Gå till innehåll

Blåst av PartyPoker!


tobas

Recommended Posts

Hejsan alla småfiskar där ute !

Nu är det så här att jag satte in 500 kr på PartyPoker idag och allt gick bra men efter ca 10 min ringer en tjej som säger att hon är från partypokern support och säger att mitt kreditkort typ tillhör en annan eller att hon har samma kortnummer ( hon prata dålig engelska så förstod inte riktigt ), men hon sa att en Emelie Simonen hade nånting med mitt kort att göra jag själv heter Tobias Simonen så jag ringde till min far för jag få reda på om vi hade nån Emelie i våran släkt, vilket vi inte hade och eftersom det finns ett fåtal familjer i sverige som heter Simonen i efternamn så var det jävligt mysko att hon sa att en emelie simonen hade nånting med mitt kreditkort att göra, så hon sa att mitt account på Partypoker kommer vara låst till jag skickar in en kopia på mitt kreditkort ( fram + baksida ), men jag tyckte detta lät otroligt mysko först det med att det finns ingen som heter Emelie simonen och sen att dom ville ha en kopia på mitt kreditkort, hon sa att hon ville ha det för att bekräfta att jag är rätt person! Men jag vet att när man får ett kreditkort så har man ensamrätt på det och jag vet att det är mitt!

 

Så jag började fundera på om det är en lurendrejjare som håller på och blåser mig men sen blir jag förvirrad igen för nu är mitt pokerkonto på partypoker tvärlåst och jag kan inget göra?

Jag förstår liksom inte varför detta kan hända jag skriver in mitt namn där det står: Cardholder name och jag skriver in mitt kontonummer + dom där 3 siffrorna på baksidan hur i hela världen kan jag då få mitt konto låst?

 

Tycker detta låter väldigt mysko så jag undrar om det finns nån här på detta forum som har varit med om samma sak eller om någon har skickat in en kopia till någon pokersida på deras id-handlingar eller som i mitt fall ditt kreditkort! vet inte riktigt vad jag ska göra så snälla ge mig inga dryga svar utan svara endast om du vet vad jag ska göra eller om du själv har varit med om detta problem!

 

* Flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall göra precis vad dem bett dig att göra, så dem kan vara säkra på att kreditkortet är ditt. Nog kan det alltid bli så att något fel uppstår hos dem eller hos dig, men du har ju fått reda på hur du skall lösa problemet, så det är bara att agera därefter.

 

Sen tycker jag snarare att det känns tryggt att dem har koll istället för att vem som helst skall kunna använda vilka kort som helst. Min vän råkade ut för en liknande sak och mailade in inscannade idhandlingar + kort och allt funka perfekt.

 

Löser så fort du gjort det är jag säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det nog ingen som försöker blåsa dig men du kan ju kolla upp adressen dit du ska skicka bilden på kreditkortet så det är en PartyPoker-adress så att säga... sen kan du säkert ringa upp dom och kolla om det verkligen är korrekt.

 

Hur som helst tråkigt att det ska bli så när allt man vill är att spela lite poker.

 

Hoppas dom fixar det åt dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ezikeil: Det jag ska skicka fotot till är inte partypoker relaterat, jag ska skicka det till: efax@pay-pro.com

 

Hmm. Kan ju vara så att deras cashier sköts av ett annat bolag än PartyPoker. Jag har stött på det med vissa pokerklienter att inte bankdelen och pokerdelen hör riktigt ihop. Men mitt tips är att ringa upp eller ta kontakt med PartyPokers support och kolla upp så att den adressen stämmer så du inte ger ut informationen till folk som inte ska ha den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du har rätt att överstryka några av ditt kontokorts siffror. Var så förr i alla fall och det kanske känns lite bättre för dig? Är inte säker på vilka men skriv ett email till den adressen du ska skicka dina kopior till och fråga om det går bra och om det gör det så behöver du inte oroa dig för nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUL ? kan väl inte hänga ut damen i fråga ( som säkert är helt ovetande) med adress å tel. bara sådär ?

Hon är redan uthängd i Eniro, så antagligen är det inget problem. ;)

 

Men jag stryker över lite info så att ingen ultramupp ringer upp henne mitt i natten eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni tror det är lungt om lämnar ut mitt kontokortsnummer till dom ?

Om du känner dig orolig kan du ju fråga deras reguljära support. Tänk på att de är typ 10 gånger bättre om du ringer och frågar dem istället. Jag är också rätt säker på att du får stryka över några siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är oddsen att en bedragare 1. Har ditt telenummer 2. Pratas kass engelska 3. Råkar veta ditt efternamn 4. Vet att du just satt in pengar på PartyPoker.... jag tror dom är ganska små. Du är bara lite panoid. Ingen fara, kan vara en bra egenskap hos en pokerspelare.

 

För att vara på den säkra sidan: Ring PartyPoker och fråga om dom har ringt!

 

Att namnet skulle vara fel låter mysko. Du har inte skrivit fel? (troligen inte)

PartyPokers support är bra, världsklass om man jämför med *host* Prima *host*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUL ? kan väl inte hänga ut damen i fråga ( som säkert är helt ovetande) med adress å tel. bara sådär ?

Hon är redan uthängd i Eniro, så antagligen är det inget problem. ;)

 

Men jag stryker över lite info så att ingen ultramupp ringer upp henne mitt i natten eller så.

Det betyder tyvärr inte att vi får hänga ut henne enligt PUL... Och förutom det rent juridiska så innefattar ju denna uthängning viss information och sammanhang som Eniro saknar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni tror det är lungt om lämnar ut mitt kontokortsnummer till dom ?

 

Japp, de ska inte vara någon fara. Du hade lite otur, men det är bra att sajterna har stenkoll på säkerheten i alla fall :D Sen så tror jag att du får mörka några av sifrorna på kortet om du vill vara på den säkra sidan, men vet inte hur det är i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dlinder: Man vill slippa strulet om man blir bestulen? Dessutom måste man ju vara lite försiktig - har man varit oaktsam så är man betalningsskyldig såvitt jag förstått det.

 

Jag tror ändå inte strulet med att vara konstant misstänksam vid alla internetaffärer är värt den lilla risken man faktiskt tar att bli bestulen. Vad gäller oaktsamhet så är det ju oerhört svårt för banken att visa att du faktiskt lämnat ut ditt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPokers support är bra, världsklass om man jämför med *host* Prima *host*

 

OMG! :shock::shock:

 

då måste den verkligen vara dålig för sämre support än party får du banne mig leta efter.. Goddag yxskaft-svar konstant och har inte ens förmågan att läsa och/eller ta till sig informationen i ett mail.. för ringa är ju nästan uteslutet om du inte talar flytande indy-engelska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...