Klyka Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Min statistik enligt rubriken ser ut som följer: 1:a - 33% 2:a - 14% 3:a - 15% 4:a - 11% 5:a - 27% Alltså: Lite andra siffror: * Jag kommer ITM 6,59 %-enheter oftare än my fair share * Jag vinner HU 20,73 %-enheter mer än min fair share * Jag går vidare från bubblan 9,33 %-enheter oftare än min fair share * Jag åker ut först 7,27 %-enheter oftare än min fair share Siffrorna bygger på ett ganska litet underlag om 88 turneringar. Alla har spelats inom de senaste två veckorna. Jag vet att underlaget är litet, men det är vad vi har att gå på. Nivån på dessa turneringar har varit $5+0,5 (ca 2/3 av dem) och 10+1 (ca 1/3) samt endast en eller två 20+2. Vad kan man dra för slutsatser av dessa siffror? Framför allt undrar jag över min höga andel sistaplaceringar. Är det normalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Buddhagbg Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag antar att du spelar ganska aggressivt och därför ofta får en stor stack tidigt eller förlorar tidigt... Jag spelar liknande och går gärna all-in på de första nivåerna när jag får kort och möter man dåliga spelare är det ibland någon som synar med Q-10 eller liknande detta gör att jag ofta blir chipleader och kan dominera men ibland blir jag självklart utdragen och kommer sist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björnerik Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Min egen statt på 5-mannaturneringar (också flest 5$, men även 11$) är följande (också litet underlag) plats antal % 1 17 28% 2 10 16% 3 7 11% 4 14 23% 5 13 21% Lite färre vinster och färre sistaplatser. Slutsats: Spela aggressivt i början så åker ud ut först ibland, men du vinner oftare. Dock är det väldigt små samples, både ditt (88 st) och mitt (61 st). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plinga Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Tycker d verkar väldigt högt med 21% sista platser. Har dock ingen aning om vilken site du spelar på så jag har svårt att uttala mig om strukturen men att som jämförelse kan sägas att jag har 3% sista platser i mina 5 handed SnGs på paradiset (23/15/17/10/2) i jan-mars i år. Men så länge du 33% vinster behöver du nog inte oroa dig allt för mkt.... Förhållandet mellan 1:a och 2:ra är riktigt bra, antingen har du haft gått om chips eller så har du krossat HU. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 vi kan inte dra någon slutsats, ditt urval är för litet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 jämför med mina stats efter 130 10manna sngs. 66% ROI, 26% förstaplaceringar, 45% ITM. Löjliga stats, dom säger ingenting om min skicklighetsnivå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stasjo Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Jag har nyligen börjat lira 5 pers turbo tours på Svenska spel. I början tyckte ja de va riktigt trevlig struktur och dyl men ny på sistonde har ja börjat undra. Pris distrubitionen är som följer: 1a: 60% 2a: 40% ÄR DETTA EN RIMLIG PRISDISTUBITION?! Om man sitter på bubblan i en sådan här tunering så kan ja garantera att alla vettiga spelare spelar sjukt tight... Känns nästan som att smallstacksen tävlar mot varandra om vem som kan överleva blindsen längst. I ett extremt fall satt jag med 1000 chips på SB, BB va bigstack med 3600, dealer va smallstack för 400. Blindsen va 75/150 Jag plockar upp KK. Ja funderade seriöst på att folda... (men pusha istället och tog ner blinden) Anyway summan av kardemúmman är att som det ser ut nu kommer nästan all min EV i dessa tours från vissa personer som ger action på bubblan. I och med att jag i princip aldrig callar en raise från midstack (utan QQ+) så borde ju de ge mig fler andra platser än rimligt och därmed EV i längden hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 1a: 60%2a: 40% ÄR DETTA EN RIMLIG PRISDISTUBITION?! Tja, det vanliga är väl 70/30. Den tycker jag är betydligt bättre då du får större övertag om du är den bättre spelaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts