Gå till innehåll

Ekenstar grindar 7CS, FLO8, PLO och PLO8


Ekenstar

Recommended Posts

Kände för att börja skriva en pokerdagbok.

 

Har inga direkta mål med pokern eller dagboken förutom att vinna pengar, siktar på att gå plus 50 dollar per dag men är även nöjd om jag snittar ca 30 dollar per dag (1000 per månad). Min bästa månad hittils i min korta pokerkarriär har jag plussat drygt 900 dollar (september) och har plussat totalt 3200 dollar sen i maj då jag började spela NL cashgames och bokföra mina spelsessioner (innan dess har jag nog förlorat 200-300 dollar på FL och SnG utslaget på 7-8 månader). Numera spelar jag uteslutande Texas holdem på 25 dollars NL borden på Partynätverket (6 max).

 

Här tänkte jag skriva lite hur det går och hur det känns och posta några roliga Handhistorys

 

Lite om mig själv

Är 25 år gammal och är för tillfället mellan utbildning och jobb (arbetslös) och har inte så mycket vettigt att göra så det blir mycket pokerspelande. Gillar att träna på gym men det har varit ganska dåligt med besök där de senaste månaderna :(

 

 

20/11

 

Vaknar vid midnatt och känner mig ganska trött och slö, kollar lite på gamla seinfeld avsnitt på datorn. Vid 2 tiden känner jag mig lite piggare och sugen på att spela.

 

Åker på en ganska grym bad beat/suck out i en tidig session

Jag sitter i big blind och får [ Kh, 8d ]

3 limpar in och sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ Ks, 9c, Kc ]

 

Trevligt, man floppar en triss, ganska kass kicker, jag minibettar (0.5), vilket jag vanligtvis aldrig annars gör men med fem spelare som ser floppen hoppas jag på att nån höjer (med t.ex färgdrag eller med en 9:a). Samtliga synar, ingen som försöker sno potten.

 

** Dealing Turn ** : [ 8c ]

 

Ett för mig trevligt kort kommer som ger mig kåk och förhoppningsvis någon annan färg. Jag checkar med avsikt på att syna ett bet och sedan själv betta eller checkraisa på rivern.

En spelare (Knappen) bettar 4 dollar som jag synar, alla andra lägger sig.

 

** Dealing River ** : [ Js ]

 

Knappen har 12 dollar kvar så jag bettar 6 han raisar och går all-in och jag synar. Han har inte färg utan han visar upp K J och har fått in en högre kåk än mig på rivern :(

 

 

En annan hand vid ett annat bord

Jag gillar att spela suitade kort och får [ Jd, 9d ] i cut off och limpar in efter en annan limper, knappen höjer till 2.5, han som limpade in innan mig synar höjningen så jag synar också

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, 3h, 2d ]

 

2 ruter på floppen ger mig färgdrag

det checkas fram till knappen som bettar 5 dollar, han som limpa in innan mig lägger sig. Jag tror inte att knappen har träffat floppen utan försöker sno den så jag höjer till 10 som han synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 5d ]

 

Bingo träffar färgen på turn och går all-in med mina kvarvarande 13.4 dollar

 

Knappen: pockets hu

Knappen calls (13.15)

Knappen is all-In.

 

** Dealing River ** : [ 6d ]

 

Vinner potten då han synade min all-in på turn med [As Qc] :D

 

 

En sista hand för dagen (näst sista jag spelade)

 

Jag får [ 6s, 3h ] på knappen vid ett bord med 4 spelare, UTG limpar in jag gör ett standardraise på 2 dollar (nyss satt mig vid bordet och vill testa hur dom andra reagerar mot höjningar, ingen hand jag vanligen höjer med eller ens spelar). sb synar och så även limparen.

 

** Dealing Flop ** : [ 2s, 2c, 9c ]

 

checkas fram till mig. Tycker det är en ganska farlig flopp som jag inte tror att jag kan övertala dom andra om att jag har träffat så jag checkar

 

** Dealing Turn ** : [ Jd ]

 

Återigen checkas det fram till mig så jag bestämmer mig för att jag har en Jack (försöker representera A J eller K J) och bettar 3 dollar (halva potten). sb lägger sig men tyvärr inte den andre spelaren som synar

 

** Dealing River ** : [ Ac ]

 

Rivern hjälpte mig tyvärr inte, den andre spelaren checkar dock till mig. Enda chansen för mig att vinna handen är att betta (finns ingen hand jag slår), min motspelare har varit väldigt passiv så jag tror att det finns en ganska stor chans att han lägger sig om jag bettar. Bettar 4 dollar och han lägger sig direkt :)

 

Märker efter den här handen att jag inte känner mig så sugen på att spela mer poker idag och slutar.

Kände mig lite trött och slö hela natten så det blev inte så mycket pokerspel idag.

 

20/11 +53,85 dollar (ca 100 händer på 1,5 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

21/11

 

Känner mig betydligt piggare och mer sugen på pokerspel idag

 

Andra handen för dagen

Jag får [ 3c, 3s ] i sb

En limpar in, jag synar och bb höjer till 2, limparen lägger sig och jag synar

 

** Dealing Flop ** : [ 9s, 7c, 2s ]

Tror inte att han träffade floppen med den hand som han raisade med från bb så jag bettar 3 dollar som han synar vilket gör att jag inte tror att han sitter med ett överpar

 

** Dealing Turn ** : [ 4d ]

Det kortet hälpte inte honom så jag bettar 5 dollar. Han höjer till 9.9 och är all-in

 

** Dealing River ** : [ 4s ]

 

jag vinner potten på nästan 29 dollar med tvåpar i treor och fyror då han har [ Ac 8h ] :)

 

Möter senare en callingstation vid ett annat bord (vid den här handen har jag inte katagoriserat honom som en callingstation dock)

 

callingstationen har limpat in

Jag får [ 3h, 6h ] i CO och höjer till 2, alla förutom callingstationen lägger sig

 

** Dealing Flop ** : [ 6d, Ad, 5h ]

Parar min 6:a på floppen, Han chckar till mig och jag bettar som om jag hade träffat esset och bettar 3 som han dock synar (dom flesta man möter brukar lägga sig här)

 

** Dealing Turn ** : [ Jc ]

Tror inte jag kan bli av med honom här om han har ett ess så jag checkar efter honom

 

** Dealing River ** : [ 4d ]

Här checkar han igen, om han hade ett ess borde han ha bettat så jag testar med ett litet bet på 2 dollar som han synar. Han visar upp [ Tc As ] och vinner handen

 

ett varv senare får jag [ Js, Td ] i CO

callingstationen limpar in innan mig och jag limpar in efter honom, ingen mening att höja då han ändå inte lägger sig och inte går att bluffa bort på floppen, sparar mig pengar om jag inte träffar. Blindsen är också med till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Tc, 2h, Jc ]

Träffar tvåparet :)

blindsen checkar och callingstationen bettar 0.5. Då det finns 2 klöver ute raisar jag till 3 dollar, blindsen lägger sig men callingstationen synar

 

** Dealing Turn ** : [ 4d ]

Helt ofarlig turn. Han checkar och jag tar i ordentligt och bettar 6 dollar som han synar

 

** Dealing River ** : [ 9s ]

Skulle kunna ge honom stege men det är inte så troligt. Han checkar och jag bettar 5 dollar som han synar.

 

Jag vinner potten på tvåpar då han har synat ner mig med [ Jd 3s ] :D

Vinner tillbaka det som jag förlorade i den tidigare handen och lite till

 

Ett annat bord lite senare, en lite lurig spelare har plockat mig på lite pengar i ett par tidigare händer.

I big blind får jag [ 9h, 7c ]

Den luriga spelare limpar in ifrån UTG+1 och tomten på knappen limpar också med. 4 spelare ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Jd, 8d, 5s ]

Tvåfärgad bräda där jag har stegdrag, en 6:a eller T:a ger mig stege.

Jag checkar till den lurige spelaren som överbettar potten med ett 3 dollars bet, antingen har han en hög knekt (vilket jag är tror är troligast) eller färgdrag. Då tomten på knappen synar gör även jag det (skulle lagt mig annars). Tre spelare med till turnen.

 

** Dealing Turn ** : [ 6c ]

Bingo! Träffar min stege. Checkar med avsikt att checkraisa all-in. Den lurige spelaren bettar 5 dollar, tomten synar och jag går all-in med 15.35. Den lurige spelaren tänker lite och synar, tomten lägger sig.

 

** Dealing River ** : [ 3c ]

Han visar upp [ 2d 7d ] och jag vinner potten som är nästan 45 dollar med min stege :D

Vet inte om jag ska klassa honom som lurig eller aggro tomte efter denna hand

 

Senare vid samma bord får jag [ Qd, Ad ] UTG, höjer och tomten som satt på knappen i den förra handen synar ifrån bb

 

Jag raises (2) to 2

Tomten calls (1.5)

 

** Dealing Flop ** : [ 5s, Qc, Ts ]

Tomten bets (0.5)

Jag raises (4) to 4

Tomten calls (3.5)

 

** Dealing Turn ** : [ Ah ]

Tomten checks.

Jag bets (5)

Tomten calls (5)

 

** Dealing River ** : [ 4s ]

Tomten checks.

Jag checks.

 

Checkar där på rivern, känns som jag bara får syn av en bättre hand där (K J eller en hand med 2 spader)

Han visar upp [ 9s Jd ] och jag vinner potten.

 

En hand lite senare vid ett annat bord, möter en tomte som troligtvis jagar färg

Får [ 7h, Kh ] i CO och höjer då jag är först in

 

Jag raises (2) to 2

knappen calls (2)

sb calls (1.75)

 

** Dealing Flop ** : [ 6d, 2s, 7s ]

sb checks.

Jag bets (4) (har ju parat min 7:a)

knappen folds.

sb calls (4)

 

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

sb checks.

Jag bets (4)

sb calls (4)

 

** Dealing River ** : [ Ad ]

sb checks.

Jag bets (2) (sb har 2.85 kvar här)

sb folds.

Verkligen uselt spel av honom här :)

 

Har suttit vid ett bord i en halvtimme och fått riktiga skitkort

Får [ 6h, Ah ] UTG och limpar in, UTG+1 höjer till 1 och sb till 1.5. Jag synar och UTG+1 höjer till 3 vilket sb och jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, 3d, Ks ]

Träffar esset men min kicker är väldigt usel i en höjd pott. Inga hjärter på floppen så färgen kan man glömma. Alla checkar dock

 

** Dealing Turn ** : [ Js ]

 

Otrevligt kort, någon kan ha fått stege. sb bettar 3 dollar, ligger 9 dollar i potten så jag synar, sb behöver ju inte ha ett ess han kan ju ha en hand som KQ. UTG+1 synar också

 

** Dealing River ** : [ 6d ]

Får tvåpar på rivern. sb checkar. Med tanke på bettningen på floppen och turn tror jag att det är ganska stor chans att jag har bäst hand så jag bettar 5 dollar. UTG+1 lägger sig och sb synar med [ Ts Ad ] :)

 

Finns gott om tomtar på partnätverket :)

får [ 8s, 4d ] i sb vid ett bord med 4 spelare, då CO och knappen limpar in följer jag med till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 4c, Ts, 4h ]

Får triss i fyror på floppen, bestämmer mig för att slowplaya handen och checkar. Alla checkar fram till knappen som bettar 4 dollar (i en pot som är 2 dollar). Då knappen bara har 7.55 kvar efter sitt bet minimiraisar jag till 8, de andra lägger sig och knappen går all-in med dom pengarna som han har kvar och jag synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

** Dealing River ** : [ 2c ]

 

Vinner potten då tomten har limpat in med [ Qd Qc ] ifrån knappen :D

 

Låg plus 100 dollar efter 150 händer men tappade lite de efterföljande 100 händerna

 

21/11 +69,15 (ca 250 händer på 3 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22/11

 

Vaknar vid ett tiden och kollar lite på WPT på femman innan jag börjar spela.

 

Får [ Jc, Jd ] UTG och raisar till 2, UTG+1 synar, så även bb som bara har 2.75 dollar

 

** Dealing Flop ** : [ 5s, 6h, 4h ]

Lite scary flopp nån kan ha fått stege med 6 7 men det är mindre troligt. Då det är två hjärter ute saftar jag på med ett 5 dollars bet som UTG +1 synar och bb går all-in med sina 0.75

 

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

3 hjärter ute men jag tror inte UTG+1 syna mitt bet på floppen med ett färgdrag, inte heller med en 3:a så jag bettar 6 dollar som UTG+1 synar

 

** Dealing River ** : [ 2d ]

En till 2:a, inget som oroar mig så jag bettar 6 dollar som UTG+1 synar.

bb har [ 8d Kd ] och UTG+1 har [ As Kh ] så jag vinner potten på 39 dollar :)

 

Får [ 3h, Js ] i sb och synar bb (alla andra har lagt sig)

 

** Dealing Flop ** : [ 2h, 9c, As ]

vi checkar båda på floppen

 

** Dealing Turn ** : [ 3c ]

Träffar 3:an och bettar 1 dollar som bb synar

 

** Dealing River ** : [ 3s ]

Får triss här och bettar 2, bb höjer till 4 och jag höjer till 7 som han synar (vill inte höja för mycket om han försöker sno potten)

 

Han visar upp [ 2d Ah ] och hade alltså tvåpar på floppen, snällt av honom att låta mig dra ut honom :)

 

En riktig skit hand där jag borde ha lagt mig efter att en spelare reraisade

Får [ Td, 8d ] på knappen och då jag är först in raisar jag till 2

sb raisar till 5.75 och är all-in, bb synar. Här borde det vara en enkel fold men jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 9d, 6s, 8h ]

Träffar 8:an och har stegdrag. bb bettar 5 dollar, jag tror att han försöker sno potten med en hand som AK, AQ eller AJ och raisar till 11 (och sätter bb all-in). bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 4c ]

** Dealing River ** : [ 3c ]

 

sb har [ Kd Th ] och bb har [ Tc Ts ] och vinner potten på dryga 36 dollar.

Som sagt borde foldat på floppen.

 

En annan hand vid ett annat bord

Får [ Tc, Ac ] i sb och det foldas fram till mig, jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 3s, 3c, Ks ]

checkar floppen och bb bettar 0.75 som jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ Kd ]

Vet inte om bb försökte köpa potten på floppen med sitt bet, Då jag har tvåpar med A kicker bettar jag 2 dollar som bb synar

 

** Dealing River ** : [ Th ]

Träffar tian, tror inte att han har en trea eller en kung så jag bettar 4 dollar som han synar med [ 6d 6s ], återigen lyckas jag i sb att dra ut på rivern :)

 

Första AA handen för dagen

Får [ As, Ad ] i CO. UTG och UTG+1 limpar in så jag höjer till 3, båda limparna synar min höjning

 

** Dealing Flop ** : [ 4c, 6s, 8s ]

2 spader på floppen, annars ganska ofarlig, jag bettar 6 dollar. UTG foldar men UTG +1 som har 11.15 dollar kvar synar

 

** Dealing Turn ** : [ 4h ]

Här går han in med sina kvarvarande 5.15 och jag synar (och hoppas att han ej har en fyra)

 

** Dealing River ** : [ Tc ]

Han visar upp [ 7s Qs ] och jag vinner potten.

Får AA två gånger till, mer om det senare

 

Får [ Qc, As ] på UTG +1. UTG limpar in och jag höjer till 2 som han och ingen annan synar

 

** Dealing Flop ** : [ Qd, 8d, 8c ]

Träffar damen, UTG checkar och jag gör ett litet vekt bet på 2 dollar som han raisar till 4. Tror inte att han har en 8:a, han kan ha två ruter eller försöka stjäla potten så jag raisar till 10 och han lägger sig. Om det inte hade varit för att brädan hade två ruter skulle jag nog bara synat hans höjning.

 

Har suttit vid ett bord ett bra tag och bara fått skitkort och missat floppen när jag har sett den

Får [ 7d, 6d ] på knappen. UTG limpar in UTG+1 raisar till 1, jag synar likaså bb och UTG

 

** Dealing Flop ** : [ 6s, 3d, 3c ]

Träffar 6:an. UTG+1 bettar 2 och jag höjer till 4. bb (som är lös och aggresiv) checkraisar till 6 och UTG+1 lägger sig. Jag raisar till 9.5 och är all-in, bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ Qd ]

** Dealing River ** : [ 7s ]

För att riktigt förnedra mig tillåts jag träffa 7:an på rivern. bb sitter med [ 9h 3h ] och har triss.

Ett lite problem jag har, överspelar lätt mina händer när jag inte fått några bra kort på ett tag.

 

Vid ett annat bord senare får jag [ Tc, Th ] på knappen. Då två limpar in innan mig raisar jag till 3 som bara han som sitter innan mig synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 7h, 5h, 6s ]

Lite otrevlig flop men inga överkort till mitt par. Co bettar ut dock, 3 dollar som jag raisar till 6 som han synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 7c ]

Bordet parar sig, han bettar ut 7 dollar som jag synar, är inte riktigt övertygad om att jag är slagen då han inte reraisade mig på floppen.

 

** Dealing River ** : [ 7d ]

Ytterliggare en sjua, han slår mig enbart om han har en sjua på handen, vilket jag är ganska säker på att han inte har (högre pocket har han inte). Han bettar 8 och jag raisar till 10.7 och är all-in.

Han visar upp [ 4s 4c ] och jag vinner potten på 52 dollar :D

 

Sätter mig senare vid ett annat bord och efter några händer får jag AA och förlorar mot 22 som träffar en 2:a, förlorar 35 dollar i den handen :(

 

Vid ett annat bord lite senare får jag återigen bara skitkort ett bra tag (20 min) men får AA efter ett tag (för tredje gången för dagen) men förlorar mot 6 2 som träffar tvåpar på turn (floppen är K2? och jag bettar 5 dollar) och jag förlorar hela min stack.

 

Riktigt skitdag med kassa kort och missade floppar. Men slängde jag en hand som K 5 offsuit kom givetvis floppen med en K och en 5:a. Torskar sammanlagt 6 inköp (2 med AA och ett med AK). Får hoppas att det går bättre imorgon.

 

22/11 -57,9 (ca 280 händer på 3,5 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23/11

 

Vaknar vid 2 tiden. Börjar dagen med att kolla på monday night football på viasatsport. Finns ingen sport som är lika kul att kolla på som amerikansk fotboll. Patriots vinner matchen och täcker spreaden :)

 

Sätter mig vid halvsju vid det första pokerbordet för dagen.

 

Precis som igår får man bara skitkort hela tiden

Efter en halvtimme får jag en av mina favorithänder UTG, [ 3s, 6s ] och limpar in. CO höjer till 2, sb och jag synar

 

** Dealing Flop ** : [ 2s, Qs, 6d ]

Par och färgdrag på floppen. sb och jag checkar och CO bettar 3. sb lägger sig. Jag tycker hans bet är lite svagt, floppen är ju tvåfärgad. Har en ganska bra hand så jag raisar till 8 som CO synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 7s ]

Träffar färgen. Sitter och velar lite om jag ska checka eller betta. Jag checkar. Han bettar 14 dollar och sätter mig all-in. Jag tror att han tror att jag är rädd för färgmöjligheten på brädan. Jag synar.

 

** Dealing River ** : [ 9d ]

CO har [ Jc Jd ] och jag vinner potten :)

6 3 i spader är lite speciell för mig. Det var med den handen som jag upptäcke hur bra en hand som har träffat ett (lågt) par på floppen och man samtidigt har ett färgdrag är (bra och bra, bra att semibluffa med iallafall). Jag tror det var i juni jag fick den handen vid ett bord på Prima. På floppen kom Q 6 ? med två spader. En tomte gick all-in med ca 12 dollar efter att alla hade checkat (potten var 3-4 dollar) med Q J offsuite (inget spader) och jag synade. En 3:a kom på turn och ett spader på river. Folket vid bordet tyckte jag var riktig puckad som synade, det tyckte inte jag, tyckte jag hade rätt många outs. Nio spader, två 6:or och tre 3:or. Gick till cardplayers poker odds kalkylator och tryckte in händerna. Visade sig att jag var en liten favorit (51 mot 49) mot hans QJ på floppen.

 

Vid ett annat bord får jag [5h, 9h ] i bb. Det checkas fram till knappen som höjer 2 dollar. sb lägger sig. Jag gillar inte att folk försöker sno mina blinds så jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 7h, 6h, 8h ]

Floppar en straight flush, händer inte varje dag :D

Jag checkar och knappen bettar 2 dollar. Ganska svagt bet men jag synar bara, vill ju gärna visa upp handen i en showdown. Jag hoppas på att han sitter med nötfärgen.

 

** Dealing Turn ** : [ Ad ]

Jag checkar igen och han bettar återigen 2 dollar. Jag känner för att jag vill ha lite betalt för handen så jag raisar till 7. Knappen synar. Sitter han med färg tro?

 

** Dealing River ** : [ Jd ]

Hade hoppats på ett hjärter här. Bettar 5 dollar som han synar och jag vinner (inte helt oväntat) potten.

Knappen skriver i chatten: unreal, had pocketrockets

Han satt med [ Ac As ] (träffar set på turn). Hade han höjt till 3 dollar innan floppen hade jag nog inte synat.

Får en stor kick av den handen och tvingas ta ett break på 10 min för att lugna ner mig.

 

Förlorade senare ett inköp vid ett annat bord när jag fick in nötfärgen då bordet var parat, läste en motspelare lite fel, trodde han hade en lägre färg.

 

Sitter vid ett bord i nästan en timme och får bara skit. Får dock AA UTG, raisar till 2 och alla lägger sig givetvis :(.

