-PK- Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Som att jag skulle sagt att Klonk o Bad Beat skulle vara samma sak.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
logicsense Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Som att jag skulle sagt att Klonk o Bad Beat skulle vara samma sak.. Doh! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jensax Postad 13 Juni , 2006 Rapport Share Postad 13 Juni , 2006 Som att jag skulle sagt att Klonk o Bad Beat skulle vara samma sak.. Jag har aldrig påstått det heller. Försökte mej bara på en halvblek liknelse däremellan. Men jag tycker en klonk ska vara betydligt större utdragning. Annars blir ju nån utklonkad varje hand nästan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dooken Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Någon riktig räv som kan ge en exakt förklaring på vad en tvättäkta klonk egentligen är. Jag hoppas att nästa gång jag köper Svenska Akademiens Ordlista så står det något i stil med Klonk-a sing. Att genom på ett ojuste sätt bla bla bla ha mycket tur bla bla bla.. Någon som kan formulera sig på ett bra sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 14 Juni , 2006 Rapport Share Postad 14 Juni , 2006 Någon riktig räv som kan ge en exakt förklaring på vad en tvättäkta klonk egentligen är. Jag hoppas att nästa gång jag köper Svenska Akademiens Ordlista så står det något i stil med Klonk-a sing. Att genom på ett ojuste sätt bla bla bla ha mycket tur bla bla bla.. Någon som kan formulera sig på ett bra sätt? klonka - träffa en av de outs som gör att man vinner handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CrazyManPete Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Sida: Nordicbet Spel: 5000$ Guarantee NL Freezeout Antal Spelare:215 Prispott: 5375$ Inköp:25+2.50 Placering: 2a Pris: 1050$ Fin klonk. Spelade HU i en dryg halvtimme men lyckades inte vinna. Hade bra kontroll men tyvärr vann han coinflips i viktiga lägen. Sida: Nordicbet Spel: 5$ Rebuy NL Antal spelare: 156 Inköp 5+0.50 (2 rebuy) Placering: 6a Pris: 120$ Spelade två finalbord parallellt. Denna blev lidande då den andra turren gav bättre betalt. Ledde hur länge som helst men chiptvåan var villig att syna min all in med färgdrag och prickade givetvis. Summa sumarum en bra kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget... Agreed. det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... se även min "under-line" text... apropå klonkar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget... Agreed. det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... Ja,jag använder då begreppet klonk när nån träffar något överhuvudtaget,typ "Han klonkade hela kvällen" = "Han träffade bra kort/sina outs hela kvällen"... Don't hate me Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 15 Juni , 2006 Rapport Share Postad 15 Juni , 2006 Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget... Agreed. det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... Don't hate me i´ll do my best Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CrazyManPete Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Sida: Nordicbet Spel: Texas Holdem NL 5$ Rebuy Antal Spelare:114 Prispott: 1545$ Inköp:5+0.50 (+5$ add-on) Placering: 4a Pris: 150$ Förlorar QQ mot 77 all-in preflop vid ett viktigt tillfälle där jag hade haft hälften av bordets marker om mina QQ hade hållit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Drog nu in min största vinst någonsin; Spel: Sixpack Highrollers Antal spelare: 14 Platser betalda: 2 inköp: £300+20 Placering: 1 Pris: £2960 Site:Betfair (Crypto) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Drog nu in min största vinst någonsin; Spel: Sixpack Highrollers Antal spelare: 14 Platser betalda: 2 inköp: £300+20 Placering: 1 Pris: £2960 Site:Betfair (Crypto) Trevlig vinst. Men är inte antal betalda platser väl i underkant för 14 spelare? specielt kan jag tycka vid detta låga inköp.... 300 pund (eller cirkus 540 dollares är väldigt högt att köpa in för för en betald plats av sju, men det kanske bara är jag som känner så?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Hade aldrig lirat den innan så visste inte hur prisstegen skulle se ut, men jag gillar generellt när det är få platser betalalda, lyckas man komma i pengarna blir det ett fint tillskott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 17 Juni , 2006 Rapport Share Postad 17 Juni , 2006 Andra dagen irad jag får äran att skriva här (skriver bara stora vinster); Halvtiltad eftersom Crypto tydligen inte garanterade någon plats fick dem andra smaka på min aggresiva spelstil; Spel: LQQ Final satelite Antal spelare: 18 Platser betalda: 3 inköp: 705+45$ (sattade mig in via en 75dollars satelit) Placering: 1 Pris: 6345$ Site:Betfair (Crypto) Helt sjukt!! Nu ska det firas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lajjen Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Spel: €5000 guarantee Hold'em NL Antal spelare: 116 Platser betalda: 17 Inköp: €50 Placering: 4 Pris: €357 Site: TopRankedPoker (B2B) Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Spel: €5000 guarantee Hold'em NLAntal spelare: 116 Platser betalda: 17 Inköp: €50 Placering: 4 Pris: €357 Site: TopRankedPoker (B2B) Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. Dåligt betalt för den placeringen tkr jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Spel: €5000 guarantee Hold'em NLAntal spelare: 116 Platser betalda: 17 Inköp: €50 Placering: 4 Pris: €357 Site: TopRankedPoker (B2B) Låg bättre till ett tag men efter två missade floppar och en serie kalla kort blev jag extremt shortstackad. Lyckades ändå överleva till fjärdeplatsen, alltid något. Dåligt betalt för den placeringen tkr jag.. Mm, det är skum prisstruktur på vissa B2B-turneringar. I den aktuella turneringen gav t.ex. plats 14, 15, 16 och 17 €103, därefter fyra platser som ger €133. Sedan blir det plötsligt ganska brant mot slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lajjen Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Ja, det var absolut en konstig struktur. Rätt trist att det bara var på plats 1-3 som man fick riktigt bra betalt. Är inget stort fan av B2B-turneringar men denna var ändå helt okej bortsett från den branta prisstukturen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Jag är iallafall av uppfattningen att det är bättre ju färre platser som får betalt, och att brantare struktur oftast är bättre. Ingen som håller med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badtorsker Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Är de bara jag som tycker att det ska vara en större utdragning för att kallas klonk. Det där är ju inget... Agreed. det var vad jag menade... detta är ju mer 51 vs 49 snarare än KLONK... då är det ju klonkar i 50% av alla händer man spelar... Don't hate me i´ll do my best Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Jag är iallafall av uppfattningen att det är bättre ju färre platser som får betalt, och att brantare struktur oftast är bättre. Ingen som håller med? jo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Sida: Pokerstars Spel: No-Limit, double shootout typ: sattelit till 1.000.000 Guaranteed Antal Spelare: 64 Prispott: $645 Antal betalda: 8st. 6 får $35 och top 2 får $215. Inköp: $10+1 Placering: 1 Pris: $215 Spleade perfekt rakt igenom. Tror myssions sng guide hjälpte en del Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Jag är iallafall av uppfattningen att det är bättre ju färre platser som får betalt, och att brantare struktur oftast är bättre. Ingen som håller med? jo Samma här, man ska premiera vinnare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zmona Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Sida: Party Poker Spel: No-Limit TH typ: freezeout Antal Spelare: 200 Prispott: $40000 Antal betalda: 30 Inköp: $300+20 Placering: 1 Pris: $16480 *mumma* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
demogorgon Postad 18 Juni , 2006 Rapport Share Postad 18 Juni , 2006 Sida: Party PokerSpel: No-Limit TH typ: freezeout Antal Spelare: 200 Prispott: $40000 Antal betalda: 30 Inköp: $300+20 Placering: 1 Pris: $16480 *mumma* Grattis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts