DocAman Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Hej! Jag undrar vad ni använder för smarta strategier för att minnas era starthänder då ni spelar Holdem live? * Flytt till THe - QoS * Citera
ea_0707 Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Jag förstår inte riktigt frågan, menar du hur jag minns min aktuella hand? Isåfall brukar jag kolla en gång till om det behövs..lol Citera
Skadast Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Jag brukar ta med mig ett papper där jag skriver upp alla starthänder. Man kan även använda det till att ta notes på sin motståndare och skriva ned HHs. Skämt åsido... menar du ifall man vill analysera sitt spel i efterhand eller något? Citera
MJ Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Jag brukar ta med mig ett papper där jag skriver upp alla starthänder. Man kan även använda det till att ta notes på sin motståndare och skriva ned HHs. Skämt åsido... menar du ifall man vill analysera sitt spel i efterhand eller något? Det är väl förmodligen någon sorts kontroll att det inte är riggat (att AA aldrig torskar och liknande) Citera
ea_0707 Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Det underlättar starkt om du har en mobiltelefon med kamera.. Då är det ju bara fota handen och ta fram telefonen så fort du glömt vad du satt på. Citera
Supertequila Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Jag brukar ha en kompis på railen som håller koll på sånt åt mig. Citera
silencer_ Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Det finns nog inga strategier att komma ihåg dem direkt, torde inte vara så svårt att komma ihåg vilket kort det är och vilken färg kortet har. Sen är det inte förbjudet att kolla en gång till, så ta en extra titt om du är osäker Citera
JELLJUN Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Kan ju använda det som Mikael Westerlund använder sig av sk mjuka och hårda kort. Hur det nu var vilken som var vilken kommer jag ej ihåg ngn annan kanske vet Citera
Staahla Postad 18 April , 2006 Rapport Postad 18 April , 2006 Kan ju använda det som Mikael Westerlund använder sig av sk mjuka och hårda kort. Hur det nu var vilken som var vilken kommer jag ej ihåg ngn annan kanske vet Du kommer inte ihåg systemet som ska hjälpa dig komma ihåg dina två hålkort? Citera
EL_FishkO Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 jag brukar köra med djur och andra symboler, typ kung=lejon, skogens kung. och klöver är en arbetsnarkoman, tjänar pengar. 7=båt för jag körde en båt som var sju meter lång osv... hoppas det var till nån hjälp Citera
dj.lasseman Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jag upprepar korten högt gång på gång. *Spader kung, hjärter dam* *Spader kung, hjärter dam* *Spader kung, hjärter dam*. Då glömmer man aldrig av. Citera
Hyler Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Färgfärg, valörvalör. "Hjärterspader essknekt", tänker jag t ex. Eller "röda tior". Så svårt är det inte att minnas, ofta har man ju redan tänkt ut vad man ska göra så det är inte värt att lägga på minnet att man hade 37o eftersom man ändå tänkt slänga dem. Och det är bara bra, då blir man inte besviken när floppen är 45Q och river 6. Citera
hawg Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Brukar dubbel- och ibland trippel-kolla innan floppen för att slippa pinsamma tillbakatittningar senare, upprepa för dig själv ett par gånger vad du har så glömmer du inte. Citera
poker_oscar Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Det är helt okej att titta ned på sin hand om man glömt, men det tillhör då pokeretiketten att samtidigt säga: "Poker is a game of people... It's not the hand I hold, it's the people that I play with. - men jag kollar ändå för sakens skull". Citera
cDk Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Har man inte minne som en fjäril så bör det inte vara speciellt svårt att komma ihåg två kort.. Citera
tamtaram Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Kanske kan du ha ett anteckningsblock som du skriver upp varje hand i Citera
DocAman Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Hej! Det var många intressanta svar. Jag uttryckte mig lite luddigt, men det jag menar att minnas det två kort man blir tilldelade (hålkort heter det nog) vilket de flesta ändå verkar har förstått. Jag brukar ofta få titta tillbaka på mina två kort efter floppen, särskilt då jag ex. har händer som K T , vilket är tråkigt för jag vill hellre koncentrera mig helt på spelet och motståndarna. Mikael Westerlund har något bra knep som han berättade på Eurosport i en av deras EPT sändningar. Jag har skickat ett PM till honom och hoppas på ett svar hur hans system är utformat. Citera
Supertequila Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Jag har ett bra system. Jag kommer ihåg de faktiska korten exakt som de är. Ska klargöra med ett exempel. Låt oss säga att jag har A K. Då brukar jag efter att ha kollat på hålkorten tänka så här: Yepp, så nu har man AK, klöver A, hjärter K. Hoppas man vinner en stor pott nu då. Och sedan så glömmer jag inte det under resten av handen. Försök att följa det systemet så lovar jag garanterat goda resultat. Citera
brut Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Enligt bridge metodik. Högfärgerna= sp+hj Lågfärgerna=ru+kl hårda=sp+ru mjuka= hj+kl svarta=sp+kl röda=hj+ru Så det är ganska enkelt Citera
gdaily Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Hur svårt är det att komma ihåg två kort? Citera
schenker Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Hur svårt är det att komma ihåg två kort? Typ dubbelt så svårt som ett Själv så har jag programmerat in att alltid komma ihåg A A, men tyvärr så dyker ju något/några av dom andra 50 korten upp ganska ofta... Citera
brut Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 För er genier kanske inte det är så svårt men för oss dödliga på fyllan är det ex lättare att komma i håg (vi spelar även mer bissarra hålkort) ex 7-10 hård=sp7,ruT Citera
Tamdam Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Hur svårt är det att komma ihåg två kort? Du minns inte hur det var i början eller hur? Visst, det finns många knep men spelar du regelbundet så kommer det av sig själv. Fast typ KQo minns jag oftast fortfarande inte exakt vilken av dem som är i vilken färg, men att kolla en andra gång är oftast inte jättefarligt. Citera
Weedobooty Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Enligt bridge metodik.Högfärgerna= sp+hj Lågfärgerna=ru+kl hårda=sp+ru mjuka= hj+kl svarta=sp+kl röda=hj+ru Så det är ganska enkelt Jag hörde nån kommentator på pokermiljonen svamla om det här, men blir det inte i själva verket svårare att komma ihåg än t.ex "Spader två och ruter sju"? Jag håller med om att det kan vara svårt att minnas, speciellt om man har spelat länge. Och fast man minns med 98% säkerhet vill man ju inte göra en miss baserat på dåligt minne. Är det inte bättre att alltid dubbeltitta eller åtminstone så ofta att det inte blir en tell? Citera
vetgirig Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Det är inte förbjudet att kolla på korten efter floppen! Dessutom så kan det hjälpa en de gånger man tror sig se ett Ess när det i verkligheten är en 4:a Citera
Recommended Posts