Gå till innehåll

NLT - SH, Betta TP på turn?


Recommended Posts

Jag bettar pre, får en syn sedan CB jag med mitt drag och får syn. På turn känns det som han har set ska jag betta in i honom igen när jag träffar TP? Eller checka och syna ner?

 

** Game ID 763551648 starting - 2006-04-20 00:00:12

** Dover [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- XxBluffNUxX sitting in seat 1 with $37.45

- spyse sitting in seat 2 with $51.30

- Peppejen sitting in seat 3 with $22.55

- Blox sitting in seat 4 with $55.55 [Dealer]

- hackey sitting in seat 5 with $71.54

- mackeman2 sitting in seat 6 with $53.43

hackey posted the small blind - $0.25

XxBluffNUxX posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: King of Diamonds, Queen of Diamonds

spyse raised - $1.50

Peppejen called - $1.50

Blox folded

hackey folded

XxBluffNUxX folded

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 9 of Spades, 3 of Diamonds

spyse bet - $2.50

Peppejen called - $2.50

** Dealing the turn: Queen of Spades

spyse checked

Peppejen bet - $2.50

spyse called - $2.50

** Dealing the river: King of Spades

spyse ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du han har ett dolt set?

 

Visst är det obehagligt när fi kall synar bakom. Han kanske också sitter på färgdraget. Eller också sitter han på toppar och är rädd för att du har överpar. Omöjligt säga något om man inte har reads.

 

Men de flesta hade väl höjt med ett set, på en flopp som innehåller färgdrag och mot en som höjde innan och som dessutom visar styrka. Normalt hade du fått mothugg på floppen om fi haft ett set.

 

Vet inte om jag har rätt, men min erfarenhet säger mig att normal spelaren på denna nivå kan ha i princip vad som helst när de synar.

 

Varför betar du inte turn? Toppar och bra kicker borde väl kunna få syn av sämre händer. Dessutom vill du ju inte att han ska dra ur dig gratis.

 

på river kan man väl både värdebeta och checksyna. Chansen att han fått in färgen är ju liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta turn, betta river. Varför checka när en av dina outs faktiskt kommer?

 

Jag säger samma sak till dig som du sa till mig i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=26609 ...

"Hmm får nog lugna ner mig lite och bara konstatera att handen var grymt dåligt spelad, aggresivitet min herre, aggresivitet."

 

Vart tog den vägen i ditt eget spel? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patetiskt om du lät handen gå till showdown, insåg att killen slowat ett set och nu postar handen här för att visa din fantastiska read som är helt åt h-vete. Riktigt kasst spelat. Bomba turn och river när du tagit kommandot när du träffar, vad är syftet med din turn check?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sätter du Fi på set?

 

För att han synade ditt cb på floppen?

För att han bettade när du checkar och ser svag ut på turn?

 

Turnkortet är ju guld.. Tp med bra kicker pluss färgdrag, och så checkar du!!!!??? Här hade jag viljat få in så mycket pengar i potten som möjligt. betta betta betta....

 

Ganska kul att du gillar att läxa upp andra spelare när du själv spelar så här uselt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna/Checkraisa beroende på vilket bet du får imot dig, betta turnen tycker jag.

Så jag ska både betta och check-syna? Eller föredrar du bet men tycker check-syn oxå funkar?

 

Ditt spel hör nog till det vekaste jag någonsin skådat.

Håller helt och hållet med men eftersom jag sätter fi på set ska jag väl ändå inte betala?

 

patetiskt om du lät handen gå till showdown, insåg att killen slowat ett set och nu postar handen här för att visa din fantastiska read som är helt åt h-vete. Riktigt kasst spelat. Bomba turn och river när du tagit kommandot när du träffar, vad är syftet med din turn check?

Väldigt trevligt svar ;) Syftet med min turn check är att om fi har sämre än mig lär han knappast betala av här, ser mer EV och inducera bluff av sämre hand och slippa betala till set.

 

Varför sätter du Fi på set?

 

För att han synade ditt cb på floppen?

För att han bettade när du checkar och ser svag ut på turn?

 

Turnkortet är ju guld.. Tp med bra kicker pluss färgdrag, och så checkar du!!!!??? Här hade jag viljat få in så mycket pengar i potten som möjligt. betta betta betta....

 

Ganska kul att du gillar att läxa upp andra spelare när du själv spelar så här uselt..

Sätter fi på set eftersom jag har den känslan i magen och den brukar till 90% vara rätt.

Jag är medveten om min passivitet men då jag sätter honom på en hand som har mig slagen ser jag ingen anledning till att betala av.

 

Betta turn som sagt.

 

Sen kanske jag skulle leda ut svagt på river för att inducera bluff eller få syn av nåt man faktist slår.