 

Vid ett annat bord får jag AQ i sb. UTG eller UTG+1 limpar in, CO raisar till 1. Knappen som har cirka 6 dollar synar och jag raisar till 4. Alla lägger sig förutom knappen som går all-in med A5. Givetvis träffar han en femma och dubblar upp

 

En sista hand för dagen vid det sista bordet jag spelade

Får [Qd, 9d ] på knappen. CO limpar in och jag raisar till 2. bb som spelar sin första hand reraisar till 5 dollar. CO lägger sig och jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Qc, 5c, 7d ]

Träffar top par på floppen. bb bettar 6 dollar. Tycker hans bet känns lite sådär, brädan är ju tvåfärgad. Jag höjer till 12. Han funderar ett tag och höjer till 20 och är all-in och jag synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 2d ]

** Dealing River ** : [ 3d ]

Tror jag har tur som fått in färgen men han visar upp [ 6d Ac ] och har en ess-hög hand :)

 

Känns som jag spelade lite för passivt ibland idag, vet inte om det berodde på att jag backade lite igår eller för att jag fick dåliga kort. Kändes lite som att jag mest satt och väntade på att få bra kort och att träffa floppen. Borde nog ha varit lie mer på aggresiv (både innan och efter floppen)

 

23/11 -14,59 (ca 250 händr på 2,8 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24/11

 

En månad kvar till julafton :)

Innan jag sätter mig ner för att spela säger jag till mig själv att vara lite mer aggresiv än gårdagen.

 

Första intressanta handen för dagen, CO postar big blind, jag får skithanden [ 2d, 5h ] i sb, då alla limpar med hänger även jag med, kan alltid träffa tvåpar eller nåt

 

** Dealing Flop ** : [ 5s, 5c, 9d ]

Får triss. Floppen ser ganska ofarlig ut för min triss, dock är min kicker värdelös. Det checkas fram till UTG+1 som bettar 3. CO (som postade bb) höjer till 6. Båda kan inte ha en 5:a, jag höjer till 12. UTG+1 lägger sig och CO synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 4s ]

Har lite tvivel om min 5:a är så bra, jag checkar och CO checkar efter mig

 

** Dealing River ** : [ Jh ]

Jag checkar och CO går all-in med 12.5 dollar. Jag synar, även om han har en 5:a kan det bli delning, och om han hade en 5:a borde han bettat mindre då jag var ganska passiv.

CO har [ 9h 2c ] och jag vinner potten på 53 dollar.

 

Ett varv senare när jag sitter på knappen

Jag får [ 7d, 7h ]. Spelaren som hade [ 9h 2c ] i handen ovan höjer till 3 UTG. Jag synar och även bb är med till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 5c, 6s, 5h ]

Ganska ok flopp för mig, inga kort högre än mitt par. bb checkar och UTG bettar 8 dollar. Ganska stort bet med tanke på floppen, ett par och inget färgdrag, tror han försöker köpa potten med en hand som AK eller AQ så jag höjer till 16. bb lägger sig och UTG synar, om UTG hade ett högt pocketpar borde han höjt.

 

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

UTG checkar och jag bettar 6 dollar och sätter UTG all-in (är väldigt säker på att jag har bästa handen här). UTG synar

 

** Dealing River ** : [ Ah ]

Fan tänker jag, nu drog han ut mig den jäveln men han har [ Js Kh ] och jag vinner potten på 51 dollar :D

Plockar honom på två inköp på mindre än 5 minuter :)

 

Annat bord, första handen där

Jag har [ Jd, 7d ], UTG+1 limpar in och vi är tre till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Td, 8c, Jc ]

top par med kass kicker, ett ruter dock. sb bettar 2 och jag synar, UTG+1 lägger sig.

 

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

Bordet parar sig. sb checkar, jag har även färgdrag så jag bettar 3 dollar som han synar.

 

** Dealing River ** : [ 2d ]

Han tänker lite och bettar 6 dollar. Jag gör nåt jag inte borde och höjer till 12. Färg på parat bord är inte så bra. sb synar med [ 3d Kd ] och den jävla tomten har en högre färg

 

några händer senare vid samma bord (jag har köpt in lite mer marker)

Får [ 7h, Jh ] igen, denna gång i UTG+1 och höjer till 2, knappen och bb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Js, Kd, 4h ]

Träffar ett par på floppen, bb checkar och jag bettar som om jag hade en kung och bettar 4 dollar. Knappen lägger sig men bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ Kh ]

Ajdå en kung till, är ganska körd om han slowplayade par i kungar på floppen. bb checkar så jag bettar 4 dollar igen som han synar

 

** Dealing River ** : [ 7s ]

bb checkar och jag checkar efter honom. Han har [ Qc Td ] och jagade stege. Värsta tomtebordet man har hamnat på :) (sb är också en tomte)

 

Lite senare vid samma bord

Tomten som satt direkt till höger om mig har lämnat bordet och en ny spelare spelar sin första hand där i bb. Jag får [ Tc, 9d ] och limpar in. CO och knappen limpar också med (5 spelare vid bordet bara). sb höjer till 2. Då bb synar går jag också med. Spelaren till vänster om mig (CO) höjer till 15, sb höjer till 18,5 och är all-in. bara CO synar honom

 

Brädan blir : [ 3s, 7d, 5c ] [ Kh ] [ 3h ]

CO har [ 4c Ac ] och bb vinner potten då han har [ Kd Ks ] [ a full house, Kings full of threes]

 

Den handen följs av denna:

Jag får [ Jc, Ah ] i bb, UTG, CO och knappen limpar in. sb höjer till 3 jag synar och det gör även knappen (som hade KK förra handen).

 

** Dealing Flop ** : [ Jh, Qh, 8c ]

Träffar näst högsta paret, då sb checkar bettar jag ut. Tycker 5 dollar verkar lagom. Knappen och sb synar, ganska passivt spel av dom

 

** Dealing Turn ** : [ Th ]

Tian ger mig stegdrag och nötfärgsdrag tillsammans med mitt par. sb checkar, jag tror jag har honom slagen. Jag bettar 10 dollar, knappen synar (bara) och sb lägger sig

 

** Dealing River ** : [ 7h ]

Jag får in nötfärgen och är bara slagen om knappen har K9 eller eller 98 i hjärter. Jag har 13.7 dollar kvar och bettar dom och knappen synar.

Knappen har [ Kh Td ] och har en kunghög färg och jag vinner potten på 70 dollar :)

 

Blev inte så mycket mer spel då jag plussat ganska mycket. Tycker jag spelad bättre än de två senaste dagarna, mer aggresivt och mindre tomtigt. Hade lite tur med att få rätt motståndare vid borden.

 

24/11 +94,5 (ca 55 händer på 50 min)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får [ 7h, Jh ] igen, denna gång i UTG+1 och höjer till 2, knappen och bb synar.

HÖJER? Släng skiten! Höj med dina suited connectors istället isåfall, den handen hör hemma i soptunnan.

Även om du floppar toppair så spelar nån aggresivt mot dig så måste du lägga ändå, du kan nästan bara hoppas på färgdrag och tvåpar.

Sen sitter du i UTG+1, ska du spela sådana händer så gör det i CO eller på knappen för blir du omhöjd så måste du ändå slänga skiten.

 

Han har [ Qc Td ] och jagade stege. Värsta tomtebordet man har hamnat på Smile (sb är också en tomte)

 

Tomtebordet, frågan är vem som är tomten egentligen. Hans hand är ganska mkt bättre än din preflop (om du inte ser det som en upplagd bluff att höja där), sen att han synar på 4 i en 6 pott är ju iof nästan helt fel (kanske implicita odds när han tror att du har KKK o vinna en stor pott).

Men senare så bettar du 4 i 14pott, det ger pottodds till ~20% för honom ungefär, han sätter sin stege ungefär i dom slängarna så där va inte hans syn fel med tanke på att han hade ett överkort också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får [ 7h, Jh ] igen, denna gång i UTG+1 och höjer till 2, knappen och bb synar.

HÖJER? Släng skiten! Höj med dina suited connectors istället isåfall, den handen hör hemma i soptunnan.

Även om du floppar toppair så spelar nån aggresivt mot dig så måste du lägga ändå, du kan nästan bara hoppas på färgdrag och tvåpar.

Sen sitter du i UTG+1, ska du spela sådana händer så gör det i CO eller på knappen för blir du omhöjd så måste du ändå slänga skiten.

 

Som jag skrev i början så sa jag åt mig själv att spela mer aggresivt innan jag började spela. Igår höjde jag flera gånger ifrån tidig position med händer som AK, AQ och AA med resultatet att alla la sig eftersom dom uppfatta mig som en tight spelare eftersom jag inte höjde så mycket med andra händer. Tänkte höja med lite fler händer idag så jag fick lite mer action med händer som AK, AQ och AA. Som jag skrivit tidigare gillar jag att spela kort av samma färg så om jag inte höjt hade jag nog limpat in med den. Bättre att raisa och ta kommandot i potten.

 

Han har [ Qc Td ] och jagade stege. Värsta tomtebordet man har hamnat på (sb är också en tomte)

 

Tomtebordet, frågan är vem som är tomten egentligen. Hans hand är ganska mkt bättre än din preflop (om du inte ser det som en upplagd bluff att höja där), sen att han synar på 4 i en 6 pott är ju iof nästan helt fel (kanske implicita odds när han tror att du har KKK o vinna en stor pott).

Men senare så bettar du 4 i 14pott, det ger pottodds till ~20% för honom ungefär, han sätter sin stege ungefär i dom slängarna så där va inte hans syn fel med tanke på att han hade ett överkort också.

 

Kanske lite fegt av mig att bara betta 4 dollar på turn, men jag trodde att han skulle lägga sig om jag bettade en andra gång, att han synade mig på floppen för att han inte trodde att jag hade träffat floppen. Betta svagt för att få honom att tro att jag har en riktigt stark hand.

 

Och visst är även jag en tomte ibland :oops:

Men en rikitg tomte vill jag inte hålla med om. Jag spelar ganska löst men det är för att mitt postflopp spel är ganska bra. Jag är bra på att läsa mina motståndare och jag är bra på att bluffa och att spela på folks passivitet.

 

Vad har du för nick på Party?

 

Är nog bäst att inte avslöja mina nicks på party skinsen så att ingen försöker sno mina tomtepengar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

liten inflik till dom som kritiserar så mycket, tänk på att det är shorthanded han spelar hela tiden, ofta med bara 4 eller 5 spelare.

 

Precis, han måste ju variera sitt spel lite, kan ju inte bara vänta på monsterhänder...då får han ju ingen action alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt varför så många drar likhetstecken mellan lösa spelare och tomtar?

 

Att spela tight är inte svårt. Det kan vilken "tomte" som helst lära sig. Att maximera sin vinst handlar inte om att spela så tight som möjligt. Nu säger jag inte att Ekenstar maximerar sin vinst. Det vet jag inte om han gör. Men en sak jag är säker på är att det oftast inte är de tightaste spelarna som gör de största vinsterna. Att kunna anpassa sig till bordet är viktigare än att kolla vilka starthänder man har. Kan man spöa en annan spelare med mellanparet så finns det ingen anledning att inte göra det. Det gäller ju att kunna få in degen när man har +EV och ju oftare man kan göra det desto mer vinner man på sikt. Jag inbillar mig att en lite lösare spelare oftare får in degen med +EV än en tightare. Det som skiljer en bra lös spelare från en dålig är väl att den dåliga dessutom får in degen med -EV alldeles för ofta.

 

Sen att det är LÄTTARE att spela tight och speciellt mot looseaggro motståndare är en helt annan sak. Det behöver ju inte betyda att det är det mest vinstgivande eller "bästa" sättet att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ni kommer med lite kritik, konstruktiv kritik uppskattas, är långt ifrån fullärd

 

25/11

 

Första handen för dagen som jag plussar lite på:

UTG limpar in, jag har [ Kc, Ad ] på knappen och höjer till 3, sb höjer till 5.15 och är all-in, bara jag synar

 

** Dealing Flop, Turn & River ** : [ 7s, 8d, 8c ] [ 8h ] [ Ac ]

Den desperata shortstacken har [ Jh 4h ] och jag vinner handen

 

Jag får [ 8s, As ] UTG, fem spelare vid bordet, jag höjer till 2, CO och knappen synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 9s, Ah, 8d ]

Träffar tvåpar och bettar 4, UTG synar och knappen lägger sig.

 

** Dealing Turn ** : [ 7d ]

har han JT är jag illa ute, bettar 5 och CO lägger sig

 

Handen efter får jag [ Kc, 9d ] i bb, UTG som la sig på turn i förra handen synar, blir bara vi två till floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 8c, 7s, Ks ]

Träffar kungen, bettar ut lite svagt och bettar 1, UTG raisar till 3, småtilt? stealattempt?

Jag höjer till 5 och UTG synar bara.

 

** Dealing Turn ** : [ Ad ]

Jag bettar 4 och UTG synar

 

** Dealing River ** : [ 6h ]

Jag checkar och UTG bettar 6.75 och är all-in, jag synar, varför skulle han ha en bättre hand än min? Han reraisade mig inte på floppen och han raisa inte när esset kom på turn och det finns inga färg eller stegmöjligheter, bara spruckna drag.

Han har [ Js Qs ] och jag vinner potten.

 

Annan hand på ett annat bord, UTG limpar in, jag har [ 8d, 7c ] på knappen och raisar till 2. Bara UTG synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Js, Ad, Ac ]

Han checkar och jag bettar 2 och han lägger sig. Han har säkert en bättre hand än mig men det är poker och inte kort vi spelar

 

Förlorar ett inköp med KK :(

4 personer vid bordet, får [ Kc, Kd ] på knappen och höjer till 2, bara bb följer med till floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 8d, 5h, 4d ]

bb bettar 4 dollar, jag är inte så orolig att han har 6 7 så jag höjer till 11, bb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 9s ]

bb checkar, jag har 14.55 kvar och går all-in, bb synar.

 

** Dealing River ** : [ 6d ]

bb har [ 9d 9c ] och träffar set på turn, inte så mycket att göra åt det, shit happens

 

En serie händer vid ett annat bord

4 spelare vid bordet jag får [ 7h, 8c ] UTG och har varit ganska passiv så jag höjer till 2, sb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ks, Js, 3s ]

sb checkar, jag bettar 2, sb höjer till 8 och jag lägger mig

 

Några händer senare, fortfaarande 4 spelare vid bordet.

jag får [ 9s, Qs ] på knappen och höjer till 2, sb och bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 5s, 7d, 4c ]

sb checkar, bb bettar 4 och jag lägger mig (bb här är sb i handen ovan)

 

Handen efter får jag [ Kc, As ] i CO och höjer till 2, sb synar (sb här är bb i handen ovan), bb lägger sig.

 

** Dealing Flop ** : [ 6d, 9c, Jc ]

sb bettar 2 och jag tröttnar lite på honom och raisar till 7 och är all-in och han lägger sig

 

2 händer senare får jag [ Ad, 2c ] i sb, det foldas fram till mig som synar bb

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, Ac, 3h ]

Jag checkar, bb bettar 2, jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ 9c ]

jag checkar, bb bettar 4, jag checkraisar till 8 då jag tror att han bluffar, bb höjer till 15 och sätter mig all-in, jag synar

 

** Dealing River ** : [ As ]

Träffar kåken vilken kunde ha kvittat då bb har [ 9d Qd ]

 

Spelar en 7 card stud SnG (10+1) som jag vinner :)

Fick in en färg ganska tidigt på level 1 och kom upp i 1200 i chips, men tappade dessvärre

ner till 400 en bit in på level 2. Var dock en callingstation vid bordet som gav mig endel chips, tog mig upp till 800 och sen 1400. Spelarna i sådana här turneringar är fruktansvärt dåliga, när vi skulle spela den andra handen på level 2 var 2 spelare redan utslagna. Vi blir 5 och sedan 4 spelare kvar. Då brukar spelet bli ganska krystat eftersom ingen vill åka ut, så dock inte i denna turnering, the callingstation åker ut efter ett par händer. Jag slår sedan ut trean med en esshög hand när han har en kunghög hand. Han jag spelar HU upp med är en av de mest passiva spelare jag någonsin spelat mot och ganska dålig. Att han lyckats komma top 2 beror på att han han fick KKK som första 3 kort i första handen i turneringen samtidigt som en megatomte höjde honom på varje gata, först med par i damer som sedan blev tvåpar på femte gatan, han fick sedan en färg ett par händer senare och hade 2200 i chips efter mindre än 5 spelade händer. HU mot honom snor jag rätt många bring-ins eller snor potten på fjärdegatan. Ofta när jag gör bring-in så lägger han sig. Han höjer mig bara ett par gånger på ca 20-30 händer, kändes bara som en tidsfråga innan jag skulle vinna mot honom.

 

Torskar stort på denna handen:

Jag får [ Js, Qs ] i UTG+1 och höjer till 2, bara sb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, Jc, 8h ]

Träffar knekten, bb checkar och jag bettar 3, han höjer till 15 och sätter mig nästan all-in, jag tror att han tror att jag bluffar och att han själv kan ha en knekt, har en knekt så har han troligtvis en mindre kicker än min, jag höjer till 17.45 och är all-in, han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3c ]

** Dealing River ** : [ 7d ]

Han sitter med [ Jh 3h ] :(

 

Spelar lite till texas på eftermiddagen och det går dåligt som fan, är lite småtrött.

 

En hand jag förlorar en heldel på:

UTG limpar in, jag har [ Kc, Qs ] i UTG+1 och raisar till 2, Knappen, bb och UTG synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ks, 5d, 2c ]

Träffar kungen och har en bra kicker. UTG bettar 2 och jag höjer till 5, bara UTG synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

UTG bettar 3, blir lite misstänksam och synar bara

 

** Dealing River ** : [ Jd ]

UTG bettar 5, jag synar och UTG visar upp [ Kd 3d ] och har träffat tvåpar på turn :(

 

Förlorar sedan ett inköp när jag sitter i sb och floppar färg. Har inte fått något på ett tag och överspelar handen väldigt mycket, grymt missnöjd med hur jag spelade och slutar för dagen. Låg plus för dagen men raderad vinsten med spelet på eftermiddagen

 

25/11 -35,2 (ca 190händer på 2,33 timmar + 1 SnG som tog 55 min)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26/11

 

Spelar en 7 card stud SnG på förmiddagen och tre på eftermiddagen (FL, 10+1), Kommer 2:a, 7:a, 5:a och 7:a, inget som helst flyt på eftermiddagen.

 

26/11 -20 (4 SnG på 2,4 timmar)

 

 

27/11

 

Spelar lite texas på morgonen. Tycker jag spelar ganska fegt och försiktigt.

 

I en hand får jag [ Kc, Tc ] på knappen, UTG+1 limpar in, jag höjer till 2, bara sb (som har ca 57 dollar) hänger med till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 3c, 9d, Ts ]

Träffar högsta paret och har en hög kicker. sb bettar 2 jag höjer till 7 och sb lägger sig.

 

Varvet efter får jag [ Qc, Th ] på knappen. Det foldas fram till mig och jag bara limpar in så vi blir tre till floppen. sb har tappat ner till 48 dollar.

 

** Dealing Flop ** : [ 6s, Tc, 9s ]

Träffar återigen tian med en ganska bra kicker. Det checkas fram till mig som bettar 2. sb checkraisar till 4 och bb lägger sig. Jag tror mest att sb tror att jag försöker sno potten, är inte så orolig att han ska 78 eller T9. Jag reraisar till 8 för att visa att jag menar allvar och sb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 6c ]

Ajdå, bordet parar sig, sb checkar och jag bettar 7 som sb synar.

 

** Dealing River ** : [ 4h ]

sb checkar och jag checkar efter honom, är lite rädd för att bli checkraisad.

sb har[ 8s 9h ] och jag vinner potten, borde nog ha bettat på rivern alltså. Hade nog lite för stor respekt för honom då han hade en ganska stor stack.

 

Tänkte spela lite mer på eftermiddagen men så blev det inte.

 

27/11 +24,7 (ca 40 händer på 30 minuter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28/11

Blir lite texas och ett par 7 Card Stud SnG på eftermiddagen (5:a och 2:a).

Spelar pf.nu online på kvällen, överlever första timmen, dubblar sedan upp med A4 mot KK efter att ha varit påväg att bli bortblindad, men åker sedan ut med k4s mot AA. Var väldigt trött på kvällen så det blev väldigt passivit spel i turneringen.

 

28/11 -7,6

 

29/11

Inget pokerspel

 

30/11

Inget pokerspel

 

1/12

Hade en dröm där jag spelade poker och träffade massa set hela tiden.

Var sedan på eftermiddagen väldigt sugen på att spela poker men 5-10 min innan jag skulle spela min första session för dagen slutade mitt internet att fungera :(

 

2/12

Sitter vid ett bord och får mest skit, förlorar en stor del av min stack med J9 mot K9 och sedan resten av det inköpet med Q7s.

 

Nytt bord, får 99, höjer och får rätt många synare. floppen kommer KT?, två hjärter, bb bettar 2, foldas fram till mig i CO. Tycker hans bet är ganska litet tror att han sitter med färgdrag så jag höjer till 10 som han synar. Kommer inte ihåg vad som kommer på turn, men han checkar. Då han synade min stora höjning på floppen blir jag lite försiktig och checkar. Q på rivern (bara 2 hjärter på bordet). bb bettar 3 och jag synar. bb har AK i hjärter och hade färgdrag och TPTK på floppen.

 

Handen efter får jag [ Th, 7h ] i UTG+1. UTG limpar in så jag limpar in efter honom, knappen limpar också in så vi blir fem som ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 7s, 3d, 6d ]

träffar högsta paret. bb minimettar 0.5, UTG synar och jag höjer till 2 som bara bb synar, tror inte att han har 45.

 

** Dealing Turn ** : [ 8s ]

Här bettar bb 7 dollar, jag som bara har 6.5 synar.

 

** Dealing River ** : [ 7c ]

bb har [ 2s 7d ] och jg vinner potten då min kicker är högre.

 

UTG handen efter får jag [ Ac, Ah ] så jag höjer till 2, bara CO synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, 6d, Qh ]

Ganska ofarlig flop, 2 hjärter dock, jag bettar 4 dollar som CO synar

 

** Dealing Turn ** : [ 4d ]

Ganska ofarligt turnkort, då jag troligen ses som ganska aggresiv och lös bettar jag 10 dollar, CO funderar ett tag och höjer sedan till 14.25 och är all-in, jag synar.

