Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Reads: Inga, det var när jag nyligen satt mig vid bordet.

Game #2039694954: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/04/15 - 20:58:02 (UK)

Table "Atria" Seat 6 is the button.

Seat 1: Danger015 ($7.10 in chips)

Seat 2: HERO ($44.75 in chips)

Seat 3: Easteregg ($11.82 in chips)

Seat 4: The_bow ($17.89 in chips)

Seat 5: Tag001 ($30.90 in chips)

Seat 6: Paynie ($52.03 in chips)

Danger015: posts small blind $0.25

HERO: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Qs Qd]

Easteregg: raises to $1

The_bow: folds

Tag001: folds

Paynie: raises to $3

Danger015: folds

HERO: raises to $8

Easteregg: calls $7

Paynie: calls $5

----- FLOP ----- [9c 7c 4s]

HERO: bets $8

Easteregg: is all-in $3.82

Paynie: raises to $44.03 and is all-in

HERO: ?

Att jag kommer få en del kommentarer på spelet innan floppen (och på) tvivlar jag inte på, men det tar jag efter några svar. :)

Vad säger ni?

Postad

Tuff sits! Känns som fi kan sitta på allt möjligt som ett set eller AA, KK. Kan även sitta med Ac Kc och chansa på sitt färgdrag. Jag skulle förmodligen ha lagt mig i det här läget när jag känner att det inte finns allt för många händer jag slår. vist kan han sitta på 10 10 och JJ också men det känns som det är fler händer som slår mig än vad jag kan vinna över. Även om han sätter in degen med färgdrag så har han stor chans att vinna.

Postad

Inte lätt när man inte hunnit skaffa några reads.

Hade jag haft KK i samma läge då hade synen varit enklare.

Du höjde 33% av potten på floppen. I mångas ögon en liten raise. Dina motståndare hade nog väntat sig en allin om du haft AA. Jag tror att många ser din lilla höjning på floppen som ett svaghets tecken, särskilt eftersom floppen innehåller färgdrag.

Du slår bara JJ och TT, av de händer fi normalt skulle ha.

Tycker inte det är fel att folda där, men jag skulle själv ha synat.

Mycket möjligt att någon slöspelade AA eller KK, eller att någon klonkat triss. Har sett att många spelar KK precis som storstacken gör. Dvs bara synar innan floppen och ställer sedan in, en del tighta spelare foldar AA i det läget.

Postad
Kan även sitta med Ac Kc och chansa på sitt färgdrag.

Bra read! :D

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Qs Qd]

Easteregg: raises to $1

The_bow: folds

Tag001: folds

Paynie: raises to $3

Danger015: folds

HERO: raises to $8

Easteregg: calls $7

Paynie: calls $5

----- FLOP ----- [9c 7c 4s]

HERO: bets $8

Easteregg: is all-in $3.82

Paynie: raises to $44.03 and is all-in

HERO: folds

Returned uncalled bets $36.03 to Paynie

----- TURN ----- [9c 7c 4s][6h]

----- RIVER ----- [9c 7c 4s 6h][4h]

----- SHOW DOWN -----

Paynie: shows [Kc Ac] (A Pair of Fours, Ace high)

Easteregg: shows [9d Kd] (Two Pairs, Nines and Fours, King high)

Paynie collects $7.91 from Side pot #1

Easteregg collects $33.96 from Main pot

Denna gång hade alltså syn varit rätt, men i längden vettefan...

Hans AKs har faktiskt 5 procent(enheter) mera equity än min QQ i det där läget.

Postad

Din raise pre är ju bara löjlig!!

En miniraisar en höjer honom x3 och då höjer inte ens honom x3? $9 här är ju absolut minsta jag skulle slänga in här, men med QQ så hostar jag upp till $11-$12.

Du ska ta kommandot i handen inte kasta in mer pengar i potten.

Och vad i h-vete gör du på floppen, 1/3 pott? Du vill verkligen bli utdragen av färg, eller två överkort! Och nej du kan inte folda på floppen då du ska ha minst $30 i mitten efter din bett på floppen, ja just det du skulle ställa rakt ut på floppen.

Hmm får nog lugna ner mig lite och bara konstatera att handen var grymt dåligt spelad, aggresivitet min herre, aggresivitet.

Postad

Tilta mig inte. Var ju självklart att du ledde över han som gick all in med ca 40€ på floppen. Förmodligen färgdrag alternativt att han har träffat par på flopp. In med degen.

Postad
Tilta mig inte. Var ju självklart att du ledde över han som gick all in med ca 40€ på floppen. Förmodligen färgdrag alternativt att han har träffat par på flopp. In med degen.

Och hur kan det vara så självklart?.. Känns som att man ligger efter oftare än man leder här.

Postad

Hur kommer det sig att alla spydiga kommentarer fälls efter att showdown har visats?

Jag skulle kanske vikt mig på floppen om UTG inte hade varit smallstack, eftersom han såklart ställer med allt på floppen pga odds/tilt/hopp/hopplöshet. Nu var han ju det så jag skulle nog tryckt tillbaks, och framför allt betat mer på floppen.

Postad

Ja, jag vet att det var för klent spelat. Antingen på hårdare eller kasta borde det ha varit (och det säger jag inte i efterhand, jag bettar väldigt sällan mindre än 2/3 pot på floppen).

Jag måste helt enkelt lära mig att slaska lite mera, ska öva på NL25 senare, så att jag vågar trycka in pengarna istället :oops:

Postad
Hur kommer det sig att alla spydiga kommentarer fälls efter att showdown har visats?

Kanske för att orginalpostaren gjort fel och la upp resultatet för tidigt? Som du ser på min analys så spelar det ingen roll vad fi sitter med eftersom jag trycker in direkt på flopp, hade jag bettat och fått omslag hade jag synat.

Postad

jag kanske är för tight i detta läget men en fold från min sida känns inte allt för uppgiven, men jag håller med om att du skulle raisat mer pre-flop för att veta vart du står och göra det enklare på flopen.