Supertequila Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 Nebbis... mycket av det jag resonerade om hur Fi kunde tänka sig spela är inte hur jag förordar att det ska spelas, utan hur Fi kan resonera. Du har säkert också sett gång på gång att Fi gjort spel, t ex reraise med låg PP lr Axs som ger mellanpar på floppen trots att det inte är optimalt spel, men det betyder inte att man helt kan bortse i sina beräkningar fr att Fi kan göra sådana utspel. Du måste ändå se skillnad mellan vad jag rekommenderar för spel kontra hur jag tror Fi kan beräknas spela. Man måste ändå överväga fler möjligheter där än en optimal spelare skulle betänka sig. Vad gäller 3-bet på floppen med KJ (annan tråd) så är jag alltid mottaglig för nya ideér och just i det fallet tyckte jag det Hjort och du anförde var vettigt. Det betyder dock inte att jag köper era resonemang rakt av utan pressar er gärna att utförligt, och i ert fall gärna sarkastiskt, utveckla era tankar steg för steg. Jag håller med Cal and reevaluate. Jag uttalade mig dock om den specifika handen och menade att man måste fortsätta sin linje för beslutet om turnspelet fattas här på floppen. Blocking bets tycker jag fungerar bra. Både i syfte att framkalla bluffar, och för att minska kostnaden på rivern. Med en hand som har showdownvärde föredrar jag blocking bets än att behöva fatta ett beslut kring en tung bet fr Fi på rivern. Man kanske inte får ut det där lilla extra som man hade fått när man synar ner en bluff, men det tycker jag kompenseras mot det där lilla extra som man betalar när man synar ner Fi med sämre hand. I det här fallet om en blockingbet innebär all in så kan man checka river för Fi vet att man ändå synar en bet mht potoddsen och kan checka ner rivern. Citera
fredyr Postad 8 Maj , 2006 Rapport Postad 8 Maj , 2006 1a.) Inte kan vi lägga oss mot omslaget redan på floppen? Vi är ju 50/50 mot JJ+,66,22,AJs,AJo på den floppen. Kommer turn en blank är vi fortfarande 50/50 med typ 2-mot-1 i pottodds vid all-in. Citera
Recommended Posts