 

** Dealing River ** : [ Ks ]

CO har [ Qc Kh ] och drar ut mig på rivern :evil:

På dom fem-sex senaste AA jag fått har jag förlorat 3 och gått back nästan 60 dollar :(

 

Får sedan [ 7h, 7d ] på knappen, då UTG, UTG+1 och CO limpar in trycker jag in det lilla av min stack som är kvar (5.25), antingen så lägger sig alla eller så synar någon med en sämre hand tänker jag. CO synar.

 

Board: [ Qh 8s 8c 5d Kh ]

CO sitter med [ 5h 5c ] och har träffat sin 2-outare på turn :evil:

 

Blir ett litet break efter det och sen när jag ska spela så funkar inte mitt internet, än mer störande än utdragningarna :x

 

2/12 -56 (ca 30 händer på en halvtimme)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/12

 

Empire saknade mig så mycket att de hade satt in 10 dollar på mitt konto, behöver spela 300 rakade händer där för att kunna ta ut dom.

 

Vid det första bordet jag sitter vid inträffar några intressanta händer, speciellt den sista. Spelaren som sitter till vänster om mig sitter där hela tiden

 

Jag får [ Jh, Js ] UTG och höjer till 2, UTG+1 och sb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ad, Ah, Ac ]

Kul flopp, tre ess, ganska troligt att någon av dem sitter med ett ess så jag kommer inte lägga in mer pengar i potten. sb checkar, UTG+1 bettar 4 och sb checkraisar till 8. Jag lägger mig och UTG+1 höjer till 12.4 och är all-in

 

** Dealing Turn ** : [ Jc ]

** Dealing River ** : [ Qc ]

Knappen säger att han foldade A9

sb har [ 2d 2s ] och UTG+1 har [ Qs Jd ], jag hade bästa hand på floppen, slapp att bli utdragen iallafall

 

Får senare [ Td, Qc ] i bb, UTG & UTG+1 limpar in och vi blir fyra spelare till floppen (fem spelare vid bordet)

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, Js, Qs ]

Top par och öppet stegdrag, jag bettar 1, UTG höjer till 2 och de andra lägger sig. Jag höjer till 4 (lite vekt kanske) och han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 9s ]

hm, bordet parar sig och det ligger tre spader på bordet, jag checkar och UTG bettar 5, tror inte han har en 9:a och inte att han har stegen och är ganska tveksam till att han har färg så jag synar.

 

** Dealing River ** : [ 9c ]

Jag får kåk, tror inte att han har en 9:a så jag går all-in med mina 13.75 som UTG synar med J7 (tror båda var hjärter)

 

6 spelare igen vid bordet, UTG får jag [ 4h, 5s ], vanligtvis en hand man slänger men vid det här bordet limpar jag in, tror jag kan få bra betalt om jag träffar. UTG+1 limpar in, CO höjer till 1 som knappen, jag och UTG+1 synar

 

** Dealing Flop ** : [ 2s, 6c, 8c ]

Stegdrag på floppen, både en 3:a och en 7:a ger mig stege. UTG+1 bettar 2, CO synar vilket jag också gör

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

BINGO! Får stege på turn, 2 spader och 2 klöver på brädan, 10 dollar i potten så jag bettar 8 som UTG+1 synar

 

** Dealing River ** : [ 3c ]

Usch, bordet parar sig och det kom ett klöver till, jag checkar och han checkar efter mig.

UTG+1 har [ 8h Qd ] och jag vinner potten.

 

Den intressanta handen:

Jag får [ Ah, Kc ] på knappen (har drygt 45 dollar, har fyllt på min stack med 10 dollar vid två tillfällen), UTG+1 limpar in, jag höjer till 3 som sb (har 25.52 dollar innan handen börjar) och bb (har 15) synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, Tc, Ks ]

Får tvåpar på floppen, sb bettar 5 och bb synar. Kan vara slagen av QJ, men de kan även ha nåt drag, AA eller KK är inte så troligt, hur som helst har jag outs. Jag höjer till 25, bb synar med de 17.52 han har kvar och bb synar med de 7 han har kvar.

 

** Dealing Turn ** : [ 8c ]

** Dealing River ** : [ 7c ]

Runner-runner nötfärg :)

 

sb hade QJ (inget klöver) och bb hade Jc 3c. Jag låg alltså efter på floppen (ca 20% vinstchans) men vad gör man när man träffar tvåpar med AK?

Folda är inget bra alternativ, dom behöver ju inte sitta med QJ, dom kan ha händer som AT, KT, KQ, AJ, AQ, KJ, JT, lägre pocketpairs eller färgdrag. Sannolikheten att någon av dom har mig slagen med AA eller KK anser jag vara väldigt låg.

Syna är inget bra alternativ heller, ger ju bra odds om de sitter med drag. Om jag hade synat floppen, vad hade hänt då? Troligen hade sb checkat, bb gått all-in och sb foldat efter mig om ett klöver hade kommit. Om ett A eller en K hade kommit på turn hade nog båda foldat, iallafall han med färgdraget. Mycket tveksamt om jag hade fått hela sb stack då.

Raisa med mindre tycker jag inte är någon bra idé.

 

Annat bord, jag får[ Tc, 6c ] i sb, tre pers limpar in så vi blir 5 som ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Kc, As, Jc ]

UTG +1 bettar 0.5 och bara jag synar, har färgdrag och tycker jag har bra read på honom, dessutom brukar han överbetta potten rejält på rivern ibland

 

** Dealing Turn ** : [ Jd ]

Blir check-check

 

** Dealing River ** : [ Qc ]

Träffar min färg och har näst högsta färgen. Jag bettar 2 och han höjer till 20. Tror inte att han har mig slagen, vid en hand tidigare hade han KJ och brädan var KKTJ? och då överbettade han inte potten, så jag synar.

UTG +1 sitter med [ Qd 3c ] och har fått tvåpar på rivern :)

 

Samma bord lite senare, UTG limpar in, jag har [ Tc, Jd ] på knappen och höjer till 2, bara bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 7d, 9c, 5c ]

Trist flopp, stegdrag dock, bb checkar och jag bettar 4 som han synar dessvärre, hoppades att ta potten där.

 

** Dealing Turn ** : [ Qh ]

han checkar, en kung ger mig också stege nu, jag bettar 6 som bb synar.

 

** Dealing River ** : [ 3s ]

Får ingen stege, bb checkar. bb sitter förmodligen med nåt drag som han inte fått in eller med ett lågt par (66 t.ex) eller två över kort, om jag checkar kommer jag ganska säkert förlora potten så jag bettar 7.6 (potten är ca 24 dollar) och är all-in och bb lägger sig lyckligtvis.

 

Tar ett break på ett par timmar. När jag sedan ska spela är jag lite trött och förlorar ett inköp på skitspel.

 

Spelar sen en 7 card stud SnG (10+1) som jag vinner :)

Verkligen dåliga spelare som var med, dom spelade för många händer i början och blev passiva sen när levelnivån ökade. Låg sist med drygt 600 i chips när det var 5 kvar, de övriga hade ungefär lika mycket vilket var väldigt bra för mig, var snart uppe i chiplead. När jag hade ca 18-1900 slog jag ut 5:an som hade ca 1500 i chips och fick en stor chiplead, han jagade en låg stege HU mot mig då jag hade par i damer (som förbättrades till triss på 5:e eller 6:e gatan), ganska korkat spelat då han hade ungefär lika stor stack som de tre andra. Chipleaden släppte jag sedan aldrig.

 

3/12 +82,77 (ca 150 händer på 2 timmar + 1 SnG som tog en timme)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4/12

Börjar eftermiddagens spel med att spela en seven card stud SnG (10+1) som jag vinner :)

 

Tänkte spela lite texas sen men hitta inget roligt bord så det blev en till SnG, åkte som 4:a :(

Spelade två till efter det, kom 7:a och 4:a

 

4/12 -4 (4 SnG:s)

 

5/12

Inget Spel

 

6/12

 

Börjar med att spela 3 SnG:s, två 7 card stud (två 4:e platser :() och en texas där jag kommer på 2:a plats. När jag var HU i texasturneringen blev jag utdragen i tre händer mot vinnaren, alla chips kommer in innan floppen, förlorar med AK mot 56, TT mot J4 och med K9 mot K4 (han träffar färg på rivern)

 

Spelar sen lite NL texas, går ganska dåligt, förlorar tre inköp.

 

Vid det första bordet får jag efter ett tag [ 8s, 9d ] på knappen, CO har limpat in, jag höjer till 2, sb och CO synar

 

** Dealing Flop ** : [ Ts, As, 7s ]

Får steg- och färgdrag, alla kort på bordet är dock av samma färg. bb bettar 2, CO lägger sig. Tror inte att han har färg, jag höjer till 10, sb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 5h ]

sb checkar, jag har 9.5 kvar och går all-in, sb synar.

 

** Dealing River ** : [ Qd ]

Tror jag har förlorat här men sb vänder upp [ 9s 8d ] och det blir delning. Hur kan man syna en all-in med dom korten? En sak att gå all-in med 98 men att syna en med de korten :shock:

 

Ett varv senare när jag sitter på sb får jag [ Qh, Ks ]. UTG höjer till 1, UTG+1, CO och jag synar, bb (som synade min all-in med 89) höjer till 3 och alla synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Qc, 4h, Kc ]

Får tvåpar på floppen, två klöver. Inte så många händer man reraisar med när man har bb, så jag tror att bb sitter med AA eller AK (KK och QQ kan han också ha men det är mindre sannolikt då jag har KQ och KQ ligger på floppen) så jag går all-in med mina 20.3 dollar och hoppas att bb synar med AA eller AK. BB synar vilket också UTG+1 gör (med 16.9, sidepot mellan mig och BB på 6.8 dollar).

 

** Dealing Turn ** : [ As ]

Fan, där blev man utdragen

 

** Dealing River ** : [ Ts ]

bb synade inte med AK eller AA, han synade med AQ och drog ut mig på turn och vinner sidpotten. UTG+1 hade tyvärr floppat set i fyror, inte så mycket att göra åt det, shit happens, men big blinds spel, herregud :roll:

 

Förlorar sen ett inköp när jag får färg och en annan spelare har floppat kåk.

 

Avslutar dagen med fyra 7 card stud SnG (10+1), kommer 1:a, 3:a, 3:a och 1:a :)

 

Blir nog ett litet längre break med texasspelandet så det här blir nog sista posten här på ett tag

 

6/12 -14,1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/12

Spelar sex stycken 7 card stud SnG (placeringar: 4,8,1,6,8,6) och elva stycken Texas SnG (placeringar: 1,7,10,1,7,10,1,7,6,5,4,1)

 

SnG är ganska tråkiga, man sitter och foldar hela tiden och det inträffar inte så många intressanta händer, men den här var ganska skoj:

 

Spelat ett par händer på level 1, blindsen är 10/15, jag har sb och får [ 4c, 4d ]

UTG limpar in, UTG+1 höjer till 30, CO synar, det är bara 20 mer för mig så jag synar, bb och UTG hänger också med till floppen, 150 marker i potten

 

** Dealing Flop ** : [ 2c, Kh, 4h ]

Träffar setet med mina fyror, tänkte först betta pot men ändrar mig och bettar 80 (hoppas på att bli höjd), bb synar, UTG lägger sig. Preflopp höjaren i UTG+1 höjer till 300, CO synar, jag höjer till 755 och är all-in (har alla täckta), bb, UTG+1 och CO synar allihopa

 

** Dealing Turn ** : [ 6s ]

** Dealing River ** : [ 2s ]

 

Jag tar hem potten med min kåk och slår ut tre spelare på en gång då bb hade [ 8h Qh ] ( färgdrag på floppen) UTG +1 hade [ As Ah ] och CO [ 7h Th ] (sämre färgdrag än bb på floppen), jag hade typ 73% vinstchans på floppen och får tre spelare all-in :D

 

7/12 +53 dollar

 

8/12

 

Spelar fem Texas SnG (10,4,5,1,6)

 

8/12 -5 dollar

 

9/12

 

Två 7 card stud SnG (1,4) och en texas (9). Testar en 7 card stud multitable turnering (10+1) på Pokerstars, kommer 66:a av 152

 

9/12 -4 dollar

 

10/12

 

Spelar en 7 card stud multitable turnering (20+2) på Pokerstars (51/72) och en Texas SnG (7:a av 9 spelare)

 

10/12 -33 dollar

 

11/12

 

Två 7 card stud SnG (1,7)

 

11/12 +18 dollar

 

12/12 Inget pokerspel

 

13/12

 

Dags för lite texas cashgame, såg på BW att Empire hade en liten reload bonus (code "survey"), 10 dollar för en 50 dollars insättning, 50 raked hands to clear.

 

Förlorar ett inköp när jag försöker bluffa bort en med AA på en 773 flopp när jag själv har QJ, riktigt korkat tomtespel av mig.

 

Byter bord och säger åt mig själv att skärpa mig. Får efter ett tag [ Tc, Jc ] i CO, UTG limpar in, jag höjer till 2, knappen synar, sb lägger sig, bb synar med en dollar och är all-in och UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 3c, 2h, Kc ]

Färgdrag på floppen, UTG checkar, jag bettar 3 dollar, knappen lägger sig, UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ Qd ]

får nu även stegdrag, UTG checkar och jag tar ett gratiskort

 

** Dealing River ** : [ 9d ]

Bingo, träffar stegen, UTG checkar, jag bettar 8 dollar och UTG synar 8 med [ Ac Kh ] :)

 

Handen efter får jag [ Qd, Js ] UTG, limpar in, sb synar, bb höjer till 2, jag och sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ Jc, 5s, Qs ]

Tvåpar på floppen, checkas fram till mig, jag bettar 7 dollar och dom lägger sig :(

 

Första handen vid ett annat bord, får [ Jh, Td ] igen, foldas fram till sb som höjer till 1 dollar, jag höjer tillbaka och höjer till 3 som sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 8h, Qh, 5c ]

sb checkar och jag checkar efter honom

 

** Dealing Turn ** : [ 9c ]

Får stege igen :), sb bettar 5, jag höjer till 12 och sb foldar

 

Får sedan [ As, 2c ] i bb, hinner fundera på vilken flopp jag skulle vilja med de korten innan det blir min tur att agera och kommer fram till att en A27 flopp skulle vara trevlig. UTG har postat blind och checkar, sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 8c, 2s, Ad ]

Nästan så man blivit synsk, blev en 8:a istället för en 7;a. Inga farliga färgdrag, jag bettar 1 dollar, UTG synar, sb lägger sig

 

** Dealing Turn ** : [ Ts ]

två spader bå bordet, jag bettar 3 dollar UTG synar

 

** Dealing River ** : [ 7d ]

Ofarligt kort, jag bettar 12 dollar som UTG synar, UTG har [ Ac 4s ] :D

 

En hand där jag blir bortbluffad på :evil:

Fem spelare vid bordet, UTG limpar in, jag har [ Tc, Td ] i UTG+1 och höjer till 2. CO som bara har 1.7 dollar synar, likaså UTG

 

** Dealing Flop ** : [ 9d, Ah, 5d ]

Ett överkort till mitt par, UTG checkar, jag bettar 4 dollar och hoppas att han lägger sig men UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ Jh ]

Ytterliggare ett överkort till mitt pocketpar, UTG checkar och jag checkar efter honom

 

** Dealing River ** : [ Kc ]

Här går UTG all-in med 12.55 dollar och jag lägger mig, ligger ju tre överkort på brädan, han kan även ha stege

 

CO har [ 6d 8s ] och UTG vinner potten med par i femmor då han sitter med [ 4s 5s ] :evil:

 

Jag får [ Td, Ts ] en gång till lite senare (var tvungen att ta ett lite break efter att ha blivit utbluffad) på knappen, UTG och CO limpar in, jag höjer till 3 som de båda synar

 

** Dealing Flop ** : [ Th, Kh, 8h ]

Träffar set, men brädan består bara av hjärter, UTG checkar, CO bettar 3 (har 9.3 dollar kvar innan det bettet), Han behöver inte ha en färdig färg ännu så jag höjer till 10 dollar (tycker inte jag kan göra så mycket annat), UTG foldar och CO synar

 

** Dealing Turn ** : [ 7c ]

** Dealing River ** : [ Js ]

Vinner potten då CO har [ Kc Qh ]

 

Får [ Ac, Ah ] i bb, UTG foldar, Knappen limpar in, sb synar, jag höjer till 2 (borde egentligen höja mer) Knappen synar

 

** Dealing Flop ** : [ As, Js, 3d ]

Träffar set igen, två spader på brädan, bettar 3 dollar som knappen synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

Kåk, checkar och hoppas att han har fått färg, men han checkar

 

** Dealing River ** : [ 9c ]

Jag bettar 8 dollar och knappen lägger sig

 

Får 98 tre gånger på raken vid ett bord, andra gången sitter jag på knappen och det är fyra spelar vid bordet enbart, UTG limpar in och jag höjer till 2, bara UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 4h, Ad, 6s ]

UTG checkar och jag får väl ha ett ess då, bettar 4 dollar och han lägger sig

 

Efter att ha fått 98 tre gånger i rad får jag [ 9s, 9h ] i bb, knappen limpar in, sb synar, jag funderar på att höja men checkar bara

 

** Dealing Flop ** : [ 9c, Qs, 9d ]

Träffar fyrtalet på floppen, blir rundcheck

 

** Dealing Turn ** : [ Kh ]

Hoppas att nån fått stege, sb bettar 0.5, jag höjer till 2, knappen synar och sb lägger sig

 

** Dealing River ** : [ 4d ]

Jag bettar 5 dollar som knappen synar med [ Ks 8d ], vinner en ganska ok pot med tanke på vad han hade för hand

 

Värsta flytet idag, träffad stegar,set och ett fyrtal

 

13/12 +58,95 dollar (ca 80 händer på 1 timme)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Dags att skriva lite här igen

 

14/12

Tre SnG, ingen ITM, så -33 dollar den dagen

 

16/12

förlorar ett par inköp men lyckas ändå hamna på + tack vare en stor vunnen pott med AA:

5 spelare vid bordet och jag får [ Ac, Ah ] på knappen, två har limpat in så jag höjer till 3, limparna synar

 

** Dealing down cards **

 

** Dealing Flop ** : [ 8h, 3c, 4c ]

UTG bettar 5, CO höjer till 15, lite orolig för ett set men höjer till 18 och är all-in. UTG synar och CO synar också lite motvilligt. 61.75 dollar i main potten

 

** Dealing Turn ** : [ Qh ]

UTG bettar 11.64 och är all-in, CO synar med sina 7.75

 

** Dealing River ** : [ Kh ]

 

UTG har [ 2c Tc ] och CO har [ Js 8s ] så jag vinner huvudpotten, härligt löst spel av dom, ingen av dom borde egentligen ha synat höjningen preflopp (och inte limpat in heller)

 

16/12 +3 dollar

 

Är hemma hos mina föräldrar över jul & nyår och det blir inte så mycket pokerspelande, tomtar mig lite på 24, spelar 4st 2-7 trippledraw turneringar och kommer till finalbordet i två av dem (blir 3:a och 6:a), 15:e och typ 40:e i de två andra.

Spelar en 5 euro 7 card stud freezeout där jag kommer 2:a, Esten jag mötte HU hade ett litet chipsövertag och var en bättre spelare. Jag hade stegdrag och färgdrag på femte gatan i handen där jag åkte ut och det var där mina sista chips åkte in i potten, han vann handen med sina par i knektar.

Spelade även bort 3 euro i en Sököturnering.

 

3/1

dags att börja spela poker ordentligt och att spela det jag är bäst på, shorthanded NL cashgame. Det börjar dock inte bra, förlorar ett inköp, halva på en hand där jag spelade riktigt dåligt och andra halvan i en hand där jag blev utdragen.

 

Vid ett nytt bord får jag [ Td, 7s ] i sb, UTG och CO har limpat in.

 

** Dealing Flop ** : [ 8c, 8d, 9h ]

floppar stegdrag och det checkas till UTG som bettar 1 dollar, CO lägger sig, tycker UTGs bet tyder på svaghet så jag höjer till 3, bb lägger sig och UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3c ]

Får inte in stegen men följer upp min checkraise med ett bet på 5 dollar och UTG lägger sig :)

 

Folk är väldigt dåliga på att ta betalt för sina händer (5-handed play):

Jag får [ 6s, 4c ] UTG och foldar, knappen limpar in och det blir 3 som ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, 9d, 5h ]

bb bettar 0,5 bara sb synar

 

** Dealing Turn ** : [ Ad ]

check-check

 

** Dealing River ** : [ 7h ]

check-check

 

** Summary **

bb har [ Td 5d ] [ two pairs, nines and fives] och sb har [ 9s Kd ] och vinner den otroligt stora potten på 2.4 dollar då han floppar triss, herregud vilket dåligt spel.

 

Två händer senare, bordet är 4-handed, Jag får [ 8c, 7d ] i sb, knappen har limpat in, tre till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 8h, 8s, 9h ]

Får triss. Bettar ut färgdragssvagt (eller stegdragssvagt) och bettar 1 dollar, bb höjer till 4, knappen synar, uppenbarligen med ett färgdrag, jag höjer till 16.75 och är all-in, bb synar med 3.85 och knappen som har större stack än mig synar

 

** Dealing Turn ** : [ Jc ]

** Dealing River ** : [ 7c ]

Får in kåken på rivern vilket var ganska betydelselöst då bb hade [ 3c 9s ] och knappen hade [ 4h Kh ], lite skillnad i vinst på floppad triss :D

 

+20.8 dollar den dagen

 

4/3

Spelar pokeraid turneringen, åkte ut på den här handen:

Jag har monstret K5o i CO, det checkas fram till mig, blindsen är 75/150 jag har ca 1600, så jag höjer till 450 och hoppas att sno blindsen, sb och bb synar.

 

Floppen kommer 256 (rainbow tror jag), sb checkar och bb bettar 900, jag har drygt 1100 kvar och går all-in med dom och bb vänder upp AQ och träffar ett ess på rivern.

