Gå till innehåll

Har inte bolagen bättre koll?


roidrage

Recommended Posts

- Bankerna sätter ingen press på pokersajterna att de ska börja kontrollera att kontokortsnumren stämmer överens med det uppgivna namnet, det är kanske litet slappt, säger kriminalinspektör Christer Jönsson till TV 4 Skaraborg.

 

Mmmm... eller så skrev tjuven av namnet ifrån kortet också när han ändå höll på, vilket gör att sajterna inte har någon chans att kontrollera om kortet är giltigt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite rädd när man läser detta: http://expressen.se/index.jsp?a=568944

 

Jag trodde att alla bolag gjorde en rutinmässig kontroll vid insättning. De största sidorna som Partypoker etc måste väl ha koll iaf?

 

PP koll!?! :DNjae...

 

(Förvisso inget med insättningsrutinerna. Men det säger lite grann om vilka amatörer som sköter stället)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala bara i cash hela tiden så får du väl inte det problemet. Man har ju också ett eget ansvar att inte bara lämna kortet till allt och alla. Man kan ju inte förutsätta att alla som man ger kortet till i affärer och dylikt är hederliga.

 

Å andra sidan så är det inte så smart att gå runt med mycket pengar på sig heller för den delen. Så därför är jag inte så rädd att betala med kort men det finns ju affärer där jag har mer lust att betala med det än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...