Gå till innehåll

Ang. Hjort


cmt

Recommended Posts

Jag ska börja gå in och söka i forumet efter alla inlägg Hjort har skrivit.

 

Detta ska jag göra varje dag.

Dels visar han prov på en djävulusisk insikt om poker, dels är det fin

underhållning att läsa hans mördande svar/kommentarer.

 

Slår vilken pokerlitteratur som helst out there!

 

PS. Visste inte vilket forum denna tråd passade i, QoS fixar säkert. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar de flesta av hans inlägg.

Men som moderator ska han även föregå med gott exempel och sätta rätt nivå på forumet, hans inlägg kan ibland vara lite väl dryga.

 

Som sagt roligt att läsa, men en moderator bör dra i handbromsen ibland.

 

Hur mycket skit får jag nu av er. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herr Hjort har ju en tillsynes enorm kunskapsbank (eller snabba o flinka google fingrar) vilket gör att det ibland är väldigt svårt att bemöta hans inlägg då han ofta kategoriskt anser sig ha rätt (och alldeles för ofta har han även belägg för detta :P). Problemet ligger i att argumentera med honom då det enda möjliga utfallet av det är att erkänna att man har fel eller skapa en evighetstråd. Dock njuter jag lika mycket som er av att läsa hans inlägg, om det inte är mig han diskuterar med då såklart :P

 

you go girl? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt roligt att läsa, men en moderator bör dra i handbromsen ibland.

Tvärtom. Det är uppfriskande att slippa se folk som tassar omkring på tå för att vara politiskt korrekta eller oroade för att bry sig om vad andra ska tycka om dem. Moderator eller inte.

Problemet ligger i att argumentera med honom då det enda möjliga utfallet av det är att erkänna att man har fel eller skapa en evighetstråd.

Äh. Underhållande och medhållande är inte samma sak. Jag gillar att läsa de off-topic-inlägg han skriver och tycker att hans åsikter är intressanta och oftast t.o.m. väl underbyggda. (Dagens bonustips: jag hade aldrig upptäckt musikalen Avenue Q utan ett av hans inlägg. Jag undrar om han ens själv vet vilket.) Dock håller jag inte alltid med honom.

 

V.g. hans pokerrelaterade inlägg är det en annan sak. När jag väl har förstått vad han menar tycker jag alltid att han har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha motsatt åsikt som en person behöver inte innebära att man ogillar den personen, men ett oroväckande stort antal skribenter verkar ha svårt att skilja på sak och person.

 

PS. Min husgud är inte Hjort, utan Sklansky. (Hjort, skriv en bok om FL, så kanske jag byter husgud. :lol: ) DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho, jag köpte ett piano av Hjort för kanske 10år sedan... :roll:

 

kan inte någon moderator vara snäll och dra Hjort ur databasen och posta en zip-fil på typ rapidshare? :P

 

joinar fanklubben. finns några stycken här som skrivit mycket vettig.

 

de gamla "vem vet mest"-trådarna mellan Hjort och Hugo tyckte jag var mycket givande, mer djupa diskussioner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort är min e-idol och skriver massor av ruskigt bra poster, även om jag personligen tycker att han ibland är lite väl elitistisk och besserwisseraktig. (Det senare gäller iofs rätt många människor, däribland jag själv.)

 

Problemet ligger i att argumentera med honom då det enda möjliga utfallet av det är att erkänna att man har fel eller skapa en evighetstråd."

 

Heh, sanna ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer den här uppskattningen på något sätt omvandlas till cold hard cash?

 

Nej, äran att ha en egen hyllningstråd är tillräcklig för dig just nu...

 

 

Tycker också att Hjort (trots sin ungdom...) imponerar med sina djupa kunskaper om det mesta. Gillar också hans sarkastiskt dräpande kommentarer! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre saker om Hjort som för tillfället gör mig intresserad av honom.

(Nu när jag vet vem Parre är och tillfälligt kan lägga honom på hyllan).

 

 

1. Poker

Hjort äger ett stort kunnande om poker. I första hand är detta ett forum för poker och således värderar jag ett stort kunnande i ämnet högt. Hjort har med all säkerhet gjort mig till en bättre pokerspelare.

 

2. Provokation (oftast i OT frågor)

Hjort äger en förmåga att provocera som är få förunnat. Hans trevande försök att alltid ge intryck av att alltid utgå från ett logiskt resonemang leder ideligen till nya segrar i hans korståg för provokationen. Hans outsinliga källa av alltid så underhållande svar och kommentarer gör att man till och med kan misstänka att Hjort själv tror att han genom denna älskog med logiken kan hålla sig ifrån känslornas ack så vidriga värld.

 

3. Kort och tjock (eller mullig som han senare uttryckte det).

Varför trodde så många att Hjort var lång och smal när han själv hävdar att han är kort och tjock? Är det för att Ola B har fått stå mall för hur vi ser på en pokerteoretiker?

Hjort är 167 lång och väger 75 kg. Detta ger honom ett BMI på 26,9. Enligt WHO:s internationella standard för BMI är han alltså överviktig. (Övervikt 25-29,9). Enligt samma tabell skulle han kunna gå upp ända till 84 kg innan han passerar gränsen till fetma. Så möjligen skall vi hålla oss till "kort och mullig" istället för "kort och fet".

 

 

 

Summa summarum skulle jag vilja tacka Hjort för att han gör forumet till en mer intressant plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har känslan av att Hjort har ändrat sin syn på Texas NL en hel del senaste året. Numer består hans råd oftast av att man av spelteoretiska skäl knappt kan folda några händer utan att bli exploaterbar. Förr minns jag att han kunde ge generella råd i stil med "om det finns några som helst indikationer på att fi har en bättre hand än du ska du folda". Vad säger du själv om detta Hjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade hit via en länk i en annan tråd.

 

Hjort: sätt igång och skriv en pokerbok där du inte skräder orden om "tuffa" pokertröjor och annat. Jag förhandsbeställer mitt ex.

 

Det är sant. Det skulle kunna bli en mycket underhållande bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...