 

5/3

Suttit vid bordet i nästan 25 min och ligger ett par dollar plus och det här är den sista handen jag tänkt spela vid det här bordet

 

Jag får [ Ks, Ac ] UTG och höjer till 2, UTG+1 synar och det gör även sb. bb till 10 dollar och det blir 8 till för mig att syna. Funderar dock ganska länge på vad jag ska göra, foldar jag så gör jag ändå en liten vinst vid bordet. bb hade 19,4 dollar i sin stack så det är ingen desperat shortstack som försöker sno det som ligger på bordet. Synar jag och träffar och bb sitter med ett mindre pocketpar kommer jag troligen inte få några mer pengar av honom så jag funderar på att sätta honom all-in. Men han kan ha AA eller KK så jag höjer inte. Funderar rätt länge men synar hans raise. Till min förvåning synar även UTG+1 och sb höjningen så det ligger 40 dollar i potten innan floppen, jag har störst stack

 

Dealing Flop: [ 8h, 4c, Kd ]

 

Mycket bra flopp för mig, sb checkar och det gör även bb. Är väldigt säker på att bb inte har AA eller KK så jag går all-in och hoppas att varken UTG+1 eller sb sitter med 44 eller 88. Ingen ide att slowplaya och hålla på att trixa när potten är så stor. Det foldas till bb som funderar väldigt länge ("dra inte ut mig din jävel om du synar" tänker jag) men synar till slut

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

** Dealing River ** : [ Jh ]

 

bb visar upp [ Qs Qd ] och jag vinner potten (56,8 dollar) med par i kungar

 

 

6/1

Ytterliggare ett fint exempel på hur det kan gå när man är för passiv

Jag får [ 8d, 9h ] i CO och det foldas fram till mig som bara limpar in, vi blir fyra till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 7s, 2d, 8c ]

Träffar top paret, sb bettar 0.5 och bb synar. Kan inte låta de dra billigt till stegen så jag höjer till 2, knappen och sb synar

 

** Dealing Turn ** : [ Qd ]

sb checkar och är uppenbarligen på ett stegdrag, störs inte så mycket av överkortet så jag bettar 4, knappen synar och sb lägger sig. Stör mig lite av att knappen bara synat min höjning på floppen och bettet på turn

 

** Dealing River ** : [ 9c ]

Förbättrar mig till tvåpar, tror knappast att knappen synat med 65 och tror jag har bästa handen och bettar 5 dollar, vill inte betta för mycket om han har fått stege eller så att han tror att jag har fått in stegen. Knapeen synar och visar upp [ 8h 7h ], han hade tvåpar på floppen men var alltför passiv och synade bara och det straffade sig

 

+15 dollar den dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9/1

 

Nu är det 1400 rakeade händer på Empre som gäller, tycker jag spelar bättre när jag har en bonus att spela in, spelar mer disciplinerat, man vill ju inte gå back på bounusjagandet.

 

Sitter vid ett bord där folk är lösa och synar för mycket. 5 spelare vid bordet, foldas till mig på knappen. Då jag har [ 3s, 3c ] höjer jag till 2, bb synar, har sett bb limpat in med T6 suited på knappen så han är en väldigt lös spelare

 

** Dealing Flop ** : [ Qc, 4s, 8d ]

Han bettar 0.5, jag höjer till 3 och bb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 6h ]

check - check

** Dealing River ** : [ 6s ]

check - check

Han visar upp [ Ah 8s ] och vinner potten, jag borde ha bettat turn

 

Handen efter foldas det till mig i CO, jag har [ 6h, 7h ] och höjer till 2, bara sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 7c, Td, 2s ]

sb checkar och jag bettar 3 som han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 4s ]

han checkar och jag bettar 12.5 och är all-in och sb foldar.

 

Några händer senare, foldas till mig på knappen, jag har [Qh 6h] och höjer till 2, som vanligt synar bb

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, 8s, 7c ]

bb bettar 0.5 och jag synar, har ju stegdrag.

 

** Dealing Turn ** : [ Kd ]

bb bettar 0.5 och jag höjer till 4 (det var väl K6 jag hade?) som han synar.

 

** Dealing River ** : [ Ac ]

bb checkar, väldigt liten chans att jag har bästa handen så jag bettar 6 och bb lägger sig.

 

Senare vid samma bord, 4 spelare vid bordet, jag sitter i sb och har [ Qd, 4d ], alla 4 är med till floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 4c, 2d, 9d ]

Par och färgdrag, jag bettar 2 dollar, bb höjer till 4 och bara jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ Jd ]

Får in färgen, jag bettar 8 och hoppas att han har ett set som han inte kan släppa, bb synar

 

** Dealing River ** : [ 8h ]

Han har 12.45 kvar och jag har 14.55. Jag går all-in och han synar. bb har [ 2s 4s ], det lägsta tvåparet :D

Måste ha trott att jag försökte bluffa färgen eller nåt

 

Det blir sen ett break på några timmar för ett par NFL matcher på viasatsport

 

Vid första bordet efter pausen får jag AA:

UTG limpar in, shortstack (6.5 dollar) i UTG+1 höjer till 1 som sb synar, Jag höjer till 3 och hoppas på att UTG+1 går all-in, men han synar bara, sb lägger sig

 

** Dealing Flop ** : [ Kh, 5h, 5c ]

Han har 3.5 kvar och jag sätter honom all-in och han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

** Dealing River ** : [ 4s ]

UTG+1 har [ Qd Jd ] och jag vinner potten

 

Har lite flyt i en hand: Får [ Th, Ah ] UTG och limpar in, bara blindsen med till floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, 8h, Kh ]

Top par och färgdrag, sb & bb checkar, jag bettar 1 dollar och hoppas att nån av dom synar med ett färgdrag, sb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 5s ]

sb checkar, jag bettar 3, sb höjer till 9 och jag höjer till 19.25 och är all-in, sb synar

 

** Dealing River ** : [ 3h ]

Får in färgen och drar ut hans [ Kd 5c ], fick in sitt tvåpar på turn

 

sitter vid ett bord och får bara skit i 20 min men lyckas bara backa 1.7

 

Andra handen vid ett bord, foldas till mig i sb, jag har [ Kd, 4s ] och höjer till 2, bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ Ks, 4d, Ac ]

Lyckas få tvåpar, bettar 3 och bb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 7s ]

En oskyldig 7:a kommer, bb har 14.05, jag bettar 8 och hoppas att bb går all-in med AQ eller AJ, bb går all-in och jag synar.

 

** Dealing River ** : [ 3h ]

bb har [ 7c 7d ] och fick in sitt set på turn, hur FAN kan han syna 3 dollars bettet på floppen när det ligger två överkort (A & K) på bordet? Fan vad partynätet är riggat

 

Tiltar bort resten av inköpet i handen efter: limpar in med [ Ts, 4s ] på knappen (borde ha slängt skithanden), 5 spelare ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Th, Jh, 4c ]

Lyckas få tvåpar :). sb bettar 0.5, CO synar och jag höjer till 3 (har bara 3.85 kvar till turn, borde nog ha gått all-in), båda synar

 

** Dealing Turn ** : [ Ah ]

Jaha, nu fick dom in sin färg, sb bettar 0.5, CO synar och jag höjer till 3.85, trots att det inte finns en chans att jag har bästa handen. sb hade [ Kh Qd ] och CO hade [ Qh 2h ]

 

Sätter mig ned vid ett nytt bord, får [ Ks, 4c ] i bb bara knappen limpar in, tre till floppen, sb har 5.51 dollar kvar i sin stack.

 

** Dealing Flop ** : [ 2c, 3c, 4h ]

sb bettar 4, jag synar, knappen lägger sig

 

** Dealing Turn ** : [ 6s ]

sb bettar 1.51 och är all-in, jag synar

 

** Dealing River ** : [ Ts ]

sb har [ Js 2d ] och jag vinner potten med par i fyror. Vet inte om mitt spel var så bra (men han var ju en desperat shortstack) så jag spelar bara varvet ut och slutar sedan för dagen (eller natten)

 

9/1 +34,86 dollar (88 rakeade händer på ca 90 minuter)

 

Appropå riggade sajter, hur riggad är inte pokerchamps? tog två händer att spela bort de 20 dollarna man fick i julklapp i mellandagarna. Satte mig ner vid ett 1/2 NL bord eftersom det inte fanns några lediga platser vid lägre bord. Första handen fick jag Ax men fick lägga mig för en preflopp höjning. Andra handen får jag A9 (hjärter esset), en limpar in i sen position.

Floppen blir TJQ, två hjärter, jag har stegdrag så jag bettar 5, limparen synar.

På turn kommer ett lågt kort (2-5), jag går all-in och limparen synar (han har 11 dollar kvar i sin stack efter det)

Rivern för med sig en 6:a, limparen visar upp A6 och vinner potten med par i sexor :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/1

 

Suttit vid ett bord i 10 min och varit ganska aggressiv, bordet är 4-handed och det här är nästsista handen. På knappen får jag [ 8s, 8c ] och höjer till 2, sb som hade 9.1 i sin stack innan handen synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Kd, Kc, 7c ]

sb bettar 3 och jag synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 2d ]

sb går all-in med 4.1 och jag synar, om han hade en K borde han checkraisat mig på floppen, jag har bettat ut på floppen i de händer där jag har höjt preflopp, tror han kan sitta med färgdrag.

 

** Dealing River ** : [ 6s ]

 

sb visar upp [ Qs Jc ] och jag vinner potten

 

Knäcker sedan ett AA med monstret J7 vid nästa bord jag spelar:

5 spelare vid bordet, CO höjer till 1, sb synar och jag synar med [ 7c, Jh ]

 

** Dealing Flop ** : [ 5d, Js, 7s ]

Bra flopp, får tvåpar, sb checkar. Jag bettar 3 dollar och CO höjer till 6, tycker det luktar överpar lång väg så jag går all-in och CO synar med 15.45

 

** Dealing Turn ** : [ 4c ]

** Dealing River ** : [ Th ]

CO har [ Ah Ad ] och jag vinner potten på 44 dollar :)

 

Vid ett annat bord tomtar mig ordentlig i en hand men lyckas få in en straightflush på rivern :)

 

Springer sedan in i ett AA med A7 och tomtar bort ett helt inköp pga av idiotiskt tomtespel :(

 

Förlorar sen lite deg med JJ när en spelare får stege på turn och ytterliggare lite till med J9.

 

Förlorar ytterliggare nästan ett inköp vid ett nytt bord utspritt i några olika potter men lyckas vinna tillbaka dom vid ett nytt bord.

 

Sitter sedan vid ett bord i en timme och får bara skitkort, vinner en skojig hand med 25 utan att träffa nåt och med en 4 på bordet, motståndaren satt med 23 :D, håller mig flytande genom att sno blinds i sen position, får QQ på knappen och höjer till 2 som jag gjort många gånger förut vid bordet och hoppas att nån ska spela mot mig, men både sb och bb foldar :(, förlorar de sista pengarna av inköpet med A3 mot AJ

 

10/1 -23,05 (126 rakeade händer)

 

11/1

 

Dagen börjar illa, Jag har [ 9s, 9h ] och höjer till 2 i UTG+1, bara bb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 2h, 5s, Ts ]

bb checkar och jag bettar 3 som han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 2d ]

Jag bettar 8 och sätter honom all-in och han synar med [ 5h 5c ], en K på river :(

 

Han som floppade set i femmor snackar om de pocketpar han har fått och säger sedan "now i have pocket rockets" och limpar in i UTG, jag har [ Jc, Jd ] i CO och höjer till 2 som knappen och UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 5c, Kd, 9c ]

Överkort till mitt pocketpar, UTG säger i chatten: "my poxckets rockets are going to win" och checkar. Jag checkar efter honom och knappen bettar 3 som UTG synar och jag foldar.

