nizze Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 32 pers kvar i turneringen av 390 startande, blinds på 1000/2000. Allmänt tight bord, som det brukar vara vid dessa levels. Jag har ca 62000 i chips. Täcker alltså scottyfox. Seat: 1 scottyfox Seat: 3 jakko Seat: 4 Givemepaper Seat: 5 southtxsteve Seat: 6 scaniaman Seat: 8 nizze Seat: 9 Uno91 Seat: 10 realdealneil (Dealer) ------------------ OpeningBetRound ------------------ scottyfox : Posts small blind 1000.00 jakko : Posts big blind 2000.00 Givemepaper : Folds southtxsteve : Folds scaniaman : Folds nizze : Raises for 6000.00 A K (normalraise 3xbb) Uno91 : Folds realdealneil : Folds scottyfox : Calls for 5000.00 (ingen tell på personen, dock anar jag normaltight) jakko : Folds ------------------ Flop 6 A Q ------------------ scottyfox : Checks nizze : Bets 8000.00 scottyfox : Went all-in 47855.00 Jag blev ganska ställd, satt länge och vägde av vad han kunde haft. Anade bluff, AJ/AT/A9 eller färgdrag till min fördel, alternativt AQ eller QQ(vilket jag inte höll så hårt på då han antagligen re-raisat preflop). Hur hade ni gjort i denna situation? Och varför? * RP - QoS * Citera
parre Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Kanske As Xs ? Alltså toppar + färgdrag. Citera
Matteprof Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 men snälla nån. Skriv hur mycket du har kvar i stacken. Det är ju helt avgörande... Citera
martenmania Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Kanske As Xs ? Alltså toppar + färgdrag. Nizze har Spader ess. Citera
nizze Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 men snälla nån. Skriv hur mycket du har kvar i stacken. Det är ju helt avgörande... Men snälla nån, nu gör ja de... ca 62000 i chips. Citera
martenmania Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 men snälla nån. Skriv hur många och hur stora priser det är. Det är ju helt avgörande... Citera
Morbo Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 In med degen. Antingen så har han färgdrag eller lägre ess. Tror att de flesta slöspelar händer bättre än så, för då får de ju garanterat action eftersom du har initiativet i potten. Citera
nizze Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 Vill få lite mer feedback innan jag säger hur det gick Men ettan fick knappa $700. En $3-buy alltså, plus re-buys. Citera
Fadeh Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 All in med dig bara. Normalt hade nån med set eller AQ reraisat dig på turn eller river. eftersom han då fått dig pot committed. Citera
nizze Postad 22 November , 2004 Författare Rapport Postad 22 November , 2004 Okej, avslutningen ser ut som följer: nizze : Calls for 39855.00 ------------------ Turn 8h ------------------ ------------------ River Qd ------------------ ------------------ Showdown ------------------ scottyfox [ QS, QD, QH, QC, AC - Four of a Kind ] nizze [ AC, AS, QS, QD, KC - Two Pair ] ------------------ Result ------------------ scottyfox Showed Cards (Winning) 109710.00 jakko Mucked Cards Givemepaper Mucked Cards southtxsteve Mucked Cards scaniaman Mucked Cards nizze Showed Cards Uno91 Mucked Cards realdealneil Mucked Cards ------------------ Community Cards ------------------ [ 6S, AC, QS, 8H, QD ] ------------------ Players Cards ------------------ scottyfox [ QH, QC ] jakko [ -, - ] Givemepaper [ -, - ] southtxsteve [ -, - ] scaniaman [ -, - ] nizze [ AS, KC ] Uno91 [ -, - ] realdealneil [ -, - ] Han satt alltså som ni ser på QQ och jag hade 6k kvar efter denna hand, plockade då upp TT och åkte mot AJ. Det intressanta är att de flesta säger "in med degen", men jag är verkligen inte beredd att hålla med, lägger mig nästa gång jag får ett sånt omslag av en sån big-stack. Citera
Morbo Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Vad sätter du honom på som spöar dig där? Citera
nizze Postad 22 November , 2004 Författare Rapport Postad 22 November , 2004 Vad sätter du honom på som spöar dig där? Först AQ, men har också QQ och A6 i tanken. Citera
WeeM Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 var väl i inte sådär jättebra spelat av honom egentligen, jag menar om han hade bara callat så hade du nog trott du var i ledning, fortsatt betta ut och han hade trappat skiten ur dig Citera
Morbo Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 AQ, Q6 och A6 är väl det i såna fall, och de händerna skulle han kunna ha. Det finns också en herrans massa händer han kan ha som du spöar som han kan ha. Han kan t.ex. semibluffa ett färgdrag, Han kan bluffa ett lägre par (Q eller pocketpar) och representera esset ifall att du skulle ha typ KK, JJ, TT osv. Ett lägre ess är också möjlighet. Visserligen har han dig beat ibland men jag tror fortfarande att du måste ha synen. En liten faktor som spelar in är att du alltid har några mirakelouts oavsett vad han har. Mot A6 har du 3 damer och 3 kungar samt runnerflushen, mot Q6 har du 2 ess, 3 kungar och runnerflushen, osv. Kombinerar du det här med alla gånger du inte ligger bakom tror jag att en syn är rätt val i det här läget. Citera
Recommended Posts