firs Postad 21 April , 2006 Rapport Share Postad 21 April , 2006 Reggade mig på Betsson för en vecka sen och gillar spelet och sajten i stort men herregud så klienten buggar. Får alla möjliga skumma fel, bl.a: * Blir oförklarligt kickad från bord lite nu och då, helt utan föregående varning eller nätlagg * Fönster/bord som jag blivit kickad från fortsätter att vara öpnna och går inte att stänga ner med mindre än att stänga ner hela klienten med CTRL+Alt Delete * Nätlagg 95% av tiden ("Warning: Slow connection"), detta trots att jag har en perfekt fungerande fiberanslutning. Har säkert blivit uttajmad 50 gånger på ca 20 timmars spel. * Kan få nätfel/bli uttajmad på ett bord, men samtidigt spela tre andra bord där allt funkar perfekt. Hur skumt som helst. Och så vidare. Jag har mailat supporten och de är ju både trevliga och snabba och allt, men särskilt duktiga på att hjälpa till med tekniska fel är de inte. Jag har testat att avinstallera/ominstallera klienten men det hjälpte inte. Har även gjort en systemåterställing med samma resultat. Som gammal bonussl*na så har jag spelat på de flesta pokersajterna värda namnet, men jag har aldrig varit med om att det har buggat så här hårt nån annanstans. Lite nedkopplingsfel här och där, visst, men inget av den här omfattningen. Någon som har samma erfarenhet av Bettson, och kanske en lösning på problemen? * Flytt till Onlinepoker - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2006 Ingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyklop Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Spelar via ett annat Ongame-skin och det har lag:at och disconnectat för mig ganska ofta de senaste dagarna. Efter nästan varje disconnect har man blivit utkastad från bordet även fast disconnecten bara var en kort stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
price Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Ingen? Har haft slow connection och inte kunnat spela som jag velat dom sista dagarna på Betsson. Sitter med BBB 100Mbit och Internet i övrigt har fungerat fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 April , 2006 Ok, tack för svaren. Får väl hoppas att det är nåt tillfälligt fel då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2006 Gah! Börjar bli rätt säker på att det inte är något tillfälligt fel. Har spelat ett gäng timmar under dagen och Betsson-he**etet fortsätter att krångla, men bara för mig verkar det som. Har inte sett en enda motspelare som har klagat över slow connection. Det är bara en tidsfråga innan det här kostar mig en stor pott ... Har googlat lite och noterat att jag inte är ensam om att ha problem med Ongame-nätverket och omotiverade uppkopplingsproblem. Tyvärr har jag inte hittat nån lösning, men det verkar uppenbart att det är riktigt taskig kemi mellan min dator och Betsson, snarare än att att Ongame-servrarna dör för folk överallt. Nån teknisk lagd som har tips om hur man kan fixa det här? Har ett uppdaterat XP, Zone Alarm, Netgear router och 10-mbit fiber. Som jag nämnde i första inlägget funkar allt annat som använder internet (surfning, Steam, Miranda, andra pokersajter etc) perfekt. Jag har även testat att installera om pokerklienten, gjort en systemåterställning och provat att köra Betsson utan att ha något annat program igång, men utan framgång. Tacksam för hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Njordir Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 Har samma problem, tror de började för ungefär en månad sedan, innan dess flöt allt på bra. Även här fungerar allt annat, hoppas det löser sig snart ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 Reggade mig på Betsson för en vecka sen och gillar spelet och sajten i stort men herregud så klienten buggar. Får alla möjliga skumma fel, bl.a: * Blir oförklarligt kickad från bord lite nu och då, helt utan föregående varning eller nätlagg * Fönster/bord som jag blivit kickad från fortsätter att vara öpnna och går inte att stänga ner med mindre än att stänga ner hela klienten med CTRL+Alt Delete * Nätlagg 95% av tiden ("Warning: Slow connection"), detta trots att jag har en perfekt fungerande fiberanslutning. Har säkert blivit uttajmad 50 gånger på ca 20 timmars spel. * Kan få nätfel/bli uttajmad på ett bord, men samtidigt spela tre andra bord där allt funkar perfekt. Hur skumt som helst. Och så vidare. Jag har mailat supporten och de är ju både trevliga och snabba och allt, men särskilt duktiga på att hjälpa till med tekniska fel är de inte. Jag har testat att avinstallera/ominstallera klienten men det hjälpte inte. Har även gjort en systemåterställing med samma resultat. Som gammal bonussl*na så har jag spelat på de flesta pokersajterna värda namnet, men jag har aldrig varit med om att det har buggat så här hårt nån annanstans. Lite nedkopplingsfel här och där, visst, men inget av den här omfattningen. Någon som har samma erfarenhet av Bettson, och kanske en lösning på problemen? jag började spela på betsson för ca 2 månader sedan och de senaste 3 veckorna har de kladdat hela tiden. syn på en i övrigt bra site. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 Har inte haft några problem alls med Betsson den senaste tiden. Tycker snarare att Ongame känns stabliare än på länge. Skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 23 April , 2006 Rapport Share Postad 23 April , 2006 majorj: semi-vip-treatment Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2006 Nån av er som använder Zone Alarm? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts