Spelgalen Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 VCatch varnar för ngt som heter appwiz.cpl, typ varje minut. Jag väljer att ta bort detta hela tiden men det verkar som att detta program inte kan tas bort. Ngn som vet om det är fråga om en trojan? Citera
SaInT Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 appwiz.cpl hanterar "lägg till och ta bort program" i Windows (prova kör -> appwiz.cpl), så själva filen ska finnas där. Sen kanske den är infekterad eller något, vet inte så mycket om trojaner om jag ska vara ärlig. Citera
Spelgalen Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Har förstått att filen antagligen är infekterad. Går inte att ta bort . Kan man genom Internet Explorer tanka hem trojaner eller keyloggers eller dylikt? Bör jag vara orolig? Citera
Loveless Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Ja, du kan få ner en massa trojaner och annat ofog via internet explorer. Skaffa genast ett antivirus och en brandvägg, plus något program som hittar malware och annat, t.ex. ad-aware. Citera
Recommended Posts