A bets [$3]. Sundance__Kid raises [$7]. Bloon99 folds. riverace_A raises [$17]. Hur agerar jag här för att få maximalt betalt? Syna och hoppas att turn inte blir en klöver då det kan vara ett scarecard för honom eller är det lika bra att trycka in på en gång? Detta är andra handen jag spelar på bordet så har inga reads. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddelino Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 Svårt läge utan reads såhär. Personligen gillar jag hellre att trycka in allt där och i värsta fall ta potten rakt av. K7/56c är väl de händer jag skulle sätta honom på, och då lär han syna även om du ställer in, eller vad tror du/ni? fler åsikter vore kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 Hade vi haft en read på honom hade situationen varit mycket lättare. En fisk kan ha olika tvåpar som vi får syn av om vi ställer. En tajt kille på den här nivån får vi väl bara syn av 77, alt KK. Utan read. Färgdrag tror jag ju inte på då han reraisar. Tvåpar verkar osannoligt om han som sagt inte är fiskig. Vill vi då få in alla pengarna genom att pottcomitta honom så han blir "tvungen" att syna med en sämre hand eller ska vi bara ta oss till showdown så billigt som möjligt? Bara svammlar nu...ska bli kul och se vad ni hajar säger om saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 Det enda jag skulle vara rädd för här är en 77. KK känns väldigt osannolikt med tanke på att han bara synade pre-flop. Av den anledningen känns 77 också otrolig med tanke på att det är SH och då borde en höjning vara lämplig. Färg eller stegdrag är också ute ur bilden eftersom han höjer dig igen, det vore ju minst sagt tomtigt. Skulle sätta han på en naken K och tror att han är livrädd för färgdraget. Skulle bara synat, och hoppas på att det inte kommer ett klöverkort. Inte för att du är rädd för draget själv utan för att du vill symbolisera ett misslyckat drag och på så sätt få honom att dega in. All-in känns helt meningslös då vi bara får syn av KK/77 om han inte är en megafisk och lägger han sig vinner vi en struntpott. Fler åsikter vore bra PS. Fold finns inte på kartan. Spelar du 4 4 och träffar setet kan du ju inte bara lägga den helt utan vidare om inte ett MONSTERdrag ligger på bordet. Ända till showdown om inte springande färg/stege kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 OH MY GOD Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AsiaCarrera Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 AI meningslös? Komma billigt till showdown? Blir bara synad av sämre händer? Nu skojar ni friskt va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 Det höjdes inget innan floppen. Dvs fi sitter förmodligen på k7,Kx eller par och färgdrag mm. Att slänga ett dolt set i NLT finns inte på kartan, om man inte har reads. Det ligger färgdrag ute och du har fått aktion. Att ställa in i läget ovan är så självklart att jag kan inte tro att någon har en annan åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sympathetic Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 ^Självklart ska pengarna in i mitten. Men om du går all-in direkt med dina sista 100 när potten är 30, vad ska Fi syna med då? Jag tror att ett slowplay vore bättre här men man kan ju ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 jag tippar på: (iom att han inte höjde PF att han sitter på 2par, typ K4 eller vad floppen gav) han lär ju inte slänga om du trycker?!?! elelr? hmm eller???? nog inte helt fel o slowspela här, men jag har personligen misslyckats så många ggr med det så jag är livrädd för o slowspela för tillfället.. jag hade tryckt, men för o maximera? - syna, o tryck på turn när fi har höjt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2006 Jag förstår inte varför alla pratar om att fold inte finns på kartan. Har jag någonsin frågat om jag bör lägga mig? Tanken finns inte i min skalle mot en Fi utan reads. Själva frågan var hur jag får in max med pengar i potten. Jag är inte heller rädd för färgdraget men jag tror att min motståndare kan blir rädd om det kommer ett tredje klövekort. Ni som säger att det är självklart att trycka där, vilka händer tror ni att ni får syn av? Är det inte bättre att bara syna och låta FI ta initativet på turn också och sedan trycka in där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 Syna och ställ rivern! Edit: menade turn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 Syn och raise all in på turn. Checka bakom om inte cl kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agorali2 Postad 24 April , 2006 Rapport Share Postad 24 April , 2006 resultat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Är det inte bättre att bara syna och låta FI ta initativet på turn också och sedan trycka in där? Indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenny_Roger Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Att ställa in i läget ovan är så självklart att jag kan inte tro att någon har en annan åsikt. Varför då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 25 April , 2006 Rapport Share Postad 25 April , 2006 Syna och betta/höj all in turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2006 Slutet på handen blev iaf: Turn: en klöver Han: Bet $25 Jag: All-in Han: Fold Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts