Gå till innehåll

NLT - SnG, HU, tvåpar, hur spelar flop m. par på bordet


Recommended Posts

Är ganska ny på HU och spelar mest SnG på SS. Har vunnit en del, då spelarna där inte håller någon högre klass. Men jag har fortfarande stora luckor i mitt HUspel. Här kommer en situation som jag undrar lite över.

 

Gangreen har spelat väldigt konstigt, försökt bluffa hela vägen med minibettar, synat ner hans minbettsbluffar 3ggr. Och annars är han otroligt vek, viker ofta för höjningar när han sitter på BB. Så här kommer en hand som jag undrar över;

 

Hand #11244915 vid bordet: Abborre snabbis

Startad: Fri Apr 21 16:42:47 2006

 

HERO sitter på plats 1 med 2320.00

Gangreen sitter på plats 2 med 1605.00

 

Gangreen satsar s mörken 50.00

HERO satsar l mörken 25.00

Gangreen: --, --

HERO Qd, Ac

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 200.00

Gangreen: Syna 200.00

 

Flop (Board: Jh, Js, Qc):

 

Gangreen: Passa

HERO Satsa 100.00

Gangreen: Höj 500.00

 

Hur ska jag göra här med AQ ? Ska jag ställa in här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är otroligt vek och alltid minibetar (är det så han spelar?) när han bluffar så borde detta inte vara en bluff. Eftersom han synade preflop så säger din read att han har något av en hand.

 

Mitt i spelet hade jag nog lagt mig eller ställt in, troligen det sista även om din read gör det lite tveksamt. Syn är nog inget alternativ då han troligen går all-in på turn för ungefär 900 i en 1400-pott som vi måste syna.

 

Vad som talar för fold är att blinds är låga och med hans spelstil bör du kunna finna bättre tillfällen att avgöra.

 

Två frågor:

Var alla hans minibetar bluffar eller gjorde han större bluffar också?

Slowspelade han något?

 

I efterhand kan man kanske göra följande analys.

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 51.5738 % 40.80% 10.77% { JJ+, AQs, KQs, QTs+, AQo, KQo, QTo+ }

Hand 2: 48.4262 % 37.65% 10.77% { AcQd }

 

Med den HD:n alltså mycket marginellt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har minibetat (bluffat) 3 ggr i rad före. Nu plötsligt CR han dej!

 

Om han ofta vek för höjningar på BB måste han ha en hand nu. Par AA-JJ? AJ, KJ? Du är slagen i alla fallen. Du verkar ha läst han så bra, så en läggning är mycket bra. Av ren nyfikenhet, vad valde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft tillgång till internet, mer än sporadiskt på ett bra tag, därför inga svar. Nu kommer jag knappt ihåg handen, förträngt 8-)

 

Nej, man jag ställde in iaf, trots att jag egentligen 'visste' att han hade en hand. Och, klart att han hade, J10 och jag förlorade potten, och senare även matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog folda med den read du har. Vad ska han sitta på som du har slagen? KQ är ju i princip en enda tänkbara, och att riskera hela din stack med så här små blinds mot en dålig motståndare i det här läget känns inte lönt.

 

Han gjorde uppenbarligen något som skiljde sig från det vanliga spel han körde innan, och det ska du alltid vara uppmärksam på. I det här fallet så slår en vek-passiv motståndare om och höjer 5ggr ditt floppbet på en rätt så elak bräda. Det skriker J här och har väldigt väldigt svårt att se något du slår som han skulle spela så här.

 

Sen så bör nämnas att ditt bet på floppen var i vekaste laget. Du höjer 200 före floppen med 100 på floppen. Om du hade lite credit för din motståndare kunde du anat att han snappat upp på ditt veka bet på floppen och försökt göra ett spel mot dig, men med den infon vi har så är det inte särskilt troligt!

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...