Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Var ifrån fick du att jag post oak-bluffar mycket? En post oak-bluff innebär ju att jag bettar lite med en svag hand för att låtsas som om jag har en stark hand som jag vill ha betalt med.

Är du aggressiv bör du betta många floppar, oavsett om du är tom eller inte. Mao säger fi:s ev syn väldigt lite om deras HD.

Postad

När du kan säga att motståndaren sitter på set 90% i den situationen är det väl bara att sätta dig med 5 inköp på highstakes. Det räcker gott o väl när du har sådan monsterread. Eller så kanske du bara inte hört talas om varians?

Du tror på det så hårt att det skulle inte förvåna mig om du check-foldade river.

Postad
Att sätta motståndaren på ett set efter ganska intetsägande preflop + flop action är inte "bra read". Det är dumt.

Exakt hans HD är ju fan vad som helst.

Jag måste vara lite kritiskt till alla som säger betta, betta, jag känner på mig att fi har set ska jag då verkligen fortsätta betta? Vad finns det för anledning att sätta fi på en hand när man handlar mot vad som är mest EV om nu fi sitter på den handen.

Postad

Jag har personligen aldrig sagt att du ska betta hela vägen. Är inte nödvändigtvis dumt att checka någon gata här, men den diskussionen vill jag inte ge mig in i nu.

Det jag är tveksam till är att du sätter honom på ett set när han synar floppen. Du motiverar aldrig varför utan säger något i stil med "jag får ofta en känsla och den stämmer till 90%". Jag kan liksom inte ta det på allvar.

Postad

Det jag är tveksam till är att du sätter honom på ett set när han synar floppen. Du motiverar aldrig varför utan säger något i stil med "jag får ofta en känsla och den stämmer till 90%". Jag kan liksom inte ta det på allvar.

Väldigt svårt för mig att motivera magkänslan eftersom det just är en magkänsla och såvida inte finns något logiskt resonemang till varför det känns så.

Men om jag försöker förklara hur jag ser det rent intellektuelt så om han har överpar till floppen så tror jag att han skulle vakna till och raisa för värde/info. Har han drag, visst inte helt omöjligt att han sitter med två låga ruter eller Axd, men tror inte han skulle syna en höjning med det, hade han limp-synat hade det varit en annan sak.

Nej enda handen som jag ser här som möjlig är set, vad ska han annars ha ?

Postad

Färgdrag/stegdrag/par är ju tre förslag tex. Hur menar du att han inte skulle kunna ha två ruter för att han synade en 3bb-höjning?

Postad

LOL! Typ alla pockets mellan 22-AA, stegdrag, färgdrag, tvåpar, AK, AQ, AJ, AT, A9, A6 och A3. Det är vad mina motståndare skulle kunna tänkas ha.

Din motståndare är en shortstack med mindre än 50bb så jag förstår inte vad du är rädd för? Varför postar du den här handen överhuvudtaget? Du säger ju ändå att du har rätt och alla andra har fel :roll:

Postad

LOL! Typ alla pockets mellan 22-AA, stegdrag, färgdrag, tvåpar, AK, AQ, AJ, AT, A9, A6 och A3. Det är vad mina motståndare skulle kunna tänkas ha.

Varför postar du den här handen överhuvudtaget? Du säger ju ändå att du har rätt och alla andra har fel :roll:

Jag postade den här handen efter att jag hade haft en disskution om den med en polare som hade en annan åsikt än mig och han tyckte jag borde lägga upp den här och se vad andra har för åsikter. Sedan ville jag ha åsikter från andra oxå då jag tvivlade på om jag handlade korrekt, dock har det inte uppståt några argument som fått mig att ändra uppfattning.

Postad

Det var mig han diskuterade handen med.

Jag vill bara tacka för alla svar och åsikter.

vekt vekt vekt spyse. :)

Förstår fortfarande inte din tankegång.

Om inte ditt TP/2par räcker, så är det bara att betala av eftersom han ändå sitter med 50BB.

Om du sätter ditt drag tom, så får du ju garanterat in allt.

Sätt lite press på killen, eller vad säger ni?

Det går faktiskt inte att läsa av hans bettingmönster och genom det, sätta honom på ett set. Det är nästintill omöjligt i mina ögon.