Betta turn för att fortsätta semibluffa eller för att vi tror att vi har bästa handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter fi på set eftersom jag har den känslan i magen och den brukar till 90% vara rätt.

 

Det låter faktiskt för bra för att vara sant. Det är ju ganska svårt att få en "magkänsla" av en helt standard bettingsekvens på internet. Möjligen kan man inbilla sig saker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter fi på set eftersom jag har den känslan i magen och den brukar till 90% vara rätt.

 

Måste ju kännas jättedrygt att grinda 0.25/0.50 om du kan läsa .fi så exakt 90% av gångerna? Ta ett lån och lira högre! ;)

 

Angående handen så får jag väl säga som alla andra, du lirar ganska vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju kännas jättedrygt att grinda 0.25/0.50 om du kan läsa .fi så exakt 90% av gångerna? Ta ett lån och lira högre! ;)

 

Angående handen så får jag väl säga som alla andra, du lirar ganska vekt.

Du är inte den enda som kommit med förslaget på lån, men sedan är det det här med att lita på känslan.

 

Får nog förtydliga, sätter inte fi på exakt rätt hand men äckligt ofta väldigt nära, tex så brukar jag försöka indela deras tänkbara händer i ett par kategorier:

- Drag

- Mittenpar, PP under högsta kortet på brädan

- Set

- Tvåpar

- Drag med par

- Bottenparet

- TP hög kicker

- TP låg kicker

 

Om jag sätter fi på set så om brädan känns rätt finns risken även för tvåpar, har dom färgdrag med vettig bräda kan dom även ha färgdrag+par, osv.

 

Självklart vet jag inte vad dom sitter med förrens efter flopp action, en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del, sedan spelar read/notes/stats/action i senaste handen oxå en stor roll. Har gjort lite av en sport att sätta folk på rätt händer när jag inte är med i en pott men då är det betydligt svårare. Ibland kan jag tom sätta fi på hand redan innan floppaction men det är ju bara tur.

 

 

Betta turn som sagt.

 

Sen kanske jag skulle leda ut svagt på river för att inducera bluff eller få syn av nåt man faktist slår.

Känns för bra för att vara sant men så är det inte, sätter väldigt ofta fi på rätt hand problemet är att jag underskattar mig själv och ändå synar ner när jag tror mig vara slagen vilket kostar mig en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

It can only be Spyse.

There can only be one Spyse.

 

Ja jag vet att det låter divigt och självgott att påstå att jag sätter fi på rätt hand 90% av gångerna men vad gör det när jag ändå synar ner när jag är slagen? Om det var det du menade. Det är ju hur mycket jag plusar som avgör hur bra pokerspelare jag är inte hur bra jag är att sätta fi på rätt hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del

 

Är du aggressiv och post oak-bluffar mycket säger det ju tvärtom rätt lite om fi:s HD att du faktiskt får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del

 

Är du aggressiv och post oak-bluffar mycket säger det ju tvärtom rätt lite om fi:s HD att du faktiskt får syn.

 

Du kastar pärlor till svinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del

 

Är du aggressiv och post oak-bluffar mycket säger det ju tvärtom rätt lite om fi:s HD att du faktiskt får syn.

 

Var ifrån fick du att jag post oak-bluffar mycket? En post oak-bluff innebär ju att jag bettar lite med en svag hand för att låtsas som om jag har en stark hand som jag vill ha betalt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del

 

Är du aggressiv och post oak-bluffar mycket säger det ju tvärtom rätt lite om fi:s HD att du faktiskt får syn.

 

Var ifrån fick du att jag post oak-bluffar mycket? En post oak-bluff innebär ju att jag bettar lite med en svag hand för att låtsas som om jag har en stark hand som jag vill ha betalt med.

 

nä, en post-oakbluff innebär att man bettar lite för att man hoppas att motståndaren är tillräckligt tom för att inte kunna syna när du själv i själva verket är ännu tommare. tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en anledning till att det känns så lätt för mig är att jag är rätt aggresiv och när jag får syn har fi ofta en ok hand vilket minskar deras HD en hel del

 

Är du aggressiv och post oak-bluffar mycket säger det ju tvärtom rätt lite om fi:s HD att du faktiskt får syn.

 

Var ifrån fick du att jag post oak-bluffar mycket? En post oak-bluff innebär ju att jag bettar lite med en svag hand för att låtsas som om jag har en stark hand som jag vill ha betalt med.

 

nä, en post-oakbluff innebär att man bettar lite för att man hoppas att motståndaren är tillräckligt tom för att inte kunna syna när du själv i själva verket är ännu tommare. tror jag.

 

Enligt SS har du rätt men enligt HoH Vol 2 fel, svårt att säga vad som stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...