 

** Dealing Turn ** : [ Ts ]

UTG checkar, knappen bettar 5 och UTG raisar till 18.5 och är all-in. Han säger i chatten : "told u pocket rockets" och knappen lägger sig. UTG visar upp sin hand: [ Ac As ], han talade sanning :shock:

 

Lyckas dubbla upp vid det bordet med den här handen: får [ 8h, 8s ] i sb, jag, bb och CO ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, 8d, 2c ]

Floppar set och bettar 1 dollar, bara bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

Inga mer billiga kort, jag går all-in med mina 7 kvarvarande dollar och bb synar med [ 4d Ah ], jag får dessutom kåk på rivern då det kommer en till 9:a

 

Försöker sedan bluffa med färgdrag, bara tre spelare vid bordet, jag får [ As, 5s ] i bb. Knappen limpar in,sb synar och jag höjer till 2, bara knappen synar

 

** Dealing Flop ** : [ Kd, Js, 2s ]

Får färgdrag och bettar 4, knappen synar

 

** Dealing Turn ** : [ Qc ]

jag går all-in med 10.65 som knappen synar

 

** Dealing River ** : [ 4c ]

Han beslutade att syna ner mig med [ Tc Jc ], vad trodde han att jag hade? Han såg ju handen där jag hade floppat set med 88 och bettade aggresivt och synar ner med [ Tc Jc ]?

 

Skitkorten från igår fortsätter att komma, sitter vid ett bord i 70 min och får bara skit och träffar i princip inget, hade dock kunnat få fyrtal i en hand: limpar in med [ 6d, 6c ] i CO, sb synar och bb checkar, bb är en tomte som spelar varenda hand han får i princip, bettar väldigt svagt, alltid när han har ett drag verkar han betta och jag har sett honom göra 3,5 inköp vid bordet

 

** Dealing Flop ** : [ 2h, 5h, Th ]

sb bettar 0.5 och bb synar, jag lägger mig

 

** Dealing Turn ** : [ 6s ]

sb bettar 1 och bb synar

 

** Dealing River ** : [ 6h ]

sb checkar och bb bettar 6 och sb foldar.

 

Spelar 2-7 3 draw på 24h. Hade egentligen inte tänk att spela turneringen då den krashade förra veckan men gör det ändå och skitsajtens servrar krashar igen, denna gång i en hand där jag hade nöten med 16000 i potten :evil:

Hade haft en stack på över 20000 om skiten inte krashat och legat väldigt bra till med 5 spelare kvar vid finalbordet.

Bildbevis: http://www.geocities.com/ekenstar/24sucks.jpg

 

Gick inte så bra efter pausen, åkte som 4. Kommit till 3 finalbord på 5 spelade turneringar, vete fan om jag kommer spela någon mer på 24h :evil:

 

Tar ett lite break och kollar på OZ, ganska ok fängelseserie, måste ju fylla tomrummet efter kvinnofängelset med nåt

 

Plussar lite vid ett bord och sen lite till vid ett annat bord, men inte i den här handen:

Har [ Jh, 5s ] i bb, CO och knappen limpar in.

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, 5c, Ts ]

Det blir rund check

 

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

Ingen har en tia så jag bettar 1 och får syn av CO

 

** Dealing River ** : [ Qs ]

Jag bettar 2 och CO höjer till 7. Inte fan sitter han med en trea i handen, har han haft flyt och parat en dam? Måste veta och synar och CO visar [ Ah Ac ]. Hade det kommit en 5:a på turn istället skulle han torskat mycket pengar, alltid en tröst.

 

Rånar sedan AA-killen på lite pengar:

Jag får [ Ad, Kd ] UTG och limpar in, träffar ju ändå aldrig. Knappen höjer till 3, bra slipper jag stå för höjningen, sb och jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 7h, Td, Jc ]

sb checkar och jag försöker sno potten, om knappen inte har en J borde jag kunna lyckas, jag bettar 13.5. Han funderar lite och synar sedan, sb foldar. På turn kommer en ett A men det hjälper inte mig då han sitter med JJ och har floppat set :( Damen som kommer på rivern hjälper mig dock då jag får stege :D Utdragningsträningen i 2-7 3draw ger resultat :)

 

Tar sedan hans sista pengar i den här handen: jag får [ Qc, Jh ] i CO och bettar 2 som han i sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ Kc, 9h, Td ]

Floppar stege :) sb checkar och jag bettar 2. Han går all-in med 8.6. Innan jag synar honom upplyser jag honom om att jag har QJ. Han hade [ Ks 8s ]

 

Inne i en coldstreak, f år bara skithänder hela tiden, tomteluvan är dock på:

Får [ 3s, 6s ] på knappen och höjer till 2 efter att UTG limpat in, 36 kommer dom aldrig misstänka att jag har. bb och UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 2h, Js, Kd ]

bb och UTG checkar, jag bettar 5 och båda foldar

 

Vid sista bordet för dagen dröjer det 20 händer innan jag vinner min första pott och den är bara på 2.5 dollar (mitt 1 dollars bet på floppen inräknat), lyckas sedan vinna ytterligare en genom att gå all-in på flopp eller turn och motståndaren la sig. Handen efter den får jag QQ i sb, knappen höjer till 1 dollar och jag går all-in med mina 13 dollar och givetvis sitter knappen med AA

 

Verkar vara inne i en liten coldstreak, inget flyt med korten, träffar nästan inget skoj på brädan och väldigt få semibluffar går in, tycker jag blir nedsynad hela tiden när jag gör dom. Mött AA när jag själv haft QQ och JJ. Imorgon går det bättre!

 

11/1 -84,55 (127 rakeade händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12/1

 

Coldstreaken fortsätter, på dom 51 första händerna ser jag bara 35% av flopparna och vinner bara 7% av händerna jag spelar, ganska låga siffror för mig. Fick man en höjningsbar hand som ATs så satt man i sb och fick syna.

 

Sätter mig vid 2 tiospelarebord för att få ihop lite rakeade händer lite snabbare, vid det ena bordet backar jag bara 2.55 dollar på 50 min, får man nästan se som en framgång. Vid det andra bordet får jag AK, vad möter man då om inte en kille med AA, typiskt. Har typ 3 dollar kvar vid det bordet men lyckas dubbla upp till 7 genom att gå all-in med KT på knappen, får syn av en tomte med K5 :). Ett par händer senare postar två spelare blinds ur position och ett par st limpar in. Jag har AJ och går all-in, får bara syn av killen som hade K5 förut, denna gången hade han A7 :)

 

Blir sedan ett break, tar en liten kort joggingtur, första för året :)

 

Sätter mig sedan vid två fullbord igen, spelarna där var ju ganska kassa, och jag behöver rakeade händer. I vanliga fall när jag spelar 6-max brukar jag bara spela ett bord i taget, blir lättare att koncentrera sig och läsa de andra spelarna då.

 

Det börjar bra vid det ena bordet, får in en stege på rivern, dessvärre ingen syn på riverbetet men +8.3 netto ändå. Får i ett par händer senare in en färg och lägger ytterliggare 8 dollar till min stack. Får sedand AT i sb, A på floppen och ett T på turn ger min stack ytterliggare ett litet tillskott, har det vänt för mig tro? Får [ Ks, As ] vid det första bordet, ett par sekunder senare [ Kh, Kd ] vid det andra, blir mycket att stå i på en gång :). Med AK floppar jag färgdrag och bettar ut, får en synare som har KQ, blir rundcheck på både turn och river och jag vinner potten. Med KK floppar jag set, får en synare. På turn blir setet till kåk och jag blir dessvärre för aggresiv och synare lägger sig. Dessvärre fick jag händerna i tidig position (KK i sb och AK i UTG+2), hade nog kunnat vinna lite mer om jag hade haft bättre position.

 

Bordet där jag hade AK slutar jag på plus 22.7 dollar, vid KK bordet blir jag utdragen i den här handen:

Jag får [ Ac, Kh ] i UTG+1 (fått några fina händer, dessvärre i tidig position) och höjer till 2, enbart UTG som limpade in synar (bara 7 spelare vid bordet), får position ändå.

 

** Dealing Flop ** : [ Ah, 5h, 8s ]

Han checkar och jag bettar 3 som han synar, han har 12.6 dollar kvar sen

 

** Dealing Turn ** : [ 5c ]

UTG checkar, tror inte att han har någon femma och bettar 6. UTG raisar till 12.6 och jag synar

 

** Dealing River ** : [ 9d ]

Den jävla åsneröven sitter med [ 9h 9c ] och har träffat sin 2-outare. När man tror att den dåliga perioden har vänt så händer detta. Han sticker snabbt ifrån bordet så jag hinner inte idiotförklara honom i chatten.

Det kunde ha blivit en fin vinstgivande tvåbordssession på dryga 40 dollar men det blir bara 3.5 dollar pluss :(

 

Blir ett litet break innan jag sätter mig vid två nya 10-pers bord. Vid det ena bordet är jag nära att bluffa till mig en stor pott: en spelare som höjt prefolpp (1 dollar) bettar svagt (1) när vi andra har checkat till honom på floppen, brädan är Kc Qd 4d, bara jag synar honom. På turn kommer en till 4, jag checkar och han bettar 2. Jag checkraisar som semibluff till 7, han funderar ett bra tag innan han synar. På river kommer 6h och jag går all-in med 10 dollar då han var nära att lägga sig på turn. Han funderar återigen ett bra tag men synar dessvärre och visar upp KQ.

 

Vid det andra bordet börjar det bra, får KK och tar en shortstacks pengar. Får sedan in ett tvåpar med AT men vinner inte så mycket då det blir fyrfärg på brädan på rivern. Handen efter få jag AK och får med mig två synare till floppen. Där kommer en kung och de båda lägger sig för mitt bett. Förlorar sedan lite av stacken när jag floppar nötfärgsdrag med Kc2c. Förlorar ytterliggare lite när jag får KQ i sen position och bb har AK, kunde ha slutat värre om det hade kommit en K på bordet. Gör sen en väldig dum syn, limpar in med JT, en spelare höjer till 2, jag och en till synar. floppen blir [ Jh, 3s, 4s ]. Det checkas till höjaren som går all-in med 15.9 och jag gör misstaget att syna, han har KsJs. Slutar -11 dollar back vid det bordet.

 

Blir ett break på 1,5 timmar innan jag sätter mig vid 2 nya bord. Vid det första bordet postar jag bb i CO och floppar kåk och vinner en liten pott. Sitter vid borden i 20 min och spelar ganska tight, vinner några småpotter och slutar på pluss vid båda borden, 5.95 och 3.65.

 

Tycker det är ett bra tillfälle att sluta för dagen, tar med den positiva avslutningen till imorgon då det vänder. Blir nog spel på tiospelare bord då, backa ca 30 dollar där, men det kunde ha slutat på plus om han inte fått in sin 2 outare på rivern

 

12/1 -76,35 (219 rakeade händer, 840 kvar att spela för att få bonusen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...