Gå till innehåll

NL - SH, är jag dum och inte går upp i nivå?

Agorali2

Recommended Posts

Även om du kanske inte vill förhasta dig in i högre limits så vet jag att det kan vara ganska farligt att sätta sådana mål innan du får gå upp i limits. Du kommer kanske bli för ivrig i dina beslut pga din vilja att försöka nå ditt mål.

För några år sedan satt jag uppe en kväll och hade 990$ i min BR på nätet. Jag bestämde mig för att jag skulle gå upp över 1000$ innan jag gick och lade mig. Det var det sämsta beslutet jag tagit i pokerväg. Det började med att jag backade ett helt inköp och slutade med att jag knappt hade hälften av min BR kvar en vecka senare.

Spela bara för att vinna, inte för att vinna en bestämd summa.

Känn efter lite på NL50$ eller NL100$ - ett bord i taget - du behöver inte stanna om det känns obehagligt eller svårt bara för att din bankroll tillåter det.

Jag förstår vad du menar. Du anser att man försöker tvinga fram vinst eftersom man har så bråttom att nå det uppsatta målet. Det är det som har hänt mig lite grann nu, jag vill så fort som möjligt nå $10 000. Detta påverkar mig lite mentalt men mitt spel och mina beslut är fortfarande som de var förut.

edit; rulle: $9 300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 2 weeks later...

Tror ja vet vem du är (4 bord på turbo otroligt ja e imponerad) ...brukar lira turbo ibland ...dock sällan....kör hellre 50 NL ....o har nu senare övergått till 100 NL SLOW.... vill tänka lite längre inann ja tar beslut.

Kan säga att jag själv har en rulle på 14 k dollar o har inte heller någon brådska med att gå upp i stakes (ska iof ta ut en större summa nu) Det viktiga är att du tar det systematiskt och inte förhastar dig.....

Om du verkligen har det tålamod vid bordet alla berömmer dig för vet ja inte om ja ska hålla med om ...inte heller säger jag emot...men när du lirar 4 st turbo bord borde du inte hinna tilta även om du kände den komma krypande..... problemet blir ¨då att det sällan är öppet mer än 2 st turbo bord på 100 NL frågan är om det på något sätt kan bli för lite för dig att göra då....??

Om du är den ja tror att du är så är du en stabil spelare och ja tror inte att du kommer att få några problem med just motståndet på 100 NL ..(Lägg bara lite mer på att undvika de bra spelarna när dom är aningen fler på den nivån) ...

Jag tycker inte du behöver jobba dig upp till 10k rullen för att gå in på 100 NL men förbered dig mentalt för det hela ...och sätt en gräns exempelvis....att du max får backa 2 inköp per session - 3 inköp per dag...och att du går ner till 20 40 igen om du backar under 8k rulle....kanske kan du börja med att spela 2 st 40 Nl bord och 2 st 100 Nl bord (turbo) så att du får vänja dig lite

Om du bara är förberedd o går in med samma klass som du gör på 40 NL turbon kommer det att gå bra det är jag övertygad om

Lycka till!

Länk till kommentar

Även om du kanske inte vill förhasta dig in i högre limits så vet jag att det kan vara ganska farligt att sätta sådana mål innan du får gå upp i limits. Du kommer kanske bli för ivrig i dina beslut pga din vilja att försöka nå ditt mål.

För några år sedan satt jag uppe en kväll och hade 990$ i min BR på nätet. Jag bestämde mig för att jag skulle gå upp över 1000$ innan jag gick och lade mig. Det var det sämsta beslutet jag tagit i pokerväg. Det började med att jag backade ett helt inköp och slutade med att jag knappt hade hälften av min BR kvar en vecka senare.

Spela bara för att vinna, inte för att vinna en bestämd summa.

Känn efter lite på NL50$ eller NL100$ - ett bord i taget - du behöver inte stanna om det känns obehagligt eller svårt bara för att din bankroll tillåter det.

Jag förstår vad du menar. Du anser att man försöker tvinga fram vinst eftersom man har så bråttom att nå det uppsatta målet. Det är det som har hänt mig lite grann nu, jag vill så fort som möjligt nå $10 000. Detta påverkar mig lite mentalt men mitt spel och mina beslut är fortfarande som de var förut.

edit; rulle: $9 300

V.S.B. eller något - du klonkar min poäng. Jag förstår vad PrisonX försökte säga men det stämmer inte riktigt. Det handlar inte om att det är svårt att nå ett uppsatt mål; utan att det är svårt att inte ropa hej när du endast har en bäck kvar att korsa.

Sen talar du emot dig själv. Du säger att du är påverkad mentalt, men att du spelar som du brukar göra. Ta reda på hur du är påverkad så ska du se att ditt mål sätter färg på ditt pokerspelande.

Om jag var du skulle jag också stanna kvar på din nivå men sätta ett annat mål än att bara nå en bestämd summa. Kanske kan du ha två mål? Gå upp i nivå antingen när du har nått 10.000$, eller den första Juni! På så sätt behöver du inte känna dig stressad att vinna, men du kommer vara sugen på att gå upp i nivå även om det kanske inte sker förrän nästa månadsskifte.

Eller så slutar du kontrollera din bankrulle. :lol:

Länk till